• Ik heb morgen namiddag mijn examen van Excel en ik zal eerlijk zijn: Excel is niet mijn meest favoriete programma (Nog een geluk dat het geen Acces is, dat was nog erger geweest).
    Iig, ik heb dus een probleempje bij het onderwerp voorwaardelijke opmaak.
    - In kolom D voer je een controle van de voorraad uit: wanneer de voorraad kleiner is dan de minimale voorraad, dan verschijnt de melding "onvoldoende voorraad"
    Nu heb ik bij voorwaardelijke opmaak al gevonden hoe ik de cellen die niet aan de voorwaarde voldoen rood kan kleuren - wat op zich al een prestatie is - maar ik weet niet hoe ik die tekst daar automatisch in kan krijgen wanneer de cel niet aan de voorwaarde voldoet.
    Ik gebruik Excel 2007.
    Klik op plaatje om het groter te maken.

[ bericht aangepast op 1 juni 2012 - 15:15 ]

Daarvoor moet je een ingewikkelde formule doen. Volgens mij iets met =product ofso.

Hieraan zou je wat moeten hebben:
    Klik
    Op die site staat precies hoe je een tekst kan laten verschijnen (bloos)

[ bericht aangepast op 1 juni 2012 - 15:32 ]

I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

Ik heb hier een Excelcursus liggen van vorig jaar. Ben ik blij dat ik erdoor ben. Maar ik heb eigenlijk geen idee meer

Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

Antwoord = Jelle.

Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

Errin schreef:
    Antwoord = Jelle.

Gelijk of hij daar in gaat hebben.

Marling schreef:
    (...)
    Gelijk of hij daar in gaat hebben.
    Nee, maar hij weet de code daarvoor, want hij zocht dat ook eens.

Heb het gevraagd, hij is wel away, dus dunno wanneer ik het antwoord weet.

Errin schreef:
    (...)Nee, maar hij weet de code daarvoor, want hij zocht dat ook eens.

Het antwoord staat ook in de link die ik heb gegeven maar voor het geval dat dat niet gelezen word:

The IF Function in Excel 2007

The IF function can be quite useful in a spreadsheet. It is used when you want to test for more than one value. For example, has a bill been paid or not? If it has, you can deduct the amount from the money you have left to spend; if it hasn't, keep it on your debt list. Later, you'll see how to use the IF Function to grade student exam scores. If the student has above 80, award an A grade; if the student has below 30, award a fail grade. First, here's what an IF Function looks like:

IF(logical_test, value_if_false, value_if_true)

The thing to note here is the three items between the round brackets of the word IF. These are the arguments that the IF function needs. Here's what they mean:
    logical_test
    The first argument is what you want to test for. Is the number in the cell greater than 80, for example?
    value_if_true
    This is what you want to do if the answer to the first argument is YES. (Award an A grade, for example)
    value_if_false
    This is what you want to do if the answer to the first argument is NO. (Award a FAIL grade.)
    If that's not terribly clear, an example may clear things up. Open a new spreadsheet, and do the following:

Widen the B column a bit, as we'll be putting a message in cell B1
    Now click in cell A1 and type the number 6
    Type the following in the formula bar (The right angle bracket after A1 means "Greater Than".)
    =IF(A1 > 5, "Greater than Five", "Less than Five")

Hit the enter key on your keyboard and your spreadsheet should look like ours below:

(Make sure you have all the commas and double quotes in the correct place, otherwise Excel will give you an error message. That right angle bracket ( > ) is known as a Conditional Operator. You'll meet some others shortly.)

[ bericht aangepast op 1 juni 2012 - 15:55 ]

I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

Kijk voila antwoord. (:
    Ik heb niet op de link geklikt. (:

DarkSavior schreef:
    (...)

Ja, dat had ik ondertussen al gezien daar, maar nu zit ik met iets anders dat ik ook niet weet en dat staat daar helaas niet op.

Mijn vader zou 't je zo uit kunnen leggen, maar die werkt nu. Ik ben meer van de sla-je-computer-als-hij-niet-werkt methode, maar ik denk niet dat je daar veel aan hebt x'D.

i put the fun in funeral

Marling schreef:
    (...)
    Ja, dat had ik ondertussen al gezien daar, maar nu zit ik met iets anders dat ik ook niet weet en dat staat daar helaas niet op.

En dat is?

DarkSavior schreef:
    (...)
    En dat is?

Wanneer het aantal kleiner is dan het minimum zou hij in aantal te kort moeten uitrekenen hoeveel er te kort zijn, maar dit mag hij enkel doen als er te kort zijn, anders moet er 0 staat.

Marling schreef:
    (...)
    Wanneer het aantal kleiner is dan het minimum zou hij in aantal te kort moeten uitrekenen hoeveel er te kort zijn, maar dit mag hij enkel doen als er te kort zijn, anders moet er 0 staat.

Uuuuuuh, zoiets?
    =IF(B2 < C2, C2-B2, "0")

[ bericht aangepast op 1 juni 2012 - 19:15 ]

DarkSavior schreef:
    (...)
    Uuuuuuh, zoiets?
    =IF(B2 < C2, C2-B2, "0")

Jij bent hier goed in zeg.