• 'Be yourself. Above all, let who you are, what you are, what you believe, shine through every sentence you write, every piece you finish.'
    'Write to be understood, speak to be heard, read to grow...'


    Toestemming van Yoda

    NAAMVERANDERINGEN DOORGEVEN IN HET TOPIC!

    Na een tijdje wachten mag ik dan eindelijk mijn schrijfwedstrijd beginnen. Verdere info staat hieronder, vragen stellen kan je in pb of dit topic doen.

    Verloop van de wedstrijd:
    • Voor elke opdracht krijg je een week en 3 dagen.
    • Uitstel geef je 24 uur van tevoren aan en ik geef uiterlijk 4 dagen uitstel, ligt eraan hoe lang je nodig hebt én wat je reden is.
    • Iedere ronde vallen er twee mensen af, behalve als het deelnemersaantal dit niet toelaat. Dan wordt het verhoogd naar 3 of 4 of verlaagd naar één.
    • Niet inleveren, is gediskwalificeerd worden en daarmee lig je dus direct uit de wedstrijd.
    • Opdrachten inleveren gaat via dit topic en op geen enkele andere manier. Met meerdere juryleden is dat het handigst.

    Waar wordt op gelet bij de beoordeling:
    • Spelling en grammatica.
    • Interpunctie.
    • Gebruik van alinea's, tabjes etc.
    • Link met de opdracht.
    • Originaliteit.
    • Overig commentaar.

    Prijzen:
    Voor een wedstrijd ben ik bereid 1x te smsen voor credits dus ze worden als volgt.
    1e prijs: 4 credits.
    2e prijs: 3 credits.
    3e prijs: 2 credits.

    Jury:
    Cagress
    Aife
    Hutchie

    Deelnemers:
    Er is een maximaal aantal deelnemers van 30. Een minimaal aantal voordat de eerste opdracht online komt is 15.
    VOL!

    01 • Rider
    02 • Payned
    03 • Forbes Ingeleverd
    04 • Plushie
    05 • Gamemaker
    06 • OHMYJOSH
    07 • Mercurial Ingeleverd
    08 • Lionsgate
    09 • Goulding
    10 • Myrddin Ingeleverd
    11 • Criminiall
    12 • LaCerise
    13 • Kryptoniall
    14 • Sehun Ingeleverd
    15 • Escritura
    16 • forevertommo
    17 • Faberyayo
    18 • TheRumIsGone
    19 • imlove
    20 • 130212 Ingeleverd
    21 • xlufjoetoexx
    22 • BenSelley
    23 • Mordacious
    24 • Saruman
    25 • Invidia
    26 • flipje
    27 • Atropos
    28 • allydiggory
    29 • Zialled
    30 • lizazonnetje Ingeleverd

    Veel succes!

    Opdrachten:

    Opdracht 1.
    Een moeilijke eerste opdracht voor jullie! Er zijn 30 nummer, voor de 30 mogelijke deelnemers die mee kunnen doen. Wees op tijd om een goed nummer te kiezen dus!
    De bedoeling is dat je een nummer kiest en bij elk nummer hoort een bepaalde 'quote'. Van die quote moet je inspiratie krijgen voor je verhaal en je moet diezelfde quote in het verhaal verwerken.
    Onderling ruilen is toegestaan, maar mét toestemming van de ander.

    UITLEG VOOR GEBRUIK VAN QUOTES EN DE STAND ALONE ZELF:
    De stand alone mag worden geschreven in het Engels en het Nederlands. Als je in het Nederlands schrijft, mag de quote ook vertaald worden, aangezien de quote in het Engels is.
          De stand alone moet minimaal 500 woorden bevatten en heeft geen maximaal. Ik hoop wel dat jullie snappen dat wij geen tijd hebben met mogelijk 30 deelnemers om stand alone's van 3000 woorden te gaan lezen, maar daaronder is alles mogelijk. Het minimaal woorden wordt wel elke opdracht hoger.
          Het gebruik van de quote in het verhaal is een beetje vaag. Je moet de quote gebruiken om inspiratie te krijgen voor het verhaal, want je moet de quote er letterlijk in terug laten komen. Het is dus logisch dat je de quote ook 'anders' in het verhaal verwerkt, omdat het anders er niet bij past. Het hoeft niet gezegd te worden door degene die eigenlijk de quote heeft gezegd.

