• Voor Nederlands moeten we nadenken over volgende situatie:

    Stel: je bent ouder van een zoon/dochter van zeventien (minderjarig dus). Op tv verschijnt een bericht dat men getuigen zoekt van een misdaad (een zware misdaad, zoals bv. moord). Het enige wat men van de daders heeft, zijn enkele vage omschrijvingen. Maar jij kent je zoon/dochter goed genoeg om te weten dat hij/zij de dader was. Jullie twee zijn de enige mensen die het weten. Wat doe je? Ga je naar de politie of verzwijg je alles?


    The truth may be orange!

    Ik zou het echt niet weten, het is heel dubbelzinnig, je wilt niet dat je kind het heeft gedaan, je wilt je ervoor afsluiten, mar je wilt ook de nabestaanden van het vermoorde persoon zekerheid geven. Maar je twijfelt aan je zelf als ouder enz. Ik ben nu nog 14, dus ik zou het niet weten, misschien als ik ouder ben. :/

    Edit: ik zou nu zeggen ''Ja'', maar ik denk dat je dan anders piept, het is wel je bloedeigen kind die je hebt grootgebracht, het is heel dubbel. :/

    [ bericht aangepast op 21 april 2012 - 16:14 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Als je alles verzwijgt is er alleen maar meer kans dat je zoon/dochter doorgaat in hetzelfde circuit. Moord o.i.d. is natuurlijk een zware misdaad en ik vind het niet kunnen, zelfs niet als het je zoon/dochter is. Ik zou naar de politie gaan. Ook omdat zij dan je zoon/dochter zouden kunnen helpen.


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Oeh ... Ik zou denk ik eerst héél goed duidelijk maken aan mijn kind dat ik het weet en er over praten met hem/haar. Mijn moeder denkt daarin hetzelfde als mij ook. We willen dan eerst uitvinden of het echt zo is en waarom. Uit de hand daarvan kun je als ouder verder beslissen. Heeft jouw kind uit zelfverdediging gehandeld? Of was het een vieze moord?


    Til hug og blod.

    Ik zou mijn kind er op aanspreken en dan samen met hem tot een overeenkomst proberen te komen
    Dus laten weten dat ik het weetm vragen waarom diegene het heeft gedaan en dan uiteindelijk samen met mijn zoon/dochter naar de politie gaan

    Stiekem moet ik denken aan dat boek het diner


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Komt dat uit het Diner?
    Ik zou er met mijn kind over praten en hem/haar laten beslissen.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Durf het niet te zeggen, eigenlijk, want ik weet niet hoe het is om liefde voor een kind te kennen.
    Naja, als het om een moord zou gaan en het kind heeft hetzelfde geloof als ik, dan zou het heel stom zijn om een moord te begaan vanuit ons perspectief. So uhm yeah, het komt er dan basically op neer dat dan niet veel uitmaakt of je vijftien jaar moet zitten, want bij ons geloof gaan we uit van een veel zwaarder oordeel als je iemands leven afneemt.


    No growth of the heart is ever a waste

    Als ik weet dat er wel degelijk iets (geestelijks) mankeert aan het kind, denk ik van wel. Dan is dat kind namelijk schadelijk voor andere mensen en hoort dat schadelijk element te worden verwijderd uit de samenleving. Indien het per ongeluk was en ik weet dat het kind zoiets nooit express zou doen, zou ik zwijgen denk ik.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Ik heb een boek gelezen hierover. Voor nederlands. Het diner.

    maargoed, ik weet het niet. Als het gaat over iets heel ergs, ja ik denk het wel, tenzij er een heel heel heel goede rede voor is. Maar later piep ik natuurlijk wel anders als mij dit zou overkomen


    Miep

    Er is een boek over zo'n kwestie. Van Herman Koch: Het Diner.
    Wat ik zelf zou doen, ik heb geen flauw idee.


    Bad decisions make good stories.

    Nu zou ik zeggen dt ik naar de politie zou gaan, hoe veel ik ook van mijn kind zou houden. Het zijn haar of zijn fouten, dan moet hij/zij de gevolgen maar dragen.


    Ex astris, sciencia

    Ik denk dat ik het zou vertellen. Hoe moeilijk het ook is. Omdat het mijn kind is maakt het niet minder fout...


    Believe in yourself.

    Hé, dit doet me denken aan het boek van Herman Koch, het Diner. :'D
    Ik zou het tegen de politie zeggen, toch nog.


    Zoals de oude Hawaiianen altijd zeiden: Als je troebel water met rust laat, wordt het vanzelf helder.

    ik weet niet wat ik zou doen, maar ik heb het aan mijn vader gevraagt. Hij zei meteen ja, omdat een moord iets heftigs is en hij mij niet gaat voortrekken omdat ik zijn kind ben.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Aurelia schreef:
    Durf het niet te zeggen, eigenlijk, want ik weet niet hoe het is om liefde voor een kind te kennen.
    Naja, als het om een moord zou gaan en het kind heeft hetzelfde geloof als ik, dan zou het heel stom zijn om een moord te begaan vanuit ons perspectief. So uhm yeah, het komt er dan basically op neer dat dan niet veel uitmaakt of je vijftien jaar moet zitten, want bij ons geloof gaan we uit van een veel zwaarder oordeel als je iemands leven afneemt.


    Dit...


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.