• Ik zit nu best wel heel erg te twijfelen of ik naar een andere school zou gaan of niet. Ik heb mijn klas nou nooit echt heel erg geweldig gevonden. Ik word niet gepest of zo, gewoon geaccepteerd en kan ook wel redelijk lol hebben. Maar niet echt vrienden of zo. Buiten school heb ik dit wel echt.

    Tevens is het zo dat ik ook meer een sociaal leven wil gaan hebben. Ik zit nu op MYP/TTO. Het MYP/TTO houdt in dat je echt behoorlijk veel projecten hebt en ook allerlei extra dingen zoals Community and Service, Personal Project (een soort profielwerkstuk in de 3e en 4e), en het is dus in het Engels. Dit betekent dat je hier behoorlijk wat voor moet doen, wel echt meer dan op het normale VWO.

    Nu is het het geval dat ik hier behoorlijk veel mee bezig ben. Maar het is ook het geval dat ik wel weet dat ik het aan kan. En het is het geval dat ik nu in het 3e jaar zit, en het 4e jaar het laatste jaar van het TTO is. Als ik nu zou stopen is het wel zo dat ik mijn papiertje voor het TTO niet haal, terwijl het nog maar 1 jaar is.

    Maar het is ook weer zo dat als ik dit blijf doen, ik voor mijn gevoel op sociaal vlak wel weer een jaar 'verspeeld' heb. Terwijl ik dat ook echt heel erg belangrijk vind.

    Wat zouden jullie doen? En waarom?

    [ bericht aangepast op 4 mei 2012 - 15:58 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Toch proberen vrienden te zoeken op je huidige school, aangezien een nieuwe school geen vrienden garandeert. En op je huidige school kun je je TTO ook nog gewoon afmaken.


    I am an idiot, I move.

    Ik zou als ik jou was gewoon op deze school blijven. Zoals je zegt zit je in het 3e jaar, je moet dus nog maar een jaartje dat TTO doen, het is toch zonde om al die moeite weg te gooien? En als je dan echt vindt dat je je gevoel op sociaal vlak verspeeld, ga dan met de vrienden die je buiten school hebt meer dingen doen om sociaal contact te blijven houden en probeer het nog eens met deze klasgenoten, ga eens naast wat mensen zitten, stel anders een voor met wat mensen een DVD'tje te gaan kijken bij je thuis, als ze je wel accepteren, moeten ze je verder waarschijnlijk gewoon nog leren kennen.
    Ik zou niet switchen, het is zonde van alles wat je al gedaan hebt en je kan het veel erger treffen hoor. Bovendien weet je niet zeker of een nieuwe school zoveel beter is dan deze.


    “Love is a contradiction.”

    Na volgend jaar naar een andere school gaan?

    Ik zou het zelf echt enorm zonde vinden om er nu mee te stoppen.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Nouja het is wel zo dat ik niet naar een wildvreemde school ga dan. Het is wel een school waar ik al een aantal mensen van een jaar hoger ken. Wel heb ik geen idee wie er volgend jaar in het vierde jaar gaan komen, aangezien die school alleen bovenbouw is. Wat misschien ook een voordeel is aangezien iedereen dan nieuw is.

    Maar goed, jullie hebben natuurlijk wel gelijk dat het behoorlijk zonde is van alle moeite. In mijn ogen zijn die drie jaar niet weggegooid aangezien ik wel echt meer heb geleerd dan op het normale vwo. Maar alsnog idd. Urghh.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2012 - 16:39 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    ik zal even volhouden en die opleiding afmaken. daarna kan je nog altijd naar een school waar je vrienden op zit.


    -

    Is er een andere TTO school in de buurt? Dan zou ik daar naar toe gaan?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Page394 schreef:
    Is er een andere TTO school in de buurt? Dan zou ik daar naar toe gaan?

    Dit, als er een is. Anders nog een jaar hier blijven en dan switchen, tenzij het goed gaat.

    Ik snap je volkomen met het een jaar 'verspelen' op sociaal gebied.


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Ik zou dit afmaken, het is zonde om je TTO te verspelen en een andere school garandeert absoluut niet dat dat makkelijker is of dat je daar beter sociaal leven gaat hebben.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the