• Ja, ik wil dat graag in de 4e en 5e van mijn havo-opleiding gaan doen, aangezien ik mij na mijn studie journalistiek en Engels in, het liefst, Londen zou willen vestigen. Afijn, het schijnt dat heel veel of elke school hiermee bekend is, maar wat houd het precies in zover jij weet?
    Bij mijn zus' school moest je toelatingsexamen doen, is dat bij elke school? En ga je in de 4e op excursie en wat doe je precies? Ben erg nieuwschierig en wij krijgen pas in de 3e informatie erover, potdomme. (cat)


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik zou die scholen zelf maar eens bellen.


    I am an idiot, I move.

    Salamander schreef:
    Ik zou die scholen zelf maar eens bellen.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    me, maar dat is voor natuurkunde, scheikunde, archeologie, geschiedenis, wiskunde, en dat soort vakken, en ik weet dat het duur is. maar verder ben ik er ook niet o bekend mee, maar ik weet ook dat het een superchille school is (:


    even a white rose has a black shadowx

    Salamander schreef:
    Ik zou die scholen zelf maar eens bellen.


    Ik volg je opmerking niet helemaal ;s.

    On Topic; Ik zou wat informatie aan ouderejaars vragen/je zus of zo.


    Are you lost?

    Intan schreef:
    me, maar dat is voor natuurkunde, scheikunde, archeologie, geschiedenis, wiskunde, en dat soort vakken, en ik weet dat het duur is. maar verder ben ik er ook niet o bekend mee, maar ik weet ook dat het een superchille school is (:


    Bij ons op school kun je dat zeg maar extra kiezen, geloof ik, niet dat je naar een aparte school ging, begreep ik. :O


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Brisingr schreef:
    (...)

    Ik volg je opmerking niet helemaal ;s.

    On Topic; Ik zou wat informatie aan ouderejaars vragen/je zus of zo.


    Mijn zus wist alleen de voorgenoemde informatie te verschaffen omdat ze het niet heeft gekozen en zich er niet voor interesseerde, en ik ken geen ouderejaars op school die het doet en niet eindexamen doet. Morgen weer mijn mentor ondervragen, dus.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Daarvoor moet je een gemiddelde hebben hoger dan een 7.5 en een toelatingsexamen doen, luister én grammatica. (:


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Wij zijn laatst naar Cambridge geweest, was wel leuk. Die vrouw (van de rondleiding) zei dat je ze gewoon kon bellen om informatie te vragen. Was wel handig want haar uitleg had een hoop verbetering nodig

    Maar goed, je kan ze dus gerust bellen volgens mij.


    We've lived in the shadows for far too long.

    het cambridge engels??


    Miep

    Forbes schreef:
    Daarvoor moet je een gemiddelde hebben hoger dan een 7.5 en een toelatingsexamen doen, luister én grammatica. (:


    Dat gemiddelde haal ik vrij makkelijk, ik vind Engels best makkelijk. (: Maar goed, moet volgend jaar ook weer blijken of dat lukt. (cat)
    En dan is het binnen je school? Godzijdank lees en luister ik veel Engels (Midsommer Murders elke woensdagavond), dus dat is al een begin.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Wij kunnen dat ook kiezen inderdaad. Volgens mij zit daar inderdaad een toelatingsexamen bij. Van dat gemiddelde cijfer, dat weet ik niet helemaal precies. Maar bij ons is het in ieder geval gewoon binnen de school. Dan doe je niet de normale engels lessen mee, maar heb je alleen die 4 uur cambridge Engels in de week. Ik ga het waarschijnlijk ook doen :')


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Symphonia schreef:
    (...)

    Dat gemiddelde haal ik vrij makkelijk, ik vind Engels best makkelijk. (: Maar goed, moet volgend jaar ook weer blijken of dat lukt. (cat)
    En dan is het binnen je school? Godzijdank lees en luister ik veel Engels (Midsommer Murders elke woensdagavond), dus dat is al een begin.


    Bij ons is het gewoon op school en kom je in een speciale klas met Engels terecht, krijgt speciale lesstof en zo. Bij ons ga je trouwens niet op excursie naar het buitenland en begin je er in de derde mee. (:
          Ik was aangenomen voor Cambridge, maar vanwege Duits werd ik naar mavo geplaatst en ging het plannetje niet door.
          Het examen is trouwens redelijk te doen als je gewoon redelijk goed de grammatica kan. Bij ons op school begin je er dus in de derde mee en in de vierde heb je dan een examen, in de vijfde, etc. (:


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    ik doe het cambridge engels.
    ik zit op dit moment in de derde. vorig jaar kregen wij toelichting hierover en je moest volgens mij een 7,3 of hoger staan. je moest een toelatingsexamen doen, maar dat stelde geen ene drol voor. wat luisteren, lezen en wat woorden vervormen.
    en toen was ik toegelaten...

    dit jaar gaat het engels me vrij gemakkelijk af. de proefwerken zijn veel makkelijker, maar de so's moeilijker. maar dat ligt aan onze school. ze vinden woordenschat belangrijk en leren wij dus àlle woorden van het reguliere engels erbij, per hoofdstuk. de woorden van het cambridge engels leren wij engels engels. de grammatica is niet heel moeilijk, ik vind het helemaal niet moeilijk. ik sta vele malen hoger dan vorig jaar, nu een 8 ofzo.

    bij het cambridge engels doe je veel meer verschillende dingen, de boeken zijn volledig in het engels, je leest, doet aan grammatica, woordenschat, spelen met woorden en noem het allemaal maar op. je moet er wel wat extra's voor doen...

    zondag ga ik naar londen, omdat ik dat engels doe. volgend jaar halverwege de 4e zijn de examens van het fce. als je slaagt mag je kiezen; terug naar het gewone engels of doorgaan voor je cae. als je dat doet heb je eind 5e je cae examen. het eindexamen doe je gewoon met de anderen mee in de 6e, maar ik doe vwo...

    is dat wat je ongeveer wilde weten?

    het examen bestaat trouwens uit praten, schrijven, grammatica dat soort dingen...
    ook is het zo dat wij een uur extra engels hebben dan het reguliere engels...

    [ bericht aangepast op 9 mei 2012 - 18:18 ]


    Miep

    Ik ga 't volgend jaar ook doen. Bij ons is het niet ontzettend bijzonder, je moet vanaf het tweede raport minimaal een 7.5 staan en hoeft voor de rest geen toelatingsexamen te doen. Volgend jaar krijg ik geloof ik twee uur in de week Cambridge + normaal Engels, verder geen excursies of iets. In de vijfde moet je een officieel examen doen. Hier is Cambridge trouwens alleen voor vwo.


    i put the fun in funeral

    Ik zou willen dat ik het kon doen


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo