• Een van mijn beste vrienden is verslaafd aan gokken en blowen. Omdat hij daaraan verslaafd is mag hij zijn eigen geld niet beheren, en maakt zijn moeder een paar keer per week geld over voor eten. Nou ging zijn moeder gisteren op vakantie, en had ze zaterdag geld over gemaakt voor eten voor hem voor deze week, maar dat heeft hij dus gisteren allemaal opgegokt... Wat betekent dat hij tot op zijn minst donderdag zonder geld en eten zit. Het voelt echt vreselijk bij mij, aan de ene kant omdat ik machteloos sta, en aan de andere kant omdat ik lichtelijk teleurgesteld ben in hem...
    Iemand die dit herkent, of weet hoe ik hem op dit moment het beste kan steunen?


    Bad decisions make good stories.

    Tsja, ik zou het niet weten. Hulp zoeken?


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Hem slaan tot ie zoveel gebroken botten heeft dat ie niet meer kan gokken/blowen

    Maar dit is niet cool D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Tigger schreef:
    Hem slaan tot ie zoveel gebroken botten heeft dat ie niet meer kan gokken/blowen

    Maar dit is niet cool D:


    Dat zou ik dan weer niet doen. Wel erg lastig.:(


    Karma is sowieso een vrouw, jongens kunnen gewoon niet zo bitchy zijn.

    Misschien kan je voor hem koken/hem bij jou thuis laten mee-eten? Als je hem eten geeft ipv geld kan hij dat niet verspillen aan gokken en blowen. Of bel zijn moeder en vraag of die wat geld overmaakt naar hem, maar controleer hem erop dat hij het echt niet aan verkeerde dingen uitgeeft?


    “Love is a contradiction.”

    @ Flemish: Hij heeft al hulp, hij loopt bij een psychiater -wat goed gaat overigens- maar zijn psychiater is deze week op vakantie..

    @ Lavendor: Mja, dat is op zich optioneel, zat ik zelf ook al aan te denken, maar ik weet niet of dat zo'n super plan is omdat hij 1. Ook geen geld heeft voor een treinkaartje & 2. Hij ook zelf weer moet leren met zijn eigen geld om te gaan.
    Zijn moeder heeft hem vandaag al gebeld, maar die zit in Engeland en kan geen geld naar hem overmaken. Controleren daarentegen gaat hem ook niet worden, hij is 27 en dus volwassen. Ik kan niet zo veel doen, het is zijn verantwoordelijkheid...


    Bad decisions make good stories.

    Tigger schreef:
    Hem slaan tot ie zoveel gebroken botten heeft dat ie niet meer kan gokken/blowen

    Maar dit is niet cool D:


    Dat durf ik niet aan, meneer is nogal gespierd en was straatvechter. ^^


    Bad decisions make good stories.

    MadameParis schreef:
    (...)

    Dat durf ik niet aan, meneer is nogal gespierd en was straatvechter. ^^


    Ga op bezoek en zeg dat je naar de wc gaat. Dan, als je terugkomt van de wc pak je je loden pijp. Als je achter hem staat vraag je even of ie wil opstaan, en vervolgens mep je hem met die pijp tegen zijn knieen en gil je keihard "SNEAK ATTACK BITCH"

    En dan ben je veilig want hij kan toch niet meer lopen :Y)

    Maar Idunno, misschien leert ie na een week hongerlijden? Betwijfel het, maar je kunt altijd hopen... Geld overmaken voor trein of eten lijkt me nutteloos, dat maakt ie wss ook gelijk op D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Tigger schreef:
    (...)

    Ga op bezoek en zeg dat je naar de wc gaat. Dan, als je terugkomt van de wc pak je je loden pijp. Als je achter hem staat vraag je even of ie wil opstaan, en vervolgens mep je hem met die pijp tegen zijn knieen en gil je keihard "SNEAK ATTACK BITCH"

    En dan ben je veilig want hij kan toch niet meer lopen :Y)

    Maar Idunno, misschien leert ie na een week hongerlijden? Betwijfel het, maar je kunt altijd hopen... Geld overmaken voor trein of eten lijkt me nutteloos, dat maakt ie wss ook gelijk op D:


    Hahahahahaha, hij zou mij sowieso nooit wat aan doen, dus ik zou hem zo in elkaar kunnen meppen als maar mogelijk is denk ik. ^^
    Nou ja, opzich is hij niet zó verslaafd dat hij al zijn geld altijd maar op maakt aan gokken, meestal is hij toch wel lichtelijk een klein beetje verantwoordelijk. Daarbij wilt hij wel écht stoppen.
    Ik hoop dat hij leert na een week hongerlijden, helaas vrees ik van niet, want dat heeft hij wel eens vaker geflikt (weet ik vanuit de verhalen).


