• Ik heb pas zachte lenzen gekregen, en het lukt me iedere keer niet om ze in te zetten.
    Of, ik krijg ze al niet in het oog, en als ze al in het oog zitten, vallen ze weer uit.
    Dus wie heeft tips? :'D


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Oefenen, oefenen, oefenen.
    Ik krijg mijn lenzen ook niet altijd meteen erin en ik draag al zo'n halfjaar lenzen.

    Ik kan wel merken als ze goed zitten, als ik voel dat de zuurstof onder m'n lens weggaat en dat maakt een supergoor geluidje, ahahaha.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Je moet zorgen dat de lens echt helemaal op je oog zit (en dus niet op je oogleden/wimpers blijft plakken) ook moet je zorgen dat je de lens wel langs de juiste kant in je oog stopt (Het is heel moeilijk om te zien welke kant het is, ik doe het altijd op goed geluk ^^). Euhm voor de rest gewoon veel geduld hebben, ik heb over mijn eerste lens een half uur gedaan ^^ Echt, het is gewoon oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Vroeger deed ik er minstens vijf minuten over, helemaal in 't begin tien of meer, en nu doe ik het op nog geen minuut (:


    Live life limitless.

    Oog openhouden door het onderste en bovenste ooglid open te spreiden met duim en wijsvinger,,lens op wijsvinger van andere hand, vooruit kijken, lens erop leggen en oogleden eroverheen te vouwen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Je moet zien dat je lens niet gedraait zit en altijd een druppeltje in je lens laten vallen zodat hij beter 'plakt' aan je oog. En bij mij ging het ook beter als ik mijn bovenste ooglid iets naar boven deed en dan naar boven kijken. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Good luck (flower)


    Let us die young or let us live forever.

    Moet je heel verbaasd kijken..


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!

    Je lens altijd goed schoonmaken. Ik vind het ook makkelijker als mijn ene vinger waarmee ik de lens inbreng een beetje vochtig is van dat lenzenvocht. Dat zorgt ervoor dat hij beter van mijn vinger loskomt.
    Tjah, gewoon je oog weid genoeg openen.

    Ik draag al 5 jaar zachte lenzen. Voordat ik ze mee kreeg, moest ik dagen naar de optieker gaan om oefenlenzen in en uit te doen. Zodat ik ze zeker op een goede manier in en uit doe op een manier waarop ik geen schade toebreng aan de lens of oog.

    Kwetsie van oefenen.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Zoals vele al zeggen: oefenen ;]
    Maar je lens moet water hebben, vergeet dat niet... Als hij één keer dus niet lukt, eerst wat lenzenvloeistof bij en dan weer opnieuw proberen.
    Wat ik soms ook nog wel eens doe, is mijn lens op mijn vinger leggen en dan dat ie in de goede richting staat (verkeerd om kan héél irri zijn ;]), en dan nog een drupje lenzenvloeistof erop...
    En dan nog een tip: gebruik je beide middelvingers voor het openhouden van je oog en je wijsvinger voor het indoen van je lens (en dan de hand die dat het beste kan.
    En ik weet dat het in het begin irri is om je ogen niet dicht te houden, maar ik kan nu met gemak mijn vinger op mijn oog leggen... ;]
    Veel succes!


    Deep inside, I've never felt alive

    Jeeej, ik heb ze ingekregen. :'D
    Bedankt allemaal voor de tips!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Absolem schreef:
    Oog openhouden door het onderste en bovenste ooglid open te spreiden met duim en wijsvinger,,lens op wijsvinger van andere hand, vooruit kijken, lens erop leggen en oogleden eroverheen te vouwen.


    Verder kan ik je helaas niet helpen, heb namelijk harde lenzen..
    Die blijven wat beter plakken ;D


    I'll lick the poison from right off your kiss