• Aanstaande dinsdag moet ik bij Nederlands met drie vriendinnen debatteren (hip, hip, hurray, wat ben ik daar toch dol op...)

    Onze stelling luidt als volgt: Op de middelbare school zouden klassen niet groter mogen zijn dan 15 (of 20, weet niet meer precies) kinderen.

    Ik ben samen met nog iemand en ben tweede spreker, maar het punt is dat ik nu genoeg goed te onderbouwen argumenten nodig heb :3

    I'd be forever grateful if you'd help me _O_

    Vergeten te zeggen: ik ben tegen (iemand moest tegen zijn..)

    [ bericht aangepast op 9 juni 2012 - 14:22 ]


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Wanneer een klas te vol is, kan lesgeven lastig worden. Want met een te grote klas wordt je veel te snel afgeleidt. Leraren kunnen zo ook makkelijker individueel uitleggen.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Als een klas klein blijft, leren de leraren hun leerlingen veel beter kennen en zo krijgen ze betere persoonlijke aandacht op hun minpunten.


    Sometimes your plans don't work out because God has better ones.

    Ik ben daarmee voor.
    Voor de leerlingen zelf is het ook aangenamer, dat merk ik zelf ook. In een grote klas zijn de leerkracht strenger dan in een kleinere klas. In een kleinere klas zijn de leerlingen opener en zullen ze dus ook meer vragen stellen over de leerstof. Zo ervaar ik het.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik ben voor, zeer zeker (:
    Ik heb niet echt een argument, maar ik kan je wel mijn persoonlijke ervaring vertellen, als je daar wat aan hebt?


    The truth may be orange!

    - Er kan gerichter les gegeven worden.
    - Leerlingen voelen zich beter op hun gemak.
    - Leerlingen zijn sneller geneigd vragen te stellen.
    - De docent hoeft zijn/haar aandacht minder te verdelen.
    - Orde houden is makkelijker, dus gaat er minder lestijd verloren.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Corsara schreef:
    - Er kan gerichter les gegeven worden.
    - Leerlingen voelen zich beter op hun gemak.
    - Leerlingen zijn sneller geneigd vragen te stellen.
    - De docent hoeft zijn/haar aandacht minder te verdelen.
    - Orde houden is makkelijker, dus gaat er minder lestijd verloren.


    Dit (:


    The truth may be orange!

    Debat is leuk c: Ik doe dat als extra 'vak'

    Als kleinere groep ben je hechter, in plaats van dat er meer kliekjes ontstaan? Zo kan pesten ook meer worden voorkomen.
    I dunno D:


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Oh wacht, vergeten te zeggen: ik ben tegen
    :')


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Tegen, jezus, da's veel moeilijker.
    - Het is te duur.
    - Er moeten meer lokalen beschikbaar zijn.
    - Er moeten meer leraren worden aangenomen/
    de leraren moeten meer uren maken.
    Komt dus allemaal neer op geld.. D:

    [ bericht aangepast op 9 juni 2012 - 14:28 ]


    Have you ever been alone in a crowded room?

    ^
    That.


    No growth of the heart is ever a waste

    En natuurlijk precies het tegenovergestelde van wat ik eerst zei. :3


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Misschien: wanneer klassen kleiner zijn, verdwijnt de autoriteit van de leerkracht voor een stukje; leerlingen durven meer en sneller vragen te stellen en de lessen dwalen soms af naar persoonlijkere onderwerpen. Maar misschien is het beter dat de leerkracht een zekere autoriteit behoudt, die door persoonlijke gesprekken zou verdwijnen?
    -Oké, helemaal niet goed uitgelegd, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel (:


    The truth may be orange!

    Ik zou ook tegen zijn hoor.
    Persoonlijk vind ik een kleine klas veel saaier. In een grote klas heb je veel meer kans dat er ook echt mensen tussen zitten waar je het goed mee kan vinden. Dus voor je sociale omgeving vind ik het persoonlijk beter.

    Maar over de kwaliteiten van de lessen kan ik er niet veel over zeggen. Want die lijken mij wel beter met een kleine klas ja.


    Tell me about it, stud.

    Macadamia schreef:
    Misschien: wanneer klassen kleiner zijn, verdwijnt de autoriteit van de leerkracht voor een stukje; leerlingen durven meer en sneller vragen te stellen en de lessen dwalen soms af naar persoonlijkere onderwerpen. Maar misschien is het beter dat de leerkracht een zekere autoriteit behoudt, die door persoonlijke gesprekken zou verdwijnen?
    -Oké, helemaal niet goed uitgelegd, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel (:
    Dat is best een goede! (:

    en die van jou Goldenblatt, is ook wat voor te zeggen, denk ik (:


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.