• Wel ik hem me laten overtuigen door mijn vrienden om eens mee te doen aan een free podium zeg maar.
    Aangezien ze allemaal beweren dat ik heel mooi kan zingen, dacht waarom ook niet en heb me dus ingeschreven, een vriendin van mij gaat me begeleiden. Maar ik ben er zo bang voor, ik heb nog nooit op een podium gestaan, het is dan meteen voor mensen van het school en ik ben bang voor een grote afgang.
    Heeft er iemand tips voor me? Om zowel de liedjes in te studeren, als tegen de zenuwen?
    Ik weet dat er hier mensen zijn, die vinden dat ik totaal niet kan zingen enz, maar dat kan me niet schelen, ik vraag jullie niet om commentaar (voor de mensen die niet kunnen lezen) op mijn zang maar op tips voor het goed te doen en minder zenuwachtig te zijn.
    Want stel dat ik mijn tekst vergeet? :s

    [ bericht aangepast op 6 feb 2012 - 17:40 ]

    Nou je moet doen wat je wilt, maar ik vind je stem eigenlijk echt niet mooi en vind eigenlijk ook niet dat je zo goed kan zingen. Als dit echt is wat je wilt doen, moet je het maar doen en dan stel ik voor om je tekst zo goed mogelijk voor te bereiden en eventueel een lied te nemen dat je al heel goed ken zodat de kans op blunders kleiner wordt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Stel dát je je tekst vergeet, doe dan wat adlips, of zing een of andere random tekst, of gewoon een noot omhoog om omlaag, tot je tekst wél weer weet. Improviseren is nog altijd beter dan stil vallen en denken 'wtf, wat nu?'
    Verder: zoek een liedje op, luister hem een aantal keer, zing hem mee etc. Dan onthoud je de melodielijn, en ken je de timing. Daarna is het waarschijnlijk handig als je dat zelfde nummer op karaokeversie zoekt op youtube. En zing dan eens mee met de tekst die verschijnt. Ken je het niet? Ga nog even terug naar stap 1. Daarna kun je het nog eens met die vriendin a capella proberen. Succes!


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Winterwerp schreef:
    Stel dát je je tekst vergeet, doe dan wat adlips, of zing een of andere random tekst, of gewoon een noot omhoog om omlaag, tot je tekst wél weer weet. Improviseren is nog altijd beter dan stil vallen en denken 'wtf, wat nu?'
    Verder: zoek een liedje op, luister hem een aantal keer, zing hem mee etc. Dan onthoud je de melodielijn, en ken je de timing. Daarna is het waarschijnlijk handig als je dat zelfde nummer op karaokeversie zoekt op youtube. En zing dan eens mee met de tekst die verschijnt. Ken je het niet? Ga nog even terug naar stap 1. Daarna kun je het nog eens met die vriendin a capella proberen. Succes!

    Thanks!
    Het zijn liedjes die ik normaal wel ken, maar sommige delen onthoud ik niet van tekst xD

    Errin schreef:
    Nou je moet doen wat je wilt, maar ik vind je stem eigenlijk echt niet mooi en vind eigenlijk ook niet dat je zo goed kan zingen. Als dit echt is wat je wilt doen, moet je het maar doen en dan stel ik voor om je tekst zo goed mogelijk voor te bereiden en eventueel een lied te nemen dat je al heel goed ken zodat de kans op blunders kleiner wordt.


    your eyes are like stars in the night.

    Errin schreef:
    Nou je moet doen wat je wilt, maar ik vind je stem eigenlijk echt niet mooi en vind eigenlijk ook niet dat je zo goed kan zingen. Als dit echt is wat je wilt doen, moet je het maar doen en dan stel ik voor om je tekst zo goed mogelijk voor te bereiden en eventueel een lied te nemen dat je al heel goed ken zodat de kans op blunders kleiner wordt.

    Hoe weten mensen hier nou of je kan zingen of niet?


    To infinity and beyond •

    NewZaynland schreef:
    Hoe weten mensen hier nou of je kan zingen of niet?

    Door posten van songs hier xD

    NewZaynland schreef:
    Hoe weten mensen hier nou of je kan zingen of niet?
    Omdat ze geregeld video's op het forum post.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    NewZaynland schreef:
    Hoe weten mensen hier nou of je kan zingen of niet?

    Ze had een aantal filmpjes gepost. (;


    your eyes are like stars in the night.

    Wel, om eerlijk te zijn zou ik het niet doen. Het spijt me maar je zingt niet mooi. Wanneer vrienden zoiets zeggen willen ze alleen maar vriendelijk zijn. Studeer je tekst goed, als je het doet.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2012 - 17:55 ]


    comfort in c h a o s

    Austen schreef:
    Wel, om eerlijk te zijn zou ik het niet doen. Het spijt me maar je zingt niet mooi. Wanneer vrienden zoiets zeggen willen ze alleen maar vriendelijk zijn. Studeer je tekst goed, als je het doet.
    Ja, dat weet ik maar als ze zo vriendelijk doen, dat ze mij bijna inschrijven?

    gewoon gaan en blijven denken dat het leuk word:) en anders iets van denken dat de rest van de school in z'n ondergoed staat (ik weet niet of het helpt maar is te proberen). en stel dat je je tekst vergeet het laten lijken of het erbij hoort. and always have fun_O_ ik moet woensdag voor de klas en dat moeten wel elk jaar dus ben ook zenuwachtig en dat zijn mijn beste tips

    Pak een lied dat je kent, waar je de tekst al van weet en dat je altijd zingt als je je verveeld. Zo vergis je je niet zo snel in de tekst.
    Luister hem heel vaak, zoek de tekst op en leer die.
    En als je het vergeet so what? 9 van de 10 keer heeft niemand het door.
    Tegen de zenuwen kan je niet heel veel doen, behalve kalmerende middelen mee nemen. Kalmerende thee of van die middeltjes van de A vogel ofzo.
    En bedenk, je kan het. Anders zouden je vrienden je niet laten zingen.
    Jij staat er dadelijk maar, jij toont die lef. Niet veel mensen kunnen dat zeggen.

    Succes!


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    vezz schreef:
    (...)
    Thanks!
    Het zijn liedjes die ik normaal wel ken, maar sommige delen onthoud ik niet van tekst xD


    Des te beter om het met de karaoke op youtube te proberen!


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Goed leren, en als je het toch vergeet het publiek laten zingen?


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.