• Ik heb iets besteld uit Polen en het is al verstuurd. Maar nu vraag ik mij af of ik extra invoerkosten of btw moeten betalen. Ik koop nooit wat uit het buitenland, dus ik weet het niet zo goed :'). Ik heb het al gegoogled, maar sommige websites zeggen dat ik wel btw moet betalen (van 0% tot 14%), maar anderen weer niet?
    Krijg ik nog extra kosten voor het bestellen vanuit het buitenland?


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik weet niet hoe mensen daar ooit zeker van kunnen zijn, aangezien ik zelf de ene keer wel invoerkosten betaal en de andere keer niet. Maar binnen Europa heb ik nog nooit invoerkosten hoeven betalen :3.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Soms ook douanekosten. Dat is takkeduur, yo. Maar niet altijd hoor. Verder ben ik er niet zo bekend mee.


    The truth is out there.

    Ik heb vaker dingen uit amerika en china en zo besteld, nooit extra kosten gehad.....ik denk zelf dat het nogal steekproefgewijs gaat en dat je geluk moet hebben.^^


    You were born original, don't die as a copy.

    Als je pakket boven de 20 euro is heb je kans dat ze inderdaad tijdens een steekproef duanekosten erbij doen. En die zijn vaak duur. Je kan er dan voor kiezen om die kosten niet te betalen, en je pakket dus niet aan te nemen.
    BTW heb je toch al betaald, die worden neem ik aan bij het bedrag zelf gerekend? Of is dat in Polen anders of zo?


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Polen is toch gewoon EU? Dan hoef je niets bij te betalen: Site van de belastingdienst

    Edit: de echte url paste niet in lay-out

    [ bericht aangepast door een moderator op 2 feb 2016 - 19:44 ]


    I am an idiot, I move.

    Communality schreef:
    Polen is toch gewoon EU? Dan hoef je niets bij te betalen: Site van de belastingdienst

    Edit: de echte url paste niet in lay-out


    Polen is EU. Bedankt!

    @Valet , Ik had al betaald, dus ik neem aan dat belastingen er al in verwerkt zitten.


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik wist niet eens dat je binnen de EU die kosten niet moest betalen. Handig om te weten!


    Queer zijn is gewoon alles

    Hawke schreef:
    Soms ook douanekosten. Dat is takkeduur, yo. Maar niet altijd hoor. Verder ben ik er niet zo bekend mee.


    Don't walk. Run, you sheep, run.