• Toen ik nog jong was, was mijn vader een dronkenlap. Toen kreeg hij een ongeluk en toen stopte hij met drinken. Dat is zo'n 7 jaar geleden. Afgelopen Oud & Nieuw hadden een fles Champagne in huis gehaald, gewoon om eens te proberen. Maar mijn vader heeft dus vandaag toegegeven dat hij weer drinkt. Achter onze rug om, en hij loog er over. Mijn moeder heeft het hem al een paar keer gevraagd omdat ze alcohol rook en aan zijn gedrag konden we het ook merken. Maar hij loog keer op keer dat hij niet dronk. Dus vandaag bekende hij het. God, het was zo vreselijk om mijn moeder op dat moment te zien. Anyway, toen hij er nog over loog had ze een keer gezegd dat als ze er achter zou komen dat hij dronk (geloof me, af en toe ene biertje vind ze net erg, zolang hij maar geen auto zou rijden. Dat heeft hij dus al die tijd gedaan...) dat ze dan wilde scheiden. Nu heeft ze dat heel vaak gezegd, bijvoorbeeld met onbenullige ruzietjes, maar dit is heel wat anders. En nu ben ik echt bang dat dat gaat gebeuren... God ik ben echt zo bang. En dat is niet echt enige; mijn moeder begon het pas een paar weken geleden op te vallen, maar ik rook de alcohol al vlak na Oud & Nieuw en ik ben als de dood om het te vertellen, gewoon omdat het dan al bijna 4 maanden is dat hij achter onze rug om drinkt en er over liegt... Wat een gedoe D:

    Sorry dat ik jullie hier mee lastig moet vallen maar ik moest het gewoon even kwijt!


    Believe in yourself.

    Pfff, ik weet ook niet wat ik in jouw geval zou doen met de kennis die je hebt over dat je na Oud en Nieuw al alcohol rook. Aan de ene kant is het wel eerlijk, maar aan de andere kant vind ik ook dat je je er niet in moet mengen aangezien dit iets tussen je ouders is. + als ze écht gaan scheiden, dat je je dan nog eens schuldig gaat voelen ook.

    Als ik jou was zou ik je er niet téveel in proberen te mengen. Het zou namelijk dan gewoon kunnen zijn dat je de situatie alleen maar verergert. Maar wel gewoon eens gaan praten met je vader en moeder, gewoon apart van elkaar. Maar niet nu, ik zou het nu gewoon eerst even laten rusten.

    En voor jou, ik hoop gewoon op het beste voor je D:

    [ bericht aangepast op 27 april 2012 - 17:51 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Och, dat is echt een kut situatie (no_chears). Ik hoop voor je dat het allemaal gewoon goed komt en je ouders niet hoeven te scheiden!


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    Och, dat is echt een kut situatie (no_chears). Ik hoop voor je dat het allemaal gewoon goed komt en je ouders niet hoeven te scheiden!


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Atropos schreef:
    Pfff, ik weet ook niet wat ik in jouw geval zou doen met de kennis die je hebt over dat je na Oud en Nieuw al alcohol rook. Aan de ene kant is het wel eerlijk, maar aan de andere kant vind ik ook dat je je er niet in moet mengen aangezien dit iets tussen je ouders is. + als ze écht gaan scheiden, dat je je dan nog eens schuldig gaat voelen ook.

    Als ik jou was zou ik je er niet téveel in proberen te mengen. Het zou namelijk dan gewoon kunnen zijn dat je de situatie alleen maar verergert. Maar wel gewoon eens gaan praten met je vader en moeder, gewoon apart van elkaar. Maar niet nu, ik zou het nu gewoon eerst even laten rusten.

    En voor jou, ik hoop gewoon op het beste voor je D:


    Ik was ook niet echt van plan om me er mee te gaan bemoeien.. Er is nu alleen wel een klote sfeer in huis dus ik probeer wel gewoon een normaal gesprek te voeren maar dat is best moeilijk...


    Believe in yourself.

    Goh en ik wil juist dolgraag dat mijn ouders scheiden en mijn vader een ongeluk krijgt!
    Anyway, sterkte!


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Aww, sterkte D:
    Misschien helpt het om je vader ermee te confronteren? Dan stopt hij er misschien mee en hoeft je moeder er niet meteen achter te komen...


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Defensive schreef:
    Aww, sterkte D:
    Misschien helpt het om je vader ermee te confronteren? Dan stopt hij er misschien mee en hoeft je moeder er niet meteen achter te komen...

    Mijn moeder verdenkt al dat het door Oud en Nieuw kwam, maar iets denken is heel wat anders dan het écht weten... Maar ik ga er niet over praten met mijn vader. We praten nooit en ik ben op het moment te pissig om met hem te praten. Daarbij doet hij alsof er niks aan de hand is.

    Bedankt voor jullie steun.. <3

    [ bericht aangepast op 27 april 2012 - 19:42 ]


    Believe in yourself.

    Misschien is het een goed idee als je vader een tijdje naar een afkick kliniek gaat, dan kan hij van zn verslaving afkomen en ondertussen kan je moeder dan uitzoeken wat zij wilt en dan is het voor jou ook rustiger in huis...

    Hoop dat alles goed komt, sterkte!


    I've never told a lie, and that makes me a liar.

    Sterkte, echt waar.
    En ik zou als ik jou was met je vader praten.
    Sterkte


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Locomotor schreef:
    Misschien is het een goed idee als je vader een tijdje naar een afkick kliniek gaat, dan kan hij van zn verslaving afkomen en ondertussen kan je moeder dan uitzoeken wat zij wilt en dan is het voor jou ook rustiger in huis...

    Hoop dat alles goed komt, sterkte!

    Dat is geen optie... Ik vertel liever niet waarom, maar dat is echt geen optie. Maar geloof, ik zou het dolgraag willen.


    Believe in yourself.

    11th schreef:
    (...)
    Dat is geen optie... Ik vertel liever niet waarom, maar dat is echt geen optie. Maar geloof, ik zou het dolgraag willen.


    Owhh ): hoop nog steeds dat alles wel goed komt!


    I've never told a lie, and that makes me a liar.

    het is eigenlijk niet zo erg hoor, gescheiden ouders.. Ik heb ze al 5 jaar en nog nooit problemen mee gekregen..


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Wandererr schreef:
    het is eigenlijk niet zo erg hoor, gescheiden ouders.. Ik heb ze al 5 jaar en nog nooit problemen mee gekregen..

    Misschien niet nee.. Maar mijn ouders zijn al samen zolang als ik leef (en langer), het lijkt me heel moeilijk als dat opeens allemaal verandert.


    Believe in yourself.

    Oeh, heel veel succes en zoals de meesten al zeggen ga met ze praten apart of samen.
    Sterkte (flower)


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    11th schreef:
    (...)
    Misschien niet nee.. Maar mijn ouders zijn al samen zolang als ik leef (en langer), het lijkt me heel moeilijk als dat opeens allemaal verandert.


    dat dagt ik ook want mijn ouders waren ook al 16 jaar getrouwd en het leek me gewoon heel raar maar het is gewoon eigenlijk best fijn. Af en toe heb ik echt genoeg van me ma en dan ben ik blij als ik eens een weekend bij mijn pa ben..


    Shit happens but pee happens a lot more.