    Deadline: 3 april 2012.
    Min. aantal woorden: 500.


    Opdracht 2.
    Bij deze spannende tweede opdracht heb ik een hele moeilijke opdracht voor jullie. Jullie moeten een stand alone schrijven bij een Griekse of Romeinse mythe.

    De bedoeling is dat je de hoofdlijnen van het verhaal in de stand alone terug laat komen samen met een personage dat ik je geef. Het hele verhaal eromheen kan je verzinnen, je moet enkel de hoofdlijnen uit de mythe gebruiken. Je kan als voorbeeld The Hunger Games nemen. Als je het boek op Wikipedia opzoekt, kan je zien dat het gebaseerd is op de Griekse mythe van Theseus en de Minotaurus. Zo'n soort bedoeling wordt het dus.

    In de story bij 'opdracht 2', komt je naam te staan met daaronder de mythe en het personage erbij. Daarmee moet je dus de stand alone gaan schrijven. Ruilen is niet toegestaan.
    Vragen hoor ik vanzelf wel!

    Deadline: Maandag 7 mei, 23:59.
    Min. en max. aantal woorden: Min. 600 en max. 2000.
    LET OP!: De stand alone mag alleen in het Nederlands.


    [ bericht aangepast op 16 mei 2012 - 17:50 ]


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Sorry voor het late aanmaken van het topic, ik was in Engeland voor 4 dagen.


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    abo


    Cause there'll be no sunlight if I lose you, baby.

    Hebben er serieus maar 5 mensen ingeleverd?


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Ahhh, hier is het topic...
    @Rayke: Ja, dat viel mij ook al op...

    Je hebt het nog niet aangepast zie ik, maar ik was Aife.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2012 - 3:00 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Dat is echt erg...maar 5 mensen :O er hebben 7 niet ingeleverd, volgens de lijst...

    en de uitstel mensen zijn ook al over tijd...
    jemig...wat erg...
    daarom werk ik met een puntensysteem...anders kan ik mijn wedstrijd altijd nog vóór de 3de opdracht sluiten, zo'n beetje...

    [ bericht aangepast op 14 mei 2012 - 11:41 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    en nu vergeet ik dat stomme abo =='


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Sorry, ik heb er helemaal niet meer aan gedacht. Ik heb deze week toetsweek en volgende week ook en door het leren ben ik het helemaal vergeten ;$


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Tijd voor een abo. (krul)


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Kut, ik ben payned, maar heb een nieuw account aangemaakt en ben toen dit helemaal vergeten. ;s


    You will never know, just how beautiful you are to me.

    Weetje, elke opdracht schrijven zich er weer meer mensen uit en ik vindt het belachelijk dat er nu nog mensen uitschrijven en sommige gewoon niet hebben ingeleverd omdat ze het vergeten zijn. Er zijn op dit moment nog 8 mensen waarvan er niet hebben ingeleverd, maar van Forbes heb ik een goede reden ontvangen dus ik snap haar wel. Ik steek hier wél mijn tijd in en ik weet dat Tchaikowski en Hutchie dat ook doen, dus ik vind het wel teleurstellend dat ik nu van 7 mensen totaal niks heb gehoord en de rest gewoon niet inleverd.
    Ik had nog een hoop leuke opdrachten in petto, maar ik denk dat deze ronde er al een winnaar moet komen, want iedereen is al haast een week te laat met iets van zich te laten horen of inleveren.