    Bad decisions make good stories.

    MadameParis schreef:
    (...)

    Hahahahahaha, hij zou mij sowieso nooit wat aan doen, dus ik zou hem zo in elkaar kunnen meppen als maar mogelijk is denk ik. ^^
    Nou ja, opzich is hij niet zó verslaafd dat hij al zijn geld altijd maar op maakt aan gokken, meestal is hij toch wel lichtelijk een klein beetje verantwoordelijk. Daarbij wilt hij wel écht stoppen.
    Ik hoop dat hij leert na een week hongerlijden, helaas vrees ik van niet, want dat heeft hij wel eens vaker geflikt (weet ik vanuit de verhalen).


    Hij heeft geen geld meer voor eten, da's nooit goed D:

    Maar anders zou je mogelijk dinsdag langs bij hem kunnen gaan met wat eten, genoeg voor 1 dag. Dan lijdt ie wel flink honger maar dan verhongert ie niet, weet niet hoe ver het is om te reizen.


    quidquid excusatio prandium pro

    Tigger schreef:
    (...)

    Hij heeft geen geld meer voor eten, da's nooit goed D:

    Maar anders zou je mogelijk dinsdag langs bij hem kunnen gaan met wat eten, genoeg voor 1 dag. Dan lijdt ie wel flink honger maar dan verhongert ie niet, weet niet hoe ver het is om te reizen.


    Tien minuutjes met de trein. Maar ik was afgelopen week ook al bij hem. Maar ik vind het dubieus omdat ik ook vind dat hij zijn verantwoordelijkheden moet nemen. Het is en blijft wel een man van 27.
    Hij lijdt trouwens niet zo veel honger, hij slikt een heel aantal medicijnen die zijn eetlust laten verdwijnen. Ik moet hem elke avond tegen een uur of 9 erop wijzen dat hij eens moet gaan eten, omdat ik niet wil dat hij een hele dag niet eet...


    Bad decisions make good stories.

    Tigger schreef:
    (...)

    Hij heeft geen geld meer voor eten, da's nooit goed D:

    Maar anders zou je mogelijk dinsdag langs bij hem kunnen gaan met wat eten, genoeg voor 1 dag. Dan lijdt ie wel flink honger maar dan verhongert ie niet, weet niet hoe ver het is om te reizen.


    Meneer heeft intussen via een vriend van hem (die bij hem was) geregeld vanavond te kunnen eten, en aan een andere vriend heeft hij zijn oude medicijnen verkocht, zodat hij -hopelijk- deze week kan eten. :)


    Bad decisions make good stories.

    Flemish schreef:
    Tsja, ik zou het niet weten. Hulp zoeken?


    comfort in c h a o s

    MadameParis schreef:
    (...)

    Meneer heeft intussen via een vriend van hem (die bij hem was) geregeld vanavond te kunnen eten, en aan een andere vriend heeft hij zijn oude medicijnen verkocht, zodat hij -hopelijk- deze week kan eten. :)


    Ehhh... Hij heeft zijn medicijnen verkocht?


    quidquid excusatio prandium pro

    MadameParis schreef:
    (...)

    Meneer heeft intussen via een vriend van hem (die bij hem was) geregeld vanavond te kunnen eten, en aan een andere vriend heeft hij zijn oude medicijnen verkocht, zodat hij -hopelijk- deze week kan eten. :)


    Zijn oude medicijnen? Heeft hij die dan niet meer nodig?


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    (...)

    Zijn oude medicijnen? Heeft hij die dan niet meer nodig?


    Nee, hij werd onrustig enzo van die pillen, dus hij heeft nu zijn oude pillen terug gekregen, en zou deze pillen terug geven aan zijn psychiater. Maar omdat hij een geld tekort heeft verkoopt hij ze. (wat ik in eerste instantie verboden had, maar nu toch maar toe sta, omdat ik liever heb dat hij te eten heeft.)


    Bad decisions make good stories.