• Hoi allemaal. c:
    Komende dinsdag begint mijn toetsweek dan toch echt. (Gelukkig maar, was al bang dat school niet stressvol genoeg zou worden..) En nu heb ik woensdag mijn AT maatschappijleer. Deze toets gaat over Parlementaire democratie en de samenvatting van de docent alleen al bestaat uit een stuk of 50 A4-tjes. Ik heb voor mijn vorige toets een 7.9 gehaald en hoop dus stiekem op een 7,1 zodat ik voor dit vak een 8 sta als ik eindexamen doe in de 6e, maar op dit moment is elk cijfer goed als ik kijk naar de hoeveelheid stof. Samenvatten is ontieglijk veel werk en het is ook nog eens lastig te begrijpen. Het zijn gewoon gigantische lappen tekst die ik nu het eind van het schooljaar nadert toch echt niet meer in mijn hoofd krijgt.

    Mijn vraag aan jullie; hebben jullie misschien tips hoe ik deze gigantische stukken tekst toch makkelijker kan leren? Alvast bedankt. (:


    Spinning around, I'm weightless.

    Wut? Wij hadden een hoofdstuk bestaande uit 20 bladzijdes (niet eens A4), waarvan ik alleen de vetgedrukte en cursief gedrukte woorden leerde en daar haalde ik een 9,0 mee.=p En mijn laatste PTA van maatschapijleer was (vandaag) een betoog schrijven over de stelling: de bijstandsuitkering moet worden afgeschaft. Dat mochten we ook nog eens van te voren voorbereiden dus dat was echt easy.^^


    You were born original, don't die as a copy.

    Hm, ik heb helaas alleen nog een samenvatting over pluriforme samenleving van maatschappijleer. Maar als ik jou was zou ik me vooral richten op de basis, want dat is iets dat ik zelf áltijd weer vergeet (en altijd weer mee geconfronteerd word bij MAW). Dus, hoe het zit met de tria politica in Nederland, eerste en tweede kamer, ministerie, informateurs blablabla. Succes ermee, want God wat is dit een oersaai thema.


    i put the fun in funeral

    Specs; jij hebt echt geluk dan, wauw!

    @Audacity: bedankt in ieder geval, ga ik proberen! Het is inderdaad ongelooflijk saai haha.


    Spinning around, I'm weightless.