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Myrddin schreef:
    Dat is echt erg...maar 5 mensen :O er hebben 7 niet ingeleverd, volgens de lijst...

    en de uitstel mensen zijn ook al over tijd...
    jemig...wat erg...
    daarom werk ik met een puntensysteem...anders kan ik mijn wedstrijd altijd nog vóór de 3de opdracht sluiten, zo'n beetje...


    Hmm, ja. Ik wilde geen puntensysteem omdat ik niet elke opdracht 30 deelnemers wilde en kon zorgen dat het minder nakijkwerk werd. En omdat er al een tijdje geen nieuwe schrijfwedstrijd was, is het minder leuk als er maar 10/12 deelnemers mee kunnen doen, ook al willen er meer.


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Harries schreef:
    (...)

    Hmm, ja. Ik wilde geen puntensysteem omdat ik niet elke opdracht 30 deelnemers wilde en kon zorgen dat het minder nakijkwerk werd. En omdat er al een tijdje geen nieuwe schrijfwedstrijd was, is het minder leuk als er maar 10/12 deelnemers mee kunnen doen, ook al willen er meer.


    ik snap het wel hoor :3 dat had ik bij mijn eerste schrijfwedstrijd ook, maar toen kon ik mijn wedstrijd eerder sluiten, dus daar werd ik niet zoveel blijer van...en als ik nu kijk dat ik van de 20 nog maar 7 over heb, ben ik blij dat ik met een puntensysteem werk...

    het is gewoon zo dat zich altijd mensen uitschrijven...helaas...


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Harries schreef:
    (...)

    Hmm, ja. Ik wilde geen puntensysteem omdat ik niet elke opdracht 30 deelnemers wilde en kon zorgen dat het minder nakijkwerk werd. En omdat er al een tijdje geen nieuwe schrijfwedstrijd was, is het minder leuk als er maar 10/12 deelnemers mee kunnen doen, ook al willen er meer.

    Nou, ik werk met een puntensysteem en ik waarschuw mijn deelnemers. Het is een beetje veel werk, maar ik merk wel dat er op tijd om uitstel wordt gevraagd en dat mensen het niet zomaar vergeten.

    Maar het is ook zo dat een deelnemer ook zelf een beetje initiatief moet tonen. Ik vind het erg jammer voor je! Misschien de volgende keer beter ;]


    Deep inside, I've never felt alive

    O, trouwens, ik zal er zo snel mogelijk voor zorgen dat ik iedereen heb nagekeken. Het wordt wrs pas met Hemelvaart, omdat ik nog een aantal schoolopdrachten moet doen deze week... (En nog een aantal (lees= allemaal) inzendingen van mijn eigen wedstrijd moet nakijken :Y))


    Deep inside, I've never felt alive

    Harries schreef:
    Weetje, elke opdracht schrijven zich er weer meer mensen uit en ik vindt het belachelijk dat er nu nog mensen uitschrijven en sommige gewoon niet hebben ingeleverd omdat ze het vergeten zijn. Er zijn op dit moment nog 8 mensen waarvan er niet hebben ingeleverd, maar van Forbes heb ik een goede reden ontvangen dus ik snap haar wel. Ik steek hier wél mijn tijd in en ik weet dat Tchaikowski en Hutchie dat ook doen, dus ik vind het wel teleurstellend dat ik nu van 7 mensen totaal niks heb gehoord en de rest gewoon niet inleverd.
    Ik had nog een hoop leuke opdrachten in petto, maar ik denk dat deze ronde er al een winnaar moet komen, want iedereen is al haast een week te laat met iets van zich te laten horen of inleveren.


    Het spijt me echt heel erg, maar ik heb op dit moment zoveel aan m'n hoofd en ook mijn thuissituatie is niet geweldig. Ik weet niet of er nog een mogelijkheid is om deze opdracht als nog te maken en eventueel tegelijk in te leveren met de volgende, of zo snel mogelijk natuurlijk. En anders, heel veel succes met de rest van je wedstrijd. (:


    You will never know, just how beautiful you are to me.