• weet iemand een leuke sport ik zit nu aleen op paardrijden en dat begint me een beetje te vervelen
    dus weet iemand een leuke sport?


    You can't not look cool with a crossbow.

    Hockey. Meters maken en lomp tegen een bal slaan :Y)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Colorblind schreef:
    (...)

    Ik vind dat je zonder springen, niet goed dressuur kan doen. Dressuur is geen basiskennis! Basiskennis, is "hoe houd ik mijn paard in de hand" en "hoe gedraagt een paard zich t.o.v. de groep", snap je? Ik rijd nu sinds ik acht ben... Dat is dus zeven jaartjes en ik doe eigenlijk alle takken van de sport, al ben ik met western niet echt bezig. Wel eventing, ik doe wel eens mee met junior-dingessen -heb geen zin om hier te plaatsen waar ik ingeschreven sta maar goed- en momenteel rijd ik paarden in voor mensen. Dit jaar ga ik waarschijnlijk ook starten met endurancewedstrijden met een paard van mijn oom, al heb ik wel vaker op de baan gereden met dat paard.
    Dressuur... Mwah, ik vind het niet meer zo moeilijk, maar toen ik pas nét in de Z-categorie zat, had ik wel moeite met het vinden van inschrijfplekken. Springen daarentegen heb ik altijd wel gedaan en nooit moeilijk gevonden. Zonder springen geen dressuur, zonder dressuur geen springen.

    Misschien kun je een keer ergens een paard huren, dat je al wel kent? Gewoon, een middagje in het bos rijden / crossen / vrije dressuur doen kan veel opwekken ;)


    Eh, dressuur is de basis van ALLES. Alle beroemde ruiters die springen hebben eerst wel dressuur lessen gehad hoor. Mijn tante heeft nog samen met Ludo Philippaerts gereden, zonder dressuur lessen was hij er echt niet geraakt hoor. Tuurlijk kan je wel springen zonder dressuur, maar als je dan naar een hoger niveau wilt gaan zul je sowieso vroeg of laat problemen krijgen.
    En als je dit niet gelooft, mij best, maar je mag alle boeken en sites nakijken, overal zeggen ze hetzelfde. Dresuur is de basis van elke ruitersport.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    skinwalker schreef:
    (...)

    Eh, dressuur is de basis van ALLES. Alle beroemde ruiters die springen hebben eerst wel dressuur lessen gehad hoor. Mijn tante heeft nog samen met Ludo Philippaerts gereden, zonder dressuur lessen was hij er echt niet geraakt hoor. Tuurlijk kan je wel springen zonder dressuur, maar als je dan naar een hoger niveau wilt gaan zul je sowieso vroeg of laat problemen krijgen.
    En als je dit niet gelooft, mij best, maar je mag alle boeken en sites nakijken, overal zeggen ze hetzelfde. Dresuur is de basis van elke ruitersport.


    Als je onder dressuur verstaat dat je rondjes kan rijden door een bak - en overgangen kan maken, halve en hele ophoudingen - en weet hoe je in een zadel moet zitten; ja. Maar het is niet noodzakelijk om te leren hoe je een mooie pirouette draait, noch is het noodzakelijk om een paard in de piaffe te kunnen krijgen als je wilt springen. Je moet niet zo heftig reageren, ik heb alleen aardig wat ervaring in de ruitersport ;)


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Colorblind schreef:
    (...)

