• Ik wil weer beginnen met een story schrijven.
    Maar ik zit te twijfelen of ik het in de eerste of derde persoon zou doen...
    Dus was lijkt jullie fijner/leuker?

    [ bericht aangepast op 12 mei 2012 - 14:42 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Eerste persoon (:


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Je moet gewoon schrijven hoe je het zelf het fijnst vindt.
    Mij maakt het nooit wat uit.


    Take risks and conquer your fears.

    Het maakt mij niet uit, zolang je maar consequent bent.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Dat ligt er aan wat voor verhaal het is en wat bij jouw schrijfstijl past. Als er veel gevoelens in voor moeten komen is de eerste persoon handiger, voor een verhaal met veel verschillende personages erin kan de derde persoon gemakkelijker zijn.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik vind het in de eerste persoon altijd makkelijker schrijven, en ik denk dat je dan ook als lezer beter kan meeleven met de hoofdpersoon, dus ik stem voor de eerste persoon. (:


    Great minds think alike.

    Square schreef:
    Dat ligt er aan wat voor verhaal het is en wat bij jouw schrijfstijl past. Als er veel gevoelens in voor moeten komen is de eerste persoon handiger, voor een verhaal met veel verschillende personages erin kan de derde persoon gemakkelijker zijn.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Eerste persoon.

    Square schreef:
    Dat ligt er aan wat voor verhaal het is en wat bij jouw schrijfstijl past. Als er veel gevoelens in voor moeten komen is de eerste persoon handiger, voor een verhaal met veel verschillende personages erin kan de derde persoon gemakkelijker zijn.


    And when we think we've seen it all, life can still suprise us.

    Titel: Eerste of derde persoon?
    Post: Maar ik zit te twijfelen of ik het in de eerste of tweede persoon zou doen...

    Ik weet niet helemaal waar je nu tussen twijfelt, maar ik vind zelf derde persoon het prettigst schrijven.


    Carry me away, I hope that you don't break.

    Eurydice schreef:
    Titel: Eerste of derde persoon?
    Post: Maar ik zit te twijfelen of ik het in de eerste of tweede persoon zou doen...

    Ik weet niet helemaal waar je nu tussen twijfelt, maar ik vind zelf derde persoon het prettigst schrijven.


    Nee, de titel klopt wel. Want ik vind een verhaal in twee persoon echt lelijk.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ja, maar dan klopt je post niet (;

    Maar goed, het maakt mij niet zoveel uit. Het hangt er gewoon vanaf of je de derde persoon goed kunt schrijven of niet, je moet er namelijk wel echt consequent in blijven.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Quiescent schreef:
    Ja, maar dan klopt je post niet (;

    Maar goed, het maakt mij niet zoveel uit. Het hangt er gewoon vanaf of je de derde persoon goed kunt schrijven of niet, je moet er namelijk wel echt consequent in blijven.


    Ach fouten maken is menselijk. Pas ik zo wel even aan.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Wangster schreef:
    (...)

    Nee, de titel klopt wel. Want ik vind een verhaal in twee persoon echt lelijk.
    Ik heb nergens gezegd dat de titel niet klopt, alleen dat ik niet weet waar je tussen twijfelt. Als je namelijk tussen eerste en tweede persoon had getwijfeld, had ik op eerste persoon gestemd ;')


    Carry me away, I hope that you don't break.

    Unbroken schreef:
    Ik vind het in de eerste persoon altijd makkelijker schrijven, en ik denk dat je dan ook als lezer beter kan meeleven met de hoofdpersoon, dus ik stem voor de eerste persoon. (:


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Ik vind eerste persoon makkelijker schrijven, maar het maakt mij als lezer niet veel uit, zolang het verhaal goed geschreven is vind ik het wel best (:


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.