• Volgens mij staat dit topic niet goed, maar ik had geen idee waar ik hem anders moest zetten dus heel erg sorry als hij fout staat.

    Heeft er iemand slaaptips?
    Ik slaap namelijk enorm slecht de laatste twee weken.
    (Waarschijnlijk door stress. Lijkt me het meest logische.)
    Warme melk heb ik geprobeert en daar blijf ik alleen maar wakker van.
    (Want dan wil ik nog een mok of moet ik naar het toilet.)

    Somebody?

    [ bericht aangepast op 14 juni 2012 - 21:28 ]


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Wat ik doe:

    Een half uur voor je gaat slapen mag je niet op de laptop/pc zitten. Er zijn bepaalde stralen die je 'wakker' maken.
    Als je in je bed ligt, en weer merkt dat je niet kan slapen doe je eventjes zachte muziek in je oren, tot je voelt dat je weg aan het glijden bent.
    Oftewel zeg je heel de tijd: 'De slome slak slaapt in de slappe sla', trager en trager totdat het uiteindelijk zo gaat: De slooooome sljaaaaaaak slaaaaaaaaapt iiiiiiiiinnnn deeeee slappeeeeee slazzzzzzzz

    Zenuwen voor Engeland? (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Doe oefeningen een half uur voor je naar bed gaat. Een soort cooling down.

    Zorg ervoor dat het écht helemáál donker is, dat helpt vaak beter.
    Niet te warm of te koud (spreekt voor zich)
    Een goed kussen en matras zijn natuurlijk ook best logisch.

    Drink of eet niets, want dan moet je inderdaad vaak nog plassen, of je krijgt alleen maar meer trek.

    Douche vlak voor het slapen. Droog wel je haar, i.v.m. een nat kussen etc.

    Rustgevende muziek of geluiden (cd/mp3speler moet dan geen licht geven)

    Soms helpt het om midden in de nacht een keer op te staan. Ik doe dat zelf wel en vind dat wel fijn. Sowieso met het idee dat ik dan nog kan slapen :'p

    Ik hoop dat je er wat aan hebt (:


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Wish I could help you.
    Insomnia ftw (cat)

    Maar ik probeer altijd in mijn hoofd een verhaal te vertellen, leuk verhaal, en verder aan niets anders te denken. Dan val ik meestal wel snel (voor mijn doen, meestal duurt het drie kwartier tot een uur) in slaap. Anders ga ik lezen (:


    Destroy what destroys you.

    Haal melatonine pilletje bij de drogist :3


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Een warm douche voor slapen kan helpen. Ju kunt ook muziek luisteren voor slapen zodat je hoofd leegt word.

    [ bericht aangepast op 14 juni 2012 - 21:33 ]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Frodo schreef:
    Wat ik doe:

    Een half uur voor je gaat slapen mag je niet op de laptop/pc zitten. Er zijn bepaalde stralen die je 'wakker' maken.
    Als je in je bed ligt, en weer merkt dat je niet kan slapen doe je eventjes zachte muziek in je oren, tot je voelt dat je weg aan het glijden bent.
    Oftewel zeg je heel de tijd: 'De slome slak slaapt in de slappe sla', trager en trager totdat het uiteindelijk zo gaat: De slooooome sljaaaaaaak slaaaaaaaaapt iiiiiiiiinnnn deeeee slappeeeeee slazzzzzzzz

    Zenuwen voor Engeland? (:


    You have no idea. Yes, very much..
    @Everyone: Bedankt, er zijn zeker wat dingen waar ik wat aan heb.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Een half uur tot een uur voordat je gaat slapen niet eten en computeren. Het beste is gewoon tv te kijken of iets, maar niet op de computeren. In jou geval zou ik zelfs er niet even aan gaan om 'even' te checken.
    En bij mij werkt een kruik soms ook wel. Al moet het niet te warm zijn :')

    Succes ermee, Lizz! Volgens mij komt het wel goed hoor! <3


    Deep inside, I've never felt alive

    Write a story. Always works for me :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Chuggaa schreef:
    Wish I could help you.
    Insomnia ftw (cat)

    Maar ik probeer altijd in mijn hoofd een verhaal te vertellen, leuk verhaal, en verder aan niets anders te denken. Dan val ik meestal wel snel (voor mijn doen, meestal duurt het drie kwartier tot een uur) in slaap. Anders ga ik lezen (:

    Dit doe ik ook, zoiets.


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Geen idee. Dit is een nutteloze reactie zodat ik de tips uit dit topic kan stelen.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Escritura schreef:
    (...)

    You have no idea. Yes, very much..
    @Everyone: Bedankt, er zijn zeker wat dingen waar ik wat aan heb.


    Kan ik geloven... als ik ergens zenuwen over heb zit ik er 's avond ook over te malen.

    Komt wel goed ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Aaah same here.
    Ik kom alleen in slaap[raar i know] wanneer ik op mijn buik lig met mijn armen recht langs mijn lichaam gestrekt.
    Ik doe dit al een paar weken en slaap de hele nacht door.

    En anders hebben ze bij de drogist ook Melatonine te koop. Dit helpt je sneller maar natuurlijk in slaap te komen en laat je de hele nacht doorlspane.
    Ik nam er altijd 5 in voor het slapen omdat ze anders niet werkten.
    Maar als je slim bent begin je met 1 xd Het is een soort van slaappil maar het werkt natuurlijker dan de echte. Je word alleen suf en valt makkelijk in slaap.
    Van slaappillen val je snel in slaap.

    http://www.bional.nl/producten/stress-situaties-en-spanningen/nachtrust-melatonine/

    [ bericht aangepast op 14 juni 2012 - 21:46 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Een uur voor je gaat slapen niets meer eten en drinken. Voor mij helpt dat. Anders ook actief bezig zijn in de dag.
    Een kwartiertje voor je naar bed gaat ontspannen (bij voorkeur tv).


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Oh. En NIET. PIEKEREN.

    Belangrijkste van allemaal, denk ik. Piekeren = niet slapen. Zoals ik al zei; nergens aan denken.

    En anders als het echt te erg word misschien even naar de dokter, hem/haar vragen om tips?


    Destroy what destroys you.

    Sluit je ogen?

    Ok nee...als ik niet kan slapen drink ik altijd warme melk met honing.
    Smaakt verschrikkelijk vies, maar het werkt echt wel goed.
    Anders met zo'n warmte pad, of hoe het ook mag heten je bed in kruipen.
    Warmte helpt bij mij ook erg goed.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.