• Morgen heb ik een examen voor Nederlands, en tijdens dat examen moet ik een discussie voeren met een klasgenoot. Ik ben alleen heel erg slecht in argumenten verzinnen, en onze docente van Nederlands heeft ons wel geadviseerd om alvast argumenten van te voren te verzinnen.

    De stelling is : ''Je moet een opleiding kiezen waar gemakkelijk werk in te vinden is.'' En ik moet dus tegen de stelling zijn.

    Bijvoorbeeld:

    - Je moet plezier hebben in je werk.

    Nou, zoals jullie zien ben ik hier vreselijk slecht in, dus mijn vraag is dus eigenlijk.. Weten jullie hier goede argumenten voor?

    [ bericht aangepast op 10 mei 2012 - 19:39 ]


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    lol, nevermind. Verkeerd gelezen.

    [ bericht aangepast op 10 mei 2012 - 17:14 ]


    Cool, neat, swell -Cry

    Dan blijf je altijd problemen hebben, want dan komt er een stroom van bijvoorbeeld verpleegsters, is daar geen werk meer in te vinden en heb je in de rest van de banen allemaal gaten zitten, wat een viceuze cirkel word.

    [ bericht aangepast op 10 mei 2012 - 17:14 ]


    Your make-up is terrible

    -Als iedereen juist een opleiding gaat kiezen waar gemakkelijk werk te vinden is wordt het te vol


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Oh, ik moest dat vorig jaar doen. Ik vond debatteren erg leuk en had er aan het eind van het jaar een goed cijfer voor. Oh god, Ik klink echt als een nerd.
    Anyways. Heb je hier iets aan?

    Het is niet slim om een opleiding te kiezen puur omdat daar op dit moment werk in te vinden is. Je weet niet wat er met de arbeidsmarkt gebeurd. Dat er nu veel werknemers in een bepaalde branche nodig zijn zegt niks over de vraag naar arbeiders over een aantal jaar. Het kan heel goed zo zijn dat er na het afronden van de opleiding het werkaanbod drastisch gedaald is.

    [ bericht aangepast op 10 mei 2012 - 17:23 ]


    Winter is coming.

    Reaping schreef:
    Oh, ik moest dat vorig jaar doen. Ik vond debatteren erg leuk en had er aan het eind van het jaar een goed cijfer voor. Oh god, Ik klink echt als een nerd.
    Anyways. Heb je hier iets aan?

    Het is niet slim om een opleiding te kiezen puur omdat daar op dit moment werk in te vinden is. Je weet niet wat er met de arbeidsmarkt gebeurd. Dat er nu veel werknemers in een bepaalde branche nodig zijn zegt niks over de vraag naar arbeiders over een aantal jaar. Het kan heel goed zo zijn dat er na het afronden van de opleiding het werkaanbod drastisch gedaald is.


    Wow, dank je! Dit ga ik zeker gebruiken, en de bovengenoemde argumenten ook!

    Zijn er nog meer mensen die een goed argument weten? (cat)


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Je bent slecht in dit onderdeel.. Je hebt morgen je examen al en je vraagt er nu pas naar? -facepalm-


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Je bent slecht in dit onderdeel.. Je hebt morgen je examen al en je vraagt er nu pas naar? -facepalm-


    Yep.. Ik ben een uitsteller, een hele slechte eigenschap. :l


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Ik weet het niet, nee.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Oeh, ik weet er denk ik wel één.

    Als er net veel werk te vinden is in slecht betaalde banen is het natuurlijk ook niet slim op zo'n baan te nemen hè ^^


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Tegen, als je een baan niet leuk vind, zul je er niet lang mee bezig zijn. Natuurlijk moet dat baantje ook een beetje verdienen omdat je werkt om geld te verdienen om jezelf en eventuele gezinsleden moet onderhouden.
    Als iedereen trouwens zo zou denken zouden er heel veel baantje níet zijn, bijvoorbeeld advocaten, rechters, minister presidenten, dokters, etc.

    Misschien heb je híer wat aan?

    [ bericht aangepast op 10 mei 2012 - 19:59 ]


    The odds are néver in our favor.

    altijd iets met vicieuze cirkel zeggen (:
    Nee gewoon zeggen van dat je moet doen waar je je goed bij voelt :Y)


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Stel dat je toevallig helemaal niet goed bent in dat beroep. Dan ben je de rest van je leven slecht in wat je doet. Dit werkt demotiverend. Hierdoor word misschien toch ontslagen en heb je alsnog geen baan.


    Happy Birthday my Potter!

    Er zijn voor beroepen waar maar weinig mensen nodig zijn, en waar dus weinig werk in te vinden is, wel degelijk mensen nodig. Als niemand meer zo'n baan zou mogen nemen, zouden daar dus geen mensen meer voor zijn.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    En? Hoe is het gegaan?


    Winter is coming.

    Reaping schreef:
    En? Hoe is het gegaan?


    Hartstikke goed! Ik had het niet verwacht, maar ik kreeg gewoon een 10!! Mijn docente Nederlands zei dat ik het heel erg goed gedaan had. En dat ze geen foutje kon ontdekken. :3 Het ging eigenlijk gewoon vanzelf, toen ik eenmaal in discussie zat, kwamen er allerlei goede argumenten naar boven. En ook heb ik echt heel erg veel gehad aan jullie hulp. Dus bij deze heel erg bedankt!!! <3


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie