• Wel ik hem me laten overtuigen door mijn vrienden om eens mee te doen aan een free podium zeg maar.
    Aangezien ze allemaal beweren dat ik heel mooi kan zingen, dacht waarom ook niet en heb me dus ingeschreven, een vriendin van mij gaat me begeleiden. Maar ik ben er zo bang voor, ik heb nog nooit op een podium gestaan, het is dan meteen voor mensen van het school en ik ben bang voor een grote afgang.
    Heeft er iemand tips voor me? Om zowel de liedjes in te studeren, als tegen de zenuwen?
    Ik weet dat er hier mensen zijn, die vinden dat ik totaal niet kan zingen enz, maar dat kan me niet schelen, ik vraag jullie niet om commentaar (voor de mensen die niet kunnen lezen) op mijn zang maar op tips voor het goed te doen en minder zenuwachtig te zijn.
    Want stel dat ik mijn tekst vergeet? :s

    [ bericht aangepast op 6 feb 2012 - 17:40 ]

    WhiteQueen schreef:
    Pak een lied dat je kent, waar je de tekst al van weet en dat je altijd zingt als je je verveeld. Zo vergis je je niet zo snel in de tekst.
    Luister hem heel vaak, zoek de tekst op en leer die.
    En als je het vergeet so what? 9 van de 10 keer heeft niemand het door.
    Tegen de zenuwen kan je niet heel veel doen, behalve kalmerende middelen mee nemen. Kalmerende thee of van die middeltjes van de A vogel ofzo.
    En bedenk, je kan het. Anders zouden je vrienden je niet laten zingen.
    Jij staat er dadelijk maar, jij toont die lef. Niet veel mensen kunnen dat zeggen.

    Succes!

    Dank je!! =)

    Sioux schreef:
    gewoon gaan en blijven denken dat het leuk word:) en anders iets van denken dat de rest van de school in z'n ondergoed staat (ik weet niet of het helpt maar is te proberen). en stel dat je je tekst vergeet het laten lijken of het erbij hoort. and always have fun_O_ ik moet woensdag voor de klas en dat moeten wel elk jaar dus ben ook zenuwachtig en dat zijn mijn beste tips

    Veel succes!!

    Een bekend liedje nemen. Ik weet niet hoe je zingt maar je vrienden zeggen het vast niet om je te laten afgaan.
    Het lukt je wel, gewoon veel oefenen (ook je houding).
    Zoek desnoods tips op internet van mensen die er verstand van hebben.
    Succes.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Qlimax schreef:
    Een bekend liedje nemen. Ik weet niet hoe je zingt maar je vrienden zeggen het vast niet om je te laten afgaan.
    Het lukt je wel, gewoon veel oefenen (ook je houding).
    Zoek desnoods tips op internet van mensen die er verstand van hebben.
    Succes.

    Dank je =)

    vezz schreef:
    (...)
    Veel succes!!

    jij ook(Y)

    Oh, nog een tip. Kijk naar filmpjes op youtube hoe mensen optreden, dan zie je hoe het moet. En oefen voor de spiegel. Doe ze alleen niet na, dat ziet er heel nep uit.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Sioux schreef:
    (...)
    jij ook(Y)

    Thanks!

    1. REPETEREN, for crap's sake. Zó belangrijk.
    2. Gaat het fout - GA DOOR. Stop nóóit. Zorg dus dat je goed gerepeteerd hebt met je begeleiding, zodat zij het goed kunnen oppakken als je de mist ingaat en andersom.
    3. Generale. Repeteer op het podium als het instrumentarium, de DI, mixer en speakers al klaar staan. Het geeft je vertrouwen en het bespaart de geluidsman slapeloze nachten.
    4. Besteed aandacht aan het soundchecken. Zing zoals je normaal ook zou doen zodat de mic goed is ingesteld.
    5. Focus. Als je daar staat, denk niet aan alles om je heen maar aan wat je gaat doen - dat wat je leuk vind.
    6. Als je de tekst na al dat (hopelijke) repeteren nog niet weet, vraag of je het op het podium mag plakken. Zorg dat je dit niet hoeft te doen, maar het is een laatste optie.

    Het heeft voor mij altijd gewerkt, al zitten er voor een gitarist nog wat haken en ogen aan.
    Succes! ;)

    [ bericht aangepast op 6 feb 2012 - 19:45 ]

    Janitor schreef:
    1. REPETEREN, for crap's sake. Zó belangrijk.
    2. Gaat het fout - GA DOOR. Stop nóóit. Zorg dus dat je goed gerepeteerd hebt met je begeleiding, zodat zij het goed kunnen oppakken als je de mist ingaat en andersom.
    3. Generale. Repeteer op het podium als het instrumentarium, de DI, mixer en speakers al klaar staan. Het geeft je vertrouwen en het bespaart de geluidsman slapeloze nachten.
    4. Besteed aandacht aan het soundchecken. Zing zoals je normaal ook zou doen zodat de mic goed is ingesteld.
    5. Focus. Als je daar staat, denk niet aan alles om je heen maar aan wat je gaat doen - dat wat je leuk vind.
    6. Als je de tekst na al dat (hopelijke) repeteren nog niet weet, vraag of je het op het podium mag plakken. Zorg dat je dit niet hoeft te doen, maar het is een laatste optie.

    Het heeft voor mij altijd gewerkt, al zitten er voor een gitarist nog wat haken en ogen aan.
    Succes! ;)

    Thanks! =)