• Ik ben weer eens op het punt gekomen dat ik bezig ben met het derde hoofdstuk van een verhaal en helemaal geen zin meer heb om er aan verder te werken, omdat ik een andere, vebeterde verhaallijn heb bedacht.
    Dit heb ik eigenlijk altijd en stiekem vind ik het best jammer dat ik op één keer na nog nooit een verhaal heb afgeschreven. Kunnen jullie me misschien bij deze vertellen wat jullie doen als je geen zin meer hebt om aan een verhaal te werken?


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ik stop ermee of geef er een nieuwe draai aan. Misschien had je eerst een idee hoe het moest lopen, geef er een hele andere draai aan en verander de verhaallijnen. Neem verhaallijnen die je wel aanspreken en die voor jezelf blijven boeien. Daardoor kun je wel dezelfde personages gebruiken. En aangezien je pas 3 hoofdstukken hebt, kan het alle kanten nog op :)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik denk mijn verhalen altijd juist goed uit vóórdat ik begin en bedenk dan wanneer wat in welk hoofdstuk komt. Maar ik zou zeggen, kijk veel films en lees veel boeken voor inspiratie. En probeer er een onverwachte draai aan te geven.


    Take risks and conquer your fears.

    Het probleem is dat dit al de tweede keer is dat ik het verhaal al goed heb uitgedacht, opnieuw ben begonnen en er een andere draai aan heb gegeven. Ook werk ik van te voren de hoofdstukken gewoon goed uit, maar... Ah, het is gewoon frustrerend dat ik telkens met een ander idee kom en bepaalde elementen bedenk die er niet bijpassen en dan vervolgens mijn wil om verder te schrijven verlies, omdat ik mijn nieuwe idee uit wil werken.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Dat heb ik ook al 2 keer gehad. Ik heb het gewoon uitgelegd aan mijn lezers en gestopt. Hopelijk gaat dat nu beter gaan met het idee dat ik heb voor een nieuwe story


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik stop ermee, ook al vind ik het zonde. En na een eindje verdwijnt het van mijn profiel. Daarom is het al een eind geleden dat ik nog heb geschreven. Wat ik wel jammer vind


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Daar heb ik eigenlijk nog nooit echt last van gehad.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Dat heb ik ook altijd. Ik stop dan altijd met het verhaal, omdat ik er anders met tegenzin aan verder schrijf, en dat werkt gewoon niet. Of ik herschrijf het verhaal en werk het eerst helemaal uit op Word en zet het dan pas op Q. (:


    Beauty begins the moment you decide to be yourself. - Coco Chanel

    Een nieuwe draai eraan geven die ik wel interessant vind. Sowieso schrijf ik meer dan drie hoofdstukken voor ik het online zet, dat helpt ook dat te voorkomen.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ik heb dat ook altijd met verhalen. Halverwege heb ik weer een ander einde of iets bedacht. Best frustrerend. Geen idee hoe ik je kan helpen :Y)


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"