• Ik twijfel of ik dit verhaal zal schrijven. Is er animo voor? En is het origineel?

    Ik voelde de grond onder mijn voeten schudden. Buiten hoorde ik mensen gillen. Ik rilde. Het gegil ging door merg en been. Nieuwsgierig opende ik mijn gordijn op een klein kiertje. Voorzichtig keek ik naar buiten, bang voor alles wat ik zou kunnen zien. Buiten zag ik iemand op de grond liggen. Als ik beter keek zag ik er nog één, en nog één. Verspreid over straat lag mensen. Ze waren dood. In paniek rende men door de straten. Het was zover. We waren al zo lang gewaarschuwd door de regering. Ik geloofde niet dat het Duitse leger ooit Stalingrad zou kunnen bereiken. Ik geloofde het niet. We hadden toch ook de Mensjewieken verslagen. Het communisme kon toch alles aan? De grond trilde weer onder mijn voeten. Angstig draaide ik me weg van het raam. Met grote ogen keek ik Nikolaj aan. Hij keek terug met kille ogen. Nikolaj zei altijd dat hij zijn land zou beschermen. Het zou niet uitmaken wat er zou gebeuren. Hij leefde voor de Sovjet-Unie. In zijn ogen zag ik een straaltje twijfel. Zachtjes schudde hij zijn hoofd.
    “We moeten vluchten,” zei hij zachtjes. De angst kon je in zijn stem horen. Het trilde een beetje. Als Nikolaj zei dat we moesten vluchten dan kon ik dat niet weigeren. Nikolaj had er verstand van. Hij wist altijd wat ik moest doen. Dus knikte ik braaf en sloot mezelf af voor het gegil van buiten.


    Raisa Petrovna Volkova is net twintig als het Duitse leger Stalingrad binnen valt. Het is het jaar 1942 en operatie Barbarossa is, al een tijdje, begonnen. Uit pure angst besluiten Raisa en Nikolaj, haar verloofde, te vluchten richting het zuiden. Ze proberen met moeite Derbent te bereiken, als dat ze überhaupt lukt. Het zal een zware toch worden tussen alle bommen, kanonnen, zware winters en legers door. Zullen de Derbent bereiken of zullen ze gevangengenomen worden door het leger van Hitler?


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Dit is het eerste WOII verhaal dat ik tegen kom dus ja voor mij is het zeker origineel ^^.


    I wasn't just kissing him, I was telling his lips a secret!

    Camillia schreef:
    Dit is het eerste WOII verhaal dat ik tegen kom dus ja voor mij is het zeker origineel ^^.

    haha dankje. Ik ben zo ook niet vaak tegen gekomen.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Er zijn slechts een paar oorlogsverhalen hier, dus het is nog behoolijk origineel.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    I read Stalingrad. I read Soviet-Union. SOLD.


    No growth of the heart is ever a waste

    Nadal schreef:
    (...)
    haha dankje. Ik ben zo ook niet vaak tegen gekomen.

    Loveless heeft ook een verhaal over het Rode Leger en ik ook ;]. Maar ze zijn inderdaad zeldzaam.


    No growth of the heart is ever a waste

    Shogun schreef:
    (...)
    Loveless heeft ook een verhaal over het Rode Leger en ik ook ;]. Maar ze zijn inderdaad zeldzaam.

    Hahah gaaf! Ik ben verslaafd aan de Sovjet Unie.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Het ligt er trouwens aan of je van zielige of gelukkige eindes houd. Voor mij maakt het niet zoveel uit, als het maar mooi geschreven is. En aan je proloog te zien is je schrijfstijl verslavend :9~.


    I wasn't just kissing him, I was telling his lips a secret!

    Camillia schreef:
    Het ligt er trouwens aan of je van zielige of gelukkige eindes houd. Voor mij maakt het niet zoveel uit, als het maar mooi geschreven is. En aan je proloog te zien is je schrijfstijl verslavend :9~.


    Dank je, ik heb nog geen enkel idee hoe het zal eindigen. Dat bekijk ik tegen die tijd.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Nadal schreef:
    (...)
    Hahah gaaf! Ik ben verslaafd aan de Sovjet Unie.

    Serieus, mijn klasgenoten verklaren me voor gek dat ik naar Moskou wilde in de winter :'D.
    Now I come to think of it, ik heb ooit wat over Stalingrad geschreven voor een schrijfwedstrijd, een SA waar ik best tevreden over ben.
    Anyhow word ik een abohouder als je dit gaat uitwerken :].
    Operatie Barbarossa is sowieso een van Hitlers grootste fouten.

    [ bericht aangepast op 24 feb 2012 - 21:04 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Shogun schreef:
    (...)
    Serieus, mijn klasgenoten verklaren me voor gek dat ik naar Moskou wilde in de winter :'D.
    Now I come to think of it, ik heb ooit wat over Stalingrad geschreven voor een schrijfwedstrijd, een SA waar ik best tevreden over ben.
    Anyhow word ik een abohouder als je dit gaat uitwerken :].
    Operatie Barbarossa is sowieso een van Hitlers grootste fouten.

    Hahaha helemaal mee eens. Ik houd onzettend veel van Rusland. Het liefste wil ik met de trein er door heen rijden, in de winter met voorkeur inderdaad. Ik zal je SA even bekijken.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Het is wel echt een superleuk idee, maar je kan het alleen maar schrijven als je ook erg veel over weet. Als dit the case is, dan moet je nu beginnen.


    EGYPTIAN GOD

    Ohlol hij zal wat lastig te vinden zijn in al mijn shit x'D. Anyway, here it is: Trol in m'n baard. Nee das niet de titel. De titel is Dooddoeners.


    No growth of the heart is ever a waste

    Bes schreef:
    Het is wel echt een superleuk idee, maar je kan het alleen maar schrijven als je ook erg veel over weet. Als dit the case is, dan moet je nu beginnen.

    Ja, das inderdaad vaak zo met historische onderwerpen, vooral als ze nog redelijk recent hebben plaatsgevonden ;o. Ikzelf neem mezelf ook voor om ooit een verhaal over het Rode Leger te schrijven - als in, hun ervaringen aan het front - maar ik wil nog eerst een bepaald boek over dat onderwerp lezen zodat ik me kan indenken hoe die mensen tot bepaald gedrag komen enzo. Kay, eigenlijk is dat ook merendeels een excuus om dat boek te kunnen lezen, lolz.


    No growth of the heart is ever a waste

    Bedankt voor jullie reacties. Ik ga morgen aan hem beginnen!


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."