• Toestemming voor dit topic van Yoda.

    Ik heb op dit moment een schrijfwedstrijd lopen.
    De voorronde is net afgelopen, maar helaas kan mijn jurylid me niet meer meehelpen door persoonlijke redenen.

    Daarom zoek ik dus één nieuw jurylid!
    Heb je intresse?
    Vul dit even in:


    Username:
    Leeftijd:
    Al eerder jury geweest bij een wedstrijd?:
    Hoe snel kan je 8 inzendingen van minimaal 600 woorden jureren?:
    Waar let je allemaal op tijdens het jureren?:

    [ bericht aangepast op 20 feb 2012 - 16:25 ]


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Username: Yowic [en Traesh, daar reageer ik soms ook op].
    Leeftijd: Twelve.
    Al eerder jury geweest bij een wedstrijd?: Nou, bij mijn eigen wedstrijd. (:
    Hoe snel kan je 8 inzendingen van minimaal 600 woorden jureren?: Vrij snel denk ik. Min. 2 dagen denk ik, maar ligt er natuurlijk aan hoe lang de inzendingen zijn. Tijdens toetsweken etc. gaat het natuurlijk wel wat langer duren, want dan kan ik er max. 1/2 per dag doen denk ik...
    Waar let je allemaal op tijdens het jureren?:
    - Originaliteit.
    - Interpunctie.
    - Spelling en grammatica.
    - Goed kommagebruik, want daarin fouten vind ik vervelend tijdens het lezen...
    - Overig, zoals of het je aandacht houdt, of de lengte storend is, of het aangrijpt, of het bij de opdracht past.
    - Gebruik van alinea's en tabjes.
    - Tijd.

    Hope this is enough for you. (:

    [ bericht aangepast op 20 feb 2012 - 17:00 ]


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Username: DracoWeasley
    Leeftijd: 13
    Al eerder jury geweest bij een wedstrijd?: ja maar niet hier op quizlet
    Hoe snel kan je 8 inzendingen van minimaal 600 woorden jureren?: minimaal in een dag maximaal 3 ligt aan het huiswerk
    Waar let je allemaal op tijdens het jureren?:

    -orginaliteit
    -spelling
    -alinea's
    -grammatica
    -interpunctie
    -volgorde

    [ bericht aangepast op 20 feb 2012 - 20:14 ]


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Aw cool! ik heb altijd al willen jureren :D Maar krijg je het niet druk met nog een wedstrijd?

    Username: Discord
    Leeftijd: 9
    Al eerder jury geweest bij een wedstrijd?: Nee
    Hoe snel kan je 8 inzendingen van minimaal 600 woorden jureren?: Twee/drie dagen
    Waar let je allemaal op tijdens het jureren?: Spelling, grammatica en logica in het verhaal (of mensen niet liggen te sterven en een uur later overal heen rennen)


    quidquid excusatio prandium pro

    Hmmm.. ik vind het wel gaaf om te jureren, maar de mensen in jouw schrijfwedstrijd zijn véels te goed. Ik sta qua schrijven gewoon echt niet boven hen..


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Discord schreef:
    Aw cool! ik heb altijd al willen jureren :D Maar krijg je het niet druk met nog een wedstrijd?

    Username: Discord
    Leeftijd: 9
    Al eerder jury geweest bij een wedstrijd?: Nee
    Hoe snel kan je 8 inzendingen van minimaal 600 woorden jureren?: Twee/drie dagen
    Waar let je allemaal op tijdens het jureren?: Spelling, grammatica en logica in het verhaal (of mensen niet liggen te sterven en een uur later overal heen rennen)


    Lieve schat je weet toch dat dit is voor de wedstrijd waar je nu in zit?
    :W Omdat Annabeth moest stoppen?


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Escritura schreef:
    (...)

    Lieve schat je weet toch dat dit is voor de wedstrijd waar je nu in zit?
    :W Omdat Annabeth moest stoppen?


    Oh.
























    Mag ik dan nog steeds jureren? :D


    quidquid excusatio prandium pro

    Wandering schreef:
    Hmmm.. ik vind het wel gaaf om te jureren, maar de mensen in jouw schrijfwedstrijd zijn véels te goed. Ik sta qua schrijven gewoon echt niet boven hen..


