• Ik had een tijdje geleden een topic geopend over dat ik niet wist welke opleiding in zou kiezen. Nu ben ik dus er wel uit. Vandaag heb ik stage gelopen op een basisschool en het was super leuk, de waardering die je krijgt van de kinderen als je ze helpt! geweldig!
    Nu ben ik dus bezig met m'n verslag. Dus, wie doet er hier eigenlijk nogmeer de Pabo? of wil de Pabo gaan doen?
    x


    Solen kommer fortfarande ingenting.

    Ik wil heel erg graag naar de Pabo gaan! Maar ik zit nu nog vast aan het Mbo dus in de toekomst ga ik zeker! :]

    Leuk dat je eindelijk weet wat je wilt!


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    M'n vriend wil dat gaan doen :P

    Ikke niet, heb niks met kinderen xD


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Als ik ergens een hekel aan heb zijn het kinderen maar wel leuk dat je weet wat je wilt gaan doen.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Idd leuk dat je nu weet wat je wilt!
    Succes met toegelaten worden.


    Tell me about it, stud.

    Rajah schreef:
    Als ik ergens een hekel aan heb zijn het kinderen maar wel leuk dat je weet wat je wilt gaan doen.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Ik ga waarschijnlijk na mijn eindexamen de Universitaire Pabo doen!
    Maar ik moet nog ff wachten, zit nu nog in 5vwo..


    ~ Nobody is perfect untill you fall in love with them~

    Mothrchucker schreef:
    Idd leuk dat je nu weet wat je wilt!
    Succes met toegelaten worden.


    toegelaten worden is niet zo moeilijk, Je moet een stage lopen in het eerste jaar. en als die stage onvoldoende word beoordeeld word je of na het eerste jaar eruit gekikt, of je moet het nog een keer doen, teminste dat is mij verteld. xD


    Solen kommer fortfarande ingenting.

    Ik heb de Pabo voor een jaar gedaan, na onderwijsassistent te hebben afgerond.
    Wat mij tegenviel was dat het veel meer op didactiek was gericht i.p.v. op de kinderen zelf (ontwikkeling/stoornissen/extra begeleiding). Ga goed bij jezelf na of je kinderen echt les wilt geven of je liever bezig bent met kinderen (bijv. BSO, KDV. Dit zijn enkel voorbeelden om het verschil te laten zien).


    Think before you act.

    Ik vind kinderen wel leuk, maar toch niet om er voor m'n beroep mee te werken (cat)

    Lyckligt schreef:
    (...)

    toegelaten worden is niet zo moeilijk, Je moet een stage lopen in het eerste jaar. en als die stage onvoldoende word beoordeeld word je of na het eerste jaar eruit gekikt, of je moet het nog een keer doen, teminste dat is mij verteld. xD


    Als stage onvoldoende word beoordeeld, moet je inderdaad de opleiding verlaten. En ook wanneer je de instaptoetsen niet hebt gehaald, moet je de opleiding verlaten.


    Think before you act.

    Argyll schreef:
    Ik heb de Pabo voor een jaar gedaan, na onderwijsassistent te hebben afgerond.
    Wat mij tegenviel was dat het veel meer op didactiek was gericht i.p.v. op de kinderen zelf (ontwikkeling/stoornissen/extra begeleiding). Ga goed bij jezelf na of je kinderen echt les wilt geven of je liever bezig bent met kinderen (bijv. BSO, KDV. Dit zijn enkel voorbeelden om het verschil te laten zien).


    Ik weet het al heel zeker. Vandaag heb ik in groep 1,2 en 3 stage gelopen, zo'n snuffelstage. Maar groep 3 sprak me het meest aan, helpen met lezen, rekenen en toetsen.. ^^ leuk


    Solen kommer fortfarande ingenting.

    Lyckligt schreef:
    (...)

    Ik weet het al heel zeker. Vandaag heb ik in groep 1,2 en 3 stage gelopen, zo'n snuffelstage. Maar groep 3 sprak me het meest aan, helpen met lezen, rekenen en toetsen.. ^^ leuk


    Mooi zo. Veel succes!


    Think before you act.

    Argyll schreef:
    (...)

    Mooi zo. Veel succes!


    haha, weetje wat leuk is? dat ze de hele dag om je vragen, het was echt zo van Juffiee! Juf Ankje! echt zo leuk!


    Solen kommer fortfarande ingenting.

    ik doe MBO Pedagogisch Werker
    dus op een kinderdagverblijf, is ook superleuk :'D

    Stiekem lijkt me dat zo leuk he :'D.


    i put the fun in funeral