• Ik ben bezig met een motivatie brief. Ik loop alleen vast.
    Kan iemand mij helpen wat er niet klopt en wat beter kan en wat ik mis?

    Dit heb ik al; Erboven heb ik nog wel de adressen en datum en zo.

    Geachte heer/mevrouw

    Mijn naam is Sylvianne Kers. Ik ben 17 jaar en doe de opleiding ‘helpende zorg & welzijn’ aan de Noorderpoortcollege in Veendam, alleen is deze opleiding niet echt iets voor mij. Ik heb een aantal weken geleden enkele gesprekken gehad met [Naam] van de Cursisten Dienst Verlening (CDV). Uit die gesprekken leidde men af dat de opleiding ‘mediavormgever’ het beste bij mij paste. Ik wist enkel nog niet veel over die opleiding en ik was ziek tijdens de opendeurdagen. Gelukkig had [Naam] voor mij een gesprek geregeld met [Naam], waarin ik goed werd ingelicht over alles. De opleiding sprak mij hierdoor nog meer aan en ik werd er enkel enthousiaster door.

    U verzocht mij om een motivatie brief te sturen. Voor je eigen iets maken is natuurlijk ook leuk, maar met een opdracht voor een ander maak je iemand anders er ook blij mee.
    Ook al ken ik de helft van de programma’s en de termen niet, ik wil het graag leren en het onder de knie krijgen en ik wil me er ook graag voor inzetten, zodat ik het allemaal leer en begrijp.

    [ bericht aangepast op 8 maart 2012 - 9:35 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Een alinea nooit beginnen met 'Ik'.
    Je komt over alsof je de school wilt dwingen jou aan te nemen, met dat stuk over waar een school voor is.
    En je vorige opleiding niet zo afzeiken, het is een prima opleiding. Alleen niet voor jou, schijnbaar. (:


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Voiceless schreef:
    Een alinea nooit beginnen met 'Ik'.
    Je komt over alsof je de school wilt dwingen jou aan te nemen, met dat stuk over waar een school voor is.
    En je vorige opleiding niet zo afzeiken, het is een prima opleiding. Alleen niet voor jou, schijnbaar. (:


    Volgens mij snap ik dat laatste niet.. Zo erg zeikte ik die toch niet af? Ik zei alleen dat ik me er niet zo thuis bij voelde.
    Verder nog bedankt ;d


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Midna schreef:
    (...)

    Van mij mag je alle fouten eruit halen hoor XD Ik zie ze al gauw over het hoofd ;P


    --
    Nja, ik ga straks maar weer verder aan dat vervloekte ding.

    In dat geval.
    Ik kan 'm wel niet veel beter maken qua inhoud want ik ken niets van motivatiebrieven.
    Ik heb de meest noodzakelijke (niet alle) info even aangeduid in de tekst, sorry dat het zo onhandig gedaan is.

    Geachte heer/mevrouw [GEEN KOMMA]

    Mijn naam is Sylvianne Kers. Ik ben 17 jaar en doe de opleiding 'helpende zorg & welzijn' aan het Noorderpoortcollege in Veendam, alleen is deze opleiding niet echt iets voor mij. Ik voel me hier niet thuis.
    Ik heb een aantal weken geleden enkele gesprekken gehad met [Naam] van de Cursisten Dienst Verlening (CDV). Uit die gesprekken leidde men af dat de opleiding 'mediavormgever' het beste bij mij paste. Ik wist enkel nog niet veel over die opleiding en ik was ziek tijdens de opendeurdagen. Gelukkig had [Naam] voor mij een gesprek geregeld met [Naam], waarin ik goed werd ingelicht over alles. De opleiding sprak mij hierdoor nog meer aan en ik werd er enkel enthousiaster door.

    U verzocht mij om een motivatiebrief te sturen. Ook al ken ik de helft van de programma’s en de termen niet, ik wil het graag leren en het onder de knie krijgen. Ik wil me er ook graag voor inzetten, zodat ik het [Je hebt het over een 'ze', maar je hebt nooit in je tekst vermeld wie 'ze' zijn. Verder hoort het sowieso 'het' te zijn] allemaal leer en begrijp.
    Mijn motivatie is verder om creatief bezig te kunnen zijn, niet alleen voor mezelf maar ook voor een ander. Voor jezelf iets maken is natuurlijk ook leuk, maar met een opdracht voor een ander maak je iemand anders er ook blij mee en je hebt dan een opdracht waar je je aan moet houden. Je hebt maar een gedeelte waar je je op moet focussen en niet op verschillende andere onderwerpen tegelijk.

    [Vergeet niet om nu to the point te komen, te vragen/zeggen wat je echt van de persoon verlangt. Je hebt net een hele uitleg gegeven, nu moet je duidelijk zeggen wat je wilt. Vergeet hierna je afsluiting niet, na je 'Met vele groeten' of wat je dan ook zal schrijven hoort WEL een komma.]


    Has no one told you she's not breathing?

    Jullie zijn geweldig ;d



    Ik heb hem wat aangepast.. Ik weet het, er mist nog wat dingen xd. Maar klopt hij tot nu toe wel?

    [ bericht aangepast op 8 maart 2012 - 9:37 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you