    Ignoring Alwin, je kan het altijd proberen. ^^


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Username: Nightspirit (maar hij wordt vanavond veranderd)
    Leeftijd: 15
    Al eerder jury geweest bij een wedstrijd? Hier op Q één keer, bij een nogal snel stervende quizwedstrijd, maar op andere sites wel vaker: een keer bij een RPG-wedstrijd en bij een fantasyschrijfwedstrijd.
    Hoe snel kan je 8 inzendingen van minimaal 600 woorden jureren? Twee à drie dagen als het doordeweeks moet, in weekenden / vakanties lukt het wel in één dag.
    Waar let je allemaal op tijdens het jureren?
    - Originaliteit
    - Geloofwaardigheid
    - Schrijfstijl
    - Personages (ik knap zwaar af op Mary-Sue's)
    - Spelling / grammatica / interpunctie
    - Het gevoel dat de schrijver in het verhaal gestopt heeft


    there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.

    Username: WINDSONG
    Leeftijd: 16
    Al eerder jury geweest bij een wedstrijd? Nope, maar 'k heb het altijd al eens willen doen (:
    Hoe snel kan je 8 inzendingen van minimaal 600 woorden jureren? Twee tot drie dagen, op toetsweken na dan ;]
    Waar let je allemaal op tijdens het jureren?
    - Orginaliteit
    - Spanning
    - Spelling
    - Interpunctie
    - Woordenschat
    - Gebruik van alinea's, tabs etc.
    - Perspectief en personage(s)
    - Tijdsduur en tijdsverloop
    - Aansluiting bij het onderwerp
    - Gebeurtenissen
    - Opbouw
    - EDIT: De moeite die de schrijver ervoor heeft gedaan
    [dat had ik een beetje raar geformuleerd..]
    - Andere grammatica

    EDIT 2: Ik ben iets heel belangrijks vergeten;
    - Emotie/Gevoel

    [ bericht aangepast op 22 feb 2012 - 19:08 ]


    ~ KONNICHIWA.

    Ik heb ook nog een vraag: zijn de inzendingen van de schrijfwedstrijd allemaal in het Nederlands of ook in het Engels? Mijn Engels is namelijk niet bepaald goed (zeg maar gerust verschrikkelijk)...


    there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.

    Nightspirit schreef:
    Ik heb ook nog een vraag: zijn de inzendingen van de schrijfwedstrijd allemaal in het Nederlands of ook in het Engels? Mijn Engels is namelijk niet bepaald goed (zeg maar gerust verschrikkelijk)...


    Alle inzendingen zijn in het Nederlands. ^^


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Discord schreef:
    Aw cool! ik heb altijd al willen jureren :D Maar krijg je het niet druk met nog een wedstrijd?

    Username: Discord
    Leeftijd: 9
    Al eerder jury geweest bij een wedstrijd?: Nee
    Hoe snel kan je 8 inzendingen van minimaal 600 woorden jureren?: Twee/drie dagen
    Waar let je allemaal op tijdens het jureren?: Spelling, grammatica en logica in het verhaal (of mensen niet liggen te sterven en een uur later overal heen rennen)


    Euh, Alwin. Jij bent geen 9. (cat)


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Yowic schreef:
    (...)

    Euh, Alwin. Jij bent geen 9. (cat)

    Wil je dan zeggen dat hij volwassen is? :3 -ik heb altijd het gevoel dat hij een jaar of 16/17 is, maar oké-


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Waarschijnlijk heb je al iemand, but I give it a try
    Username: Jalouis
    Leeftijd: 14
    Al eerder jury geweest bij een wedstrijd?: alleen bij mijn eigen wedstrijden
    Hoe snel kan je 8 inzendingen van minimaal 600 woorden jureren?: binnen twee dagen wel denk ik, ligt eraan hoe druk ik het met school heb en hoe lang de inzendingen zijn
    Waar let je allemaal op tijdens het jureren?:
    - Orginaliteit
    - Spanning
    - Spelling
    - Interpunctie
    - Woordenschat
    - Gebruik van alinea's, tabs etc.
    - Perspectief en personage(s)
    - Tijdsduur en tijdsverloop
    - Aansluiting bij het onderwerp
    - Gebeurtenissen
    - Opbouw
    - Andere grammatica


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Yowic schreef:
    (...)

    Euh, Alwin. Jij bent geen 9. (cat)


    dat moest 19 zijn D:


    quidquid excusatio prandium pro