• Ik moet dit gewoon even ergens kwijt, en ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen, en dat dit topic niet gesloten wordt.
    Ik heb namelijk een eetprobleem. Mijn moeder heeft dit gisteren bij mij ontdekt, maar eigenlijk maakte iedereen zich thuis en op school al zorgen over mij. Ik ben in één maand meer dan zes kilo afgevallen, terwijl ik daarvoor helemaal niet te zwaar of ook maar een beetje aan de mollige kant was. Iedereen zegt nu dat ze me er bijna eng en mager uit vinden zien. Ik heb mijn moeder beloofd weer normaal te gaan eten en wat aan te gaan komen.
    Het probleem is, het lukt me niet. Ik ben al zo gewend aan de hele dag op een lege maag leven dat ik nu geen volwaardige maaltijd naar binnen krijg zonder me helemaal vol en opgeblazen te voelen. Als ik in de spiegel kijk zie ik nog allemaal vet dat ik weg wil hebben, maar tegelijkertijd weet ik dat ik nu eigenlijk al bijna te dun ben. Normaal eten lukt me niet, en mijn ouders kunnen me ook niet de hele dag controleren. Ik wil gewoon normaal en gezond leven omdat ik weet dat ik zo mijn eigen lichaam verpest, en ik wil de belofte aan mijn ouders waarmaken zonder dat er constant op mij gelet hoeft te worden. Ik wil geen anorexia krijgen...
    Heeft iemand misschien enig idee wat ik hiermee aan moet?

    Mensen die mij in real life kennen: alsjeblieft, ga niet proberen me vol te stoppen met vette dingen, dat werkt niet.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Oei niet zo mooi, het is wel goed dat je zelf weetdatjeergdunbent. Probeer metje ouders, leerkrachtofeen vriendin te praten. Misschien helptdie ofkunnenze helpen met iemand regelen ofzo. Alsjeanoniem wilt chatten praten ga naar www.hetluisterenoog.nl die mensen daarzijnecht lief en helpenje mettips enz. Ik wensje veel sterkte. (sorryvoor de fouten zit op ipad)


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Rustig opbouwen is de enige tip die ik je kan geven. Ga nu niet meteen twee hamburgers per maaltijd eten, maar doe rustig aan. 's Morgens een boterham, 's middags een slaatje en 's avonds nog iets anders ik kan even niets bedenken.
    Dan eet je de volgende dag weer wat meer, net zoals de dag dààrna. Zo blijf je elke dag iets meer eten, totdat je weer op drie normale maaltijden zit. En natuurlijk terug een gezond gewicht hebt. :')


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Ik ken dat probleem, ik heb hetzelfde gehad, een jaar of 4 lang. Ik at alleen maar avondeten. Ik ben er vanaf gekomen toen ik een vriend kreeg, die het echt vreselijk vond, en daarom 's ochtends verplicht boterhammen voor me ging maken, zodat ik die mee kon nemen naar school. Dat doet hij tot op heden nog steeds. Hij weet ook dat als hij er 's ochtends eens een keertje niet is, ik niet eet. Toch heb ik geen eet probleem meer, ik heb mezelf er van weten te overtuigen dat ik mooi ben, en moet genieten van het leven. Geniet van de lekkere dingen hier op aarde, je leeft maar een keer, en je bent prachtig zoals je bent!


    Bad decisions make good stories.

    Probeer met lichte dingen te beginnen. Denk aan een kracker met iets, wat je lekker vindt. Drink ook gewoon 1,5 liter water op de dag of met thee. Probeer smiddags is een halve boterham te eten. Eet savonds eens een salade begin klein.


    Some angels have no wings.

    "Genezen" is niet enkel terug beginnen eten. Het is een samenspel van verschillende domeinen. Ik denk dat het mentale nog het moeilijkste is. Misschien kan je eerst die spiegel wegdoen/afdekken. Het zit tussen je oren dat je er 'dikker' uitziet, dus zie je dat ook. Gebruik misschien een klein spiegeltje voor make-up ofzo, maar laat de grote spiegel achterwege, negeer die. Je kan ook misschien met iemand praten. Hoeft niet je ouders, vrienden of leerkracht op school te zijn, maar iemand die begrip toont voor je situatie. Heel vaak snappen je ouders en vrienden niet zo goed wat er nu scheelt omdat ze jou zo niet kennen. Je hebt ook mensen die het mentale proces wel enigszins kunnen begrijpen. Het hoeft niet meteen een psycholoog of een officiële organisatie te zijn. Het mag ook een onbekende zijn. Gewoon iemand waarbij jij je verhaal kan doen zonder dat er verwijten naar je worden toe gezwierd of die je meteen als een arm schaap behandelen.

