• Ik zit nu in het zesde leerjaar (groep 8 dacht ik) en ik moet dus gaan kiezen welke richting ik in het middelbaar ga kiezen en welke school. Ik denk dat ik wel slim genoeg ben voor aso. maar ik ben gewoon bang dat ik het niet ga aankunnen en tso moet gaan doen. Over het algemeen zou aso zeker moeten lukken bij mij, maar omdat ik een heel strenge en moeilijke school heb gekozen, ben ik bang dat ze me zelfs niet gaan toelaten. Wat moet ik nu doen?


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Helpt de school niet met kiezen?
    Dat deden ze wel bij mij en ik kwam zo in ASO.
    Maar aangezien ik toen redelijk veel worstelde met persoonlijke problemen heb ik dat jaar in ASO gedubbeld.
    Het jaar daarna ben ik naar BSO gegaan op een andere school.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Maitresse schreef:
    Helpt de school niet met kiezen?
    Dat deden ze wel bij mij en ik kwam zo in ASO.
    Maar aangezien ik toen redelijk veel worstelde met persoonlijke problemen heb ik dat jaar in ASO gedubbeld.
    Het jaar daarna ben ik naar BSO gegaan op een andere school.


    Wel met de school, niet met de studiekeuze.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Ik zou ASO proberen. Een nee heb je, een ja kan je krijgen. Als je naar TSO gaat kan het zijn dat je daar spijt van krijgt omdat je ASO niet geprobeerd hebt.


    comfort in c h a o s

    Begin met ASO. Als je het niet aankan, kan je nog steeds overstappen naar TSO. Als je begint met TSO, kan je nooit overstappen naar ASO.
    Dus ik zou ASO proberen. (:


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Aso? Dat klinkt weird, bro.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Kijk, ik weet natuurlijk niet hoe slim jij bent, maar ik zou je zeker ASO aanraden. Je moet echt niet zo speciaal slim zijn om een gewone ASO-richting te doen, dus ik zou het gewoon proberen. En als je na het eerste jaar merkt dat het toch niet gaat, dan kan je nog altijd naar TSO gaan. (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    xlufjoetoexx schreef:
    Begin met ASO. Als je het niet aankan, kan je nog steeds overstappen naar TSO. Als je begint met TSO, kan je nooit overstappen naar ASO.
    Dus ik zou ASO proberen. (:


    Je kan nog steeds overstappen hoor c:
    Maar ik vind dat je het gewoon moet proberen.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Patriot schreef:
    (...)

    Je kan nog steeds overstappen hoor c:
    Maar ik vind dat je het gewoon moet proberen.

    Neen? Helemaal niet. Enkel als je extreem goede punten hebt of je te goed bent voor je richting.

    [ bericht aangepast op 9 feb 2012 - 19:37 ]


    comfort in c h a o s

    Uneventful schreef:
    Aso? Dat klinkt weird, bro.


    Ik link dat altijd meteen naar asociaal, haha. Dunno why though.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Aso staat voor algemeen secundair onderwijs en tso voor technisch secundair onderwijs.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Hmmm.. In Nederland is het zo dat je de eerste drie jaar (van het vwo) gewoon algemene vakken hebt, waarvan je in de derde een paar vakken krijgt die je ook bij een paar richtingen hebt. Op deze manier kom je er hier achter wat jij het fijnst vindt/waar je beter in bent en dan kies je een richting die je de volgende drie jaar doet.

    Hebben jullie dat dan niet?


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Gewoon voor het hoogste niveau van die twee gaan! Het is helemaal niet zo erg om een niveau te zakken als je het niet aankunt, maar het is wel heel vervelend om onder je niveau te beginnen en dan niet meer omhoog te kunnen. Niet geschoten is altijd mis :Y)


    we zijn allemaal prachtig; maak er gebruik van!

    Ik zou het proberen als ik jou was (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Austen schreef:
    Ik zou ASO proberen. Een nee heb je, een ja kan je krijgen. Als je naar TSO gaat kan het zijn dat je daar spijt van krijgt omdat je ASO niet geprobeerd hebt.


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Het eerste jaar is toch sowieso niet opgesplitst in aso, tso en bso? Dus dan kun je gewoon proberen en daarna zien wat het beste is.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.