• Voor geschiedenis moet ik een praktische opdracht schrijven. Ik moet een dagboek maken van een zelfverzonnen personage die leefde tussen 1914 en 1945. Hij of zij moet betrokken zijn bij een van de belangrijke gebeurtenissen in die tijd. Ik zoek nu alleen een orgininele gebeurtenis waar ik ook veel primaire bronnen over kan vinden. Hebben jullie een leuk/origineel ideetje waar ik makkelijk zeven dagen over kan beschrijven. Het liefste niet uit de tweede wereldoorlog, een beetje afgezaagd.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Wat ik wel leuk zou vinden, één van de (zelf)moord acties op Hitler. Hoe die voorbereid werd en uitgevoerd. In feite was het een behoorlijke zelfmoord actie om hem te vermoorden. Er zijn er in totaal tussen 1927 en 1945 zo'n 42 geprobeerd geloof ik. Hij heeft er in ieder geval heel wat overleefd. En dat is nog vóór de oorlog geweest.

    [ bericht aangepast op 26 april 2012 - 18:06 ]


    Your make-up is terrible

    Wat ik leuk zou vinden is het dagboek van een lakei die in het paleis van de Tsaar werkte en meemaakte hoe die revolutie ging en zo. Of iemand die de Romanovs moest neersschieten.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Ik zou het leuk vinden om te lezen over de Romanovs, omdat het zo'n mysterie is wat me al jaren boeit.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Buiten wereldoorlog 1 & 2 is er tijdens die periode niet echt iets belangrijks historisch gebeurd ...

    Je kan een dagboek maken over iemand die in een boskamp leefde of oprichte in wereldoorlog 2 , zoals het bekende boskamp van de Bielski broers? door de boskampen hebben een heel aantal joden overleefd.

    [ bericht aangepast op 26 april 2012 - 18:18 ]


    I'm in love with cities I've never been to and people I never met.

    Valentino schreef:
    Ik zou het leuk vinden om te lezen over de Romanovs, omdat het zo'n mysterie is wat me al jaren boeit.


    Ik heb laatst een documentaire gezien, en die lichamen die ze gevonden hadden in het bos bleken dus niet van hun te zijn.


    Your make-up is terrible

    Reepicheep schreef:
    Wat ik leuk zou vinden is het dagboek van een lakei die in het paleis van de Tsaar werkte en meemaakte hoe die revolutie ging en zo. Of iemand die de Romanovs moest neersschieten.

    Ik zat zelf ook inderdaad te denken aan de Russische Revolutie omdat eigenlijk het enige onderwerp uit de twintigste eeuw is wat me boeit en waarmee we niet zijn doodgegooid.

    @Brooklyn
    Als je dat denkt zou ik toch maar eens gaan googlelen want belangrijke historische gebeurtenissen zijn er genoeg. Je moet alleen de juiste vinden.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik heb laatst een documentaire gezien, en die lichamen die ze gevonden hadden in het bos bleken dus niet van hun te zijn.

    De lichamen zijn nooit gevonden. Er zijn zelfs hele families die doen alsof ze Anastasia of een familielid zijn.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik heb laatst een documentaire gezien, en die lichamen die ze gevonden hadden in het bos bleken dus niet van hun te zijn.


    Dat wist ik al, daarom boeit het me zo. Er zijn zoveel vrouwen geweest die beweerden dat ze Anastasia was, maar van één vrouw wisten ze niet zeker of ze loog. Alles klopte met Anastasia en ze wist dingen die niemand anders kon weten, en daar bovenop ook nog eens uiterlijke kenmerken.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Russische revolutie! Fuckyea.


    No growth of the heart is ever a waste

    Doe de beurskrach in 1929 of de tijd daarvoor, de roaring twenties :].


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    Doe de beurskrach in 1929 of de tijd daarvoor, de roaring twenties :].

    Die doen vriendinnetjes van mij al.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Wat een supergave opdracht zeg! D: Maar kan je helaas niet helpen.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Brooklyn schreef:
    Buiten wereldoorlog 1 & 2 is er tijdens die periode niet echt iets belangrijks historisch gebeurd ...


    excuseer? de grote depressie van de jaren '30 is niet belangrijk dan? Get your historical facst right, young lady (cat)

    schrijf over iemand dat zoon/ dochter is van bankdirecteur en schrijf over de grote depressie. niemand verwacht dat.

    oh, wacht, je vriendinnen doen dat al.
    schrijf over hoe ze collaborateurs aanpakten! na de eerste wereld oorlog ofzo
    of over het vlaams nationalisme tov de franse superieuren

    [ bericht aangepast op 26 april 2012 - 18:33 ]


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Ik vind de russische revolutie een goed onderwerp, ik bedoel hoe vaak hoor je nou iets van Rusland op school?


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    Ik vind de russische revolutie een goed onderwerp, ik bedoel hoe vaak hoor je nou iets van Rusland op school?


    Twee periodes lang -A- Maar dat komt door een project van een Russische vriendin.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."