    Ik ben nu geen geweldig expert hierin, maar ik weet dat je zulke dingen terug op moet bouwen. Ikzelf ben op 2 maanden tijd eens 10 kilo en zelfs meer afgevallen. Dat had nu wel een medische achtergrond dat ze mijn kaken op elkaar hadden geplakt en ik mijn mond dus niet open kon doen. Maar vanaf toen was ik, eerder mijn maag, ook 'gewend' aan geen voedsel buiten vocht. Ik heb terug moeten leren eten en dat moest allemaal in kleine beetjes, letterlijk en figuurlijk. Dus misschien kan je een schema voor jezelf opzetten. Zeker een stuk of 4-5keer per dag eten. Als je bang bent dat je dat vergeet, zet je je wekker op je gsm. Begin met kleine dingen. Als is het maar een kwart van een appel, dan eet je op andere tijdstippen de rest op. Ik zou het wel op vaste tijdstippen doen. Dan kan je maag weer wennen aan eten op vaste momenten en als je dan eens een moment overslaat, begin je dat te merken. Het is gewoon een kwestie van opbouwen.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Je moet echt weer eten. Ik heb hier zelf ook mee te maken gehad, ik was ongeveer net zo ver als jou, maar toen een vriendin van mij echt heftige anorexia kreeg besefte ik dat ik dat niet wilde en ben ik weer gaan eten. Je moet het langzaam weer opbouwen, niet meteen je vol stoppen maar wel elke keer wat meer gaan eten. Vooral geen vette dingen, maar gezonde dingen. Brood, fruit, dat soort dingen. Vraag je omgeving ook om op je te letten?


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Opbouwen. Begin met dingen als stukken fruit, kwark en dat soort dingen.


    26 - 02 - '16

    HEAVYMETAL schreef:
    Opbouwen. Begin met dingen als stukken fruit, kwark en dat soort dingen.


    Firm believer of all that is magic

    Bedankt voor de tips allemaal, tot nu toe(:
    Maar mijn moeder laat me niet rustig opbouwen. Ik moet van haar vier boterhammen, een vol bord avondeten en een appel eten op een dag.... Dat krijg ik gewoon echt niet weg.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Defensive schreef:
    Bedankt voor de tips allemaal, tot nu toe(:
    Maar mijn moeder laat me niet rustig opbouwen. Ik moet van haar vier boterhammen, een vol bord avondeten en een appel eten op een dag.... Dat krijg ik gewoon echt niet weg.

    Praat er dan over. Zeg dat je ten eerste niet alles binnenkrijgt en ten tweede dat zoveel ineens heel ontmoedigend is om meer te eten en je eerder aanzet om het eten dat je niet op kan in de vuilbak te smijten. Verzeker haar dat je eetgedrag verbetert, maar op een opbouwende manier. Ineens superveel eten is ook niet gezond. Dan gaat je lichaam in overdrive.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Hulp vragen aan een professional? Zo kun je samen met iemand 't weer proberen op te bouwen (:


    "I shut my eyes in order to see.'

    opbouwen rustig beginnen en dan langzaam meer gaan eten en vooral vitamines


    Er zullen veel mensen uit je leven wandelen, maar alleen echte vrienden laten voetafdrukken achter in je hart.

    Lieve Eveline
    Je bent goed zoals je bent.
    Je hoeft niks aan jezelf te veranderen.
    Je bent geweldig zoals je bent.
    Niemand, maar dan ook niemand is lelijk of te dik.
    Ja, natuurlijk zijn er wel mensen met overgewicht, maar dat is niet persé dik.
    Geloof me
    Je bent goed zoals je bent


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Zoals de anderen zeggen ''Rustig opbouwen.'' en vertel tegen je moeder dat je dat zo wilt doen, misschien begrijpt ze je dan wel. Want ik snap wel dat je moeder ongerust over je is. Heel veel succes ermee! <3


    And at last, all the pictures have been burned. And all the past, is just a lesson that we've learned.

    Louisaaa schreef:
    Probeer met lichte dingen te beginnen. Denk aan een kracker met iets, wat je lekker vindt. Drink ook gewoon 1,5 liter water op de dag of met thee. Probeer smiddags is een halve boterham te eten. Eet savonds eens een salade begin klein.


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.