• De stelling van deze week luidt:
    Reclames die willen choqueren met bijvoorbeeld de dood zijn te heftig om overal op te hangen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Oneens, soms is dat nodig om de boodschap door te laten dringen. Daarbij die dingen die choquerend zijn zien we overal om ons heen, dus waarom niet ook in reclame?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Oneens. Je hoort en ziet de dood overal. In de krant, op tv, verhalen, muziek. Waarom zou je het dan niet opkunnen hangen? Sommige mensen doen echt moeilijk over de dood en dat ze er het er niet over willen hebben. Maar dat onderwerp kun je nu eenmaal niet ontwijken.


    "Ignite, my love. Ignite."

    In principe oneens. Zoals hierboven al gezegd is, de dood zie je overal en het is gewoon nodig dat mensen dat soort dingen beseffen, en dan heb je dus reclame nodig om die boodschap door te laten dringen.
    Maar ik hoef echt geen plaatjes van afgehakte handen en zo.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    MyFairyKing zei op

    Oneens, soms is dat nodig om de boodschap door te laten dringen. Daarbij die dingen die choquerend zijn zien we overal om ons heen, dus waarom niet ook in reclame?


    Discipline is the bridge between goals and accomplishment.

    Oneens. Ik vind het niet echt heftig als het overal wordt opgehangen, maar eerder irritant. Een paar keer zo'n reclame op tv is wel 'goed', aangezien de dood iets is wat je niet kan ontwijken en soms helpt iets wat hard aankomt je gewoon te laten beseffen dat het leven niet alleen uit rozengeur en maneschijn bestaat... Maar als ik zo'n reclame de hele dag tegenkom ga ik me eraan ergeren.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ik vind ze vervolgens best wel meh.

    Alleen die reclames van de hartstichting voor reanimeren, die moeten ze in de fik steken <_<


    quidquid excusatio prandium pro

    Wangster schreef:
    Oneens. Je hoort en ziet de dood overal. In de krant, op tv, verhalen, muziek. Waarom zou je het dan niet opkunnen hangen? Sommige mensen doen echt moeilijk over de dood en dat ze er het er niet over willen hebben. Maar dat onderwerp kun je nu eenmaal niet ontwijken.

    Marethyu schreef:
    In principe oneens. Zoals hierboven al gezegd is, de dood zie je overal en het is gewoon nodig dat mensen dat soort dingen beseffen, en dan heb je dus reclame nodig om die boodschap door te laten dringen.
    Maar ik hoef echt geen plaatjes van afgehakte handen en zo.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    MyFairyKing schreef:
    Oneens, soms is dat nodig om de boodschap door te laten dringen. Daarbij die dingen die choquerend zijn zien we overal om ons heen, dus waarom niet ook in reclame?

    Alleen irriteer ik me wel aan reclames voor uitvaarden en andere begravenisrelevante dingen. Daar kan ik gewoon echt niet tegen, zeker niet als er net iemand overleden is. Die mogen echt verboden worden, vind ik.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ik vind al die reclames nergens op slaan, ik vind het gewoon onzin. Zoals hier in de buurt hangen van die dingen 'Als je dit leest ben ik dood' ja? Wat heb je er dan nog aan? Alleen maar om het door te laten dringen. Je gaat ooit toch dood, of het nou aan een ziekte is of gewoon. Eens, dus, maar het is niet echt heftig ofso.

    [ bericht aangepast op 15 april 2012 - 14:12 ]


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Rooskens schreef:
    Ik vind al die reclames nergens op slaan, ik vind het gewoon onzin. Zoals hier in de buurt hangen van die dingen 'Als je dit leest ben ik dood' ja? Wat heb je er dan nog aan? Alleen maar om het door te laten dringen. Je gaat ooit toch dood, of het nou aan een ziekte is of gewoon. Eens, dus, maar het is niet echt heftig ofso.


    26 - 02 - '16

    Rooskens schreef:
    Ik vind al die reclames nergens op slaan, ik vind het gewoon onzin. Zoals hier in de buurt hangen van die dingen 'Als je dit leest ben ik dood' ja? Wat heb je er dan nog aan? Alleen maar om het door te laten dringen. Je gaat ooit toch dood, of het nou aan een ziekte is of gewoon. Eens, dus, maar het is niet echt heftig ofso.


    Hier ben ik het mee eens.


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Ik heb iets van beide:
    Oneens: dingen zoals doodgaan in een auto-ongeval of zelfmoord komen vaak voor. Van mij mogen daarom dus zeker affiches opgehangen worden. Een beetje zoals een sensibiliseringscampagne.
    Eens: Sommige reclames zijn dan weer te confronterend op bepaalde plaatsen. Dan bedoel ik bijvoorbeeld op een begraafplaats of een mortuarium. Dan zit je er te rouwen om je geliefde en gooit een reclame nog extra zout op de wonde.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Ik heb iets van beide:
    Oneens: dingen zoals doodgaan in een auto-ongeval of zelfmoord komen vaak voor. Van mij mogen daarom dus zeker affiches opgehangen worden. Een beetje zoals een sensibiliseringscampagne.
    Eens: Sommige reclames zijn dan weer te confronterend op bepaalde plaatsen. Dan bedoel ik bijvoorbeeld op een begraafplaats of een mortuarium. Dan zit je er te rouwen om je geliefde en gooit een reclame nog extra zout op de wonde.

    Dit.
    Plus bij oneens: over terminale ziektes en erge ziektes die nog niet bekend zijn.
    Het is veelal nodig om ons te choqueren voor we het beginnen te beseffen (en al onze levenstijl willen veranderen of ons iets te laten doen. Bij dit laatste moet het wel al een heftige campagne zijn)


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Marethyu schreef:
    In principe oneens. Zoals hierboven al gezegd is, de dood zie je overal en het is gewoon nodig dat mensen dat soort dingen beseffen, en dan heb je dus reclame nodig om die boodschap door te laten dringen.
    Maar ik hoef echt geen plaatjes van afgehakte handen en zo.


    comfort in c h a o s