    Als je onder dressuur verstaat dat je rondjes kan rijden door een bak - en overgangen kan maken, halve en hele ophoudingen - en weet hoe je in een zadel moet zitten; ja. Maar het is niet noodzakelijk om te leren hoe je een mooie pirouette draait, noch is het noodzakelijk om een paard in de piaffe te kunnen krijgen als je wilt springen. Je moet niet zo heftig reageren, ik heb alleen aardig wat ervaring in de ruitersport ;)


    Ik rij ook al sinds m'n 8ste hoor, dat is dus 8 jaar nu, dus ik heb ook aardig wat ervaring. En neen, daar gaat het ook niet over, maar als je niet eerst dressuur rijdt zul je nooit leren hoe je je paard in de hand moet nemen. Dressuur is ook een discipline voor jou én het paard, je leert er je paard te controleren, hoe je moet zitten. En met dressuur heeft het paard het wel 10 keer makkelijker om een parcours te springen omdat het dan soepeler is en de spieren meer getraind zijn. In de meeste competitiemanèges mag je zelfs niet springen zonder eerst wat lessen in dressuur te hebben gehad. Hoe kan je nu zeggen dat dat geen basiskennis is.. Daar begint net alles mee!
    Maar ja, als jij vindt dat dat geen basiskennis is, wie ben ik dan om je tegen te houden? :')


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Dansen (heart2)


    Today is the oldest you have ever been, and the youngest you'll ever be.

    Dans. Dat verveelt niet. Je kan verschillende stijlen doen en er is steeds een andere choreo dus het is altijd iets anders.
    Ik doe het al 9 jaar 8 uur in de week :')


    all I want is the taste that your lips allow

    volleybal, streetdance, wielrennen, judo, handbal, voetbal, endurance(paardrijden), survival (H)(H), ballet, karate...
    probeer gewoon iets, je ziet vanzelf of het leuk is of niet, en trouwens met dat rondjes rijden, je kunt ook zelf het initiatief nemen en een volte rijden, of gebroken lijnen, de instructriece hoeft ook niet altijd alles te verzinnen... of vraag of ze en hindernis neerzet ofzo.. ^^ goodluck


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    Ik weet natuurlijk niet wat je graag doet. Mijn lievelingssporten zijn badminton en netbal.
    En anders heb je nog voetbal, basketbal, volleybal, handbal, korfbal, tennis, atletiek, dans, zwemmen, fietsen, trampoline, hoogspringen, verspringen, karate, taekwondo, judo en nog veel meer :Y)


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    skinwalker schreef:
    (...)

    Ik rij ook al sinds m'n 8ste hoor, dat is dus 8 jaar nu, dus ik heb ook aardig wat ervaring. En neen, daar gaat het ook niet over, maar als je niet eerst dressuur rijdt zul je nooit leren hoe je je paard in de hand moet nemen. Dressuur is ook een discipline voor jou én het paard, je leert er je paard te controleren, hoe je moet zitten. En met dressuur heeft het paard het wel 10 keer makkelijker om een parcours te springen omdat het dan soepeler is en de spieren meer getraind zijn. In de meeste competitiemanèges mag je zelfs niet springen zonder eerst wat lessen in dressuur te hebben gehad. Hoe kan je nu zeggen dat dat geen basiskennis is.. Daar begint net alles mee!
    Maar ja, als jij vindt dat dat geen basiskennis is, wie ben ik dan om je tegen te houden? :')


    Ik denk dat je het dan niet hebt over de topklasse dressuur, maar over ongeveer niveau van FNRS 4 en dat ik het verwarde met ZZ niveau. Lol, ik rijd iedere week drie tot vijf keer. Spieren train ik meestal met vrijheidsdressuur, niet met het rijden van halve pirouettes ofzo. Je hebt gelijk, maar ik vind het grondwerk (balkjes lopen, draven, galopperen over drie balken) nog altijd de basis van springen. Op de manege (dat schrijf je gewoon zo, zonder streepje) waar ik heb leren rijden werd het zo gedaan en hoefden we NIET eerst op hoog niveau dressuur te kunnen om te kunnen springen. Maar dat ben ik, als ik aan dressuur denk, denk ik niet aan dat basisrijden wat je met FNRS-proefjes doet. Snap je wat ik bedoel?


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Layton schreef:
    Misschien kun je overleggen met je instructrice oer hoe paardrijden weer leuker wordt? Hoe lang zit je erop? Misschien moet je even doorbijten!


    I'll lick the poison from right off your kiss