• Ik snap die marginale kosten en marginale opbrengst niet. De ene keer is de marginale kosten een stijgende lijn, de andere keer blijft het gelijk. Hoe kunnen de marginale kosten stijgen, dat snap ik niet x) Kan iemand me dat uitleggen? Niet reageren met 'Geen idee' of 'ik weet het niet', reageer dan gewoon niet :3 Bedankt alvast! (krul)


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Ik kan je dit heel goed uitleggen, maar dan moet ik even mijn oude economieboek opzoeken om ook de juiste termen erbij te pakken te nemen. Als het niet uitgelegd is tegen de tijd dat ik het gevonden heb, ga ik je een van mijn slimmere kanten laten zien. Want daar was ik best goed in op school met economie. (krul)


    Til hug og blod.

    Stel dat de MO altijd 5 euro is en de MK altijd bijv 3 euro zijn dan blijven de lijnen allebei gewoon recht en dan is de maximale winst bij de productiecapaciteit.
    Als de MO altijd 5 is maar de MK stijgt bij meer producten dan is de winst maximaal als MO en MK snijden, dan ga je vanaf dat snijpunt steeds verlies maken per product ipv winst dus kan je beter geen extra producten produceren.

    Hoop dat je 't zo een beetje begrijpt. :')

    [ bericht aangepast op 8 mei 2012 - 14:02 ]


    Smiling but close to tears.

    Marginale kosten stijgen toch altijd? En marginale opbrengsten zijn altijd een rechte, want die zijn gelijk aan de prijs..


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ik zou als ik jou was even zoeken op economielokaal.nl
    Op die site staat alles goed uitgelegd & heeft mij al meerdere malen geholpen!

    Weet je hoelang ik erover gedaan heb om uit te vinden dat er economie-nerd in de titel stond?


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Weet je hoelang ik erover gedaan heb om uit te vinden dat er economie-nerd in de titel stond?

    je bent niet de enige


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Assassin schreef:
    Weet je hoelang ik erover gedaan heb om uit te vinden dat er economie-nerd in de titel stond?

    + Ik ziet hier echt van: O_O ik dacht dat ik goed was in economie. ;o


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Assassin schreef:
    Weet je hoelang ik erover gedaan heb om uit te vinden dat er economie-nerd in de titel stond?


    Lol, sorry, streepje vergeten x)


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Twelve schreef:
    Stel dat de MO altijd 5 euro is en de MK altijd bijv 3 euro zijn dan blijven de lijnen allebei gewoon recht en dan is de maximale winst bij de productiecapaciteit.
    Als de MO altijd 5 is maar de MK stijgt bij meer producten dan is de winst maximaal als MO en MK snijden, dan ga je vanaf dat snijpunt steeds verlies maken per product ipv winst dus kan je beter geen extra producten produceren.

    Hoop dat je 't zo een beetje begrijpt. :')


    Dankje. Dit snap ik. Maar het probleem is alleen dat ik niet snap hoe het kan dat die MK stijgt bij meer producten. Marginale kosten is toch 'de extra kosten bij een extra product?' Waarom stjigen die dan opeens als er meer producten komen? Of doe ik nou te moeilijk, lol :3


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    De MO is volgens mij de verkoopprijs, dus dat is een rechte lijn.
    De MK ben ik een beetje vergeten.. (A)

    [ bericht aangepast op 9 mei 2012 - 17:22 ]


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Marble schreef:
    (...)

    Dankje. Dit snap ik. Maar het probleem is alleen dat ik niet snap hoe het kan dat die MK stijgt bij meer producten. Marginale kosten is toch 'de extra kosten bij een extra product?' Waarom stjigen die dan opeens als er meer producten komen? Of doe ik nou te moeilijk, lol :3


    Die stijgen doordat de effectiviteit van het productieproces daalt.. Als men meer wil produceren, heeft men meer productie-eenheden (werknemers) nodig die zorgen voor meer productiecapaciteit, maar hun efficiëntie daalt dus omdat ze met teveel worden en elkaar in de weg lopen. Zo werd het mij in het middelbaar altijd uitgelegd :3


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right