• Kent iemand hier Dwarf Fortress?

Ik heb het twee weken ontdekt en sindsdien speel ik niks anders meer D:
    Het is gewoon heel erg cewl om met een stel manisch depressieve alcoholistische dwergen die een compleet gebrek aan overlevingsinstinct hebben megalomane projecten te bouwen. Ik ben op dit moment bezig met een lavakannon. Voor de 7e keer. De eerste 5 keer mislukte doordat ik niet genoeg kleren maakte en iedereen gek werd, waarna het me eindelijk lukte om een kledingindustrie op te zetten. De 6e keer sloopte een titan het magmareservoir waardoor mijn fort onderliep :Y)

Voor de mensen die het niet kennen: Dwarf Fortress is Fun.

Het heeft ook een hele stijle leercurve:

En het ziet er zo uit:

Tegelijk is het het ingewikkeldste spel dat ik ooit gespeeld heb, met een ongelofelijke vrijheid. Je begint met 7 dwergen waarmee je een fort kunt bouwen. Als je een groot fort hebt zullen meer dwergen toestromen, maar ook vijanden. Je zult ervoor moeten zorgen dat ze kleding en eten hebben, wapens hebben. Iedere dwerg heeft zijn eigen persoonlijkheid en vaardigheden. Met behulp van machines en graafwerk kun je de meest bizarre projecten bouwen. Hoe groter, ingewikkelder en nuttelozer, hoe dwergser. Er is geen einddoel of overwinning: Je houdt zo lang mogelijk vol en gaat op hopelijk op zo'n geweldige manier ten onder dat je er een mooi verhaal aan over houdt.

Het is awesome :Y)

quidquid excusatio prandium pro

Het klinkt heel interessant. Ik ga het even opzoeken. Wat is de link?

[ bericht aangepast op 16 juni 2012 - 20:01 ]

I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

DarkSavior schreef:
    Het klinkt heel interessant. Ik ga het even opzoeken.

Is het ook :Y)

http://dwarffortresswiki.org/index.php/DF2012:Quickstart_guide

Die gaat van pas komen, dan weet je de basis. Er is ook een download pack, "Lazy newb pack" met wat handige extra dingetjes.

dafuq.:Y)

Pretty is just a pretty word.

Dat klinkt best wel grappig en hip xd

Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

Okay, laat maar. Veel te onduidelijk (cat)

I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

DarkSavior schreef:
    Okay, laat maar. Veel te onduidelijk (cat)

Mihihihihih :Y)

Daarom vind ik t ook zo interessant XD Ik heb er nu heel wat uurtjes inzitten en ik snap nog steeds heel veel niet xD Eindelijk iets wat echt uitdagend is.

Gabumon schreef:
    Dat klinkt best wel grappig en hip xd

Voor het grappige moet je een beetje galgenhumor hebben.

I quote: Dwarven day care. Dit soort ideen komen verbazingwekkend vaak voor, en ik heb zelf een hele mooie val bedacht :Y)

""It's like regular childcare, except with more dogs, and less care. The idea is simple, but will take some finesse to perform.
    1) Construct a box. It should be 3x3, leaving a 1 tile center free. The walls should be wall grates and the corners should be actual wall. Alternatively, perhaps ideally, the center tile could be a floor grate (not a hatch). The roof should be either a floor grate or a hatch.
    2) Place a child into the box. Creative abuse of levers, wall deconstructions, and hatches can be used.
    3) Place 12 years worth of ☼Dwarven Syrup Roast☼ and assorted booze into the box, by "dumping" it onto the roof and then opening the roof via lever, causing the items to fall down. For this reason, the floor would need to be solid to accommodate a food stockpile.
    4) Place a female dog in the box.
    5) Wait 12 years to unleash disaster.

The premise is fairly simple. Animals enclosed in a tight space will lash out randomly, often attacking a dwarf in the same tile. This extends over time to create a biological danger room, where the dwarven children are subjected to 12 years of consistent dog biting, scratching, and watching the dogs kill each other, quickly leveling up the child to legendary dodger, perhaps wrestler/kicker/biter/etc if the dwarf manages to counterattack. Not sure if a dwarf will counterattack an animal. The child will eat the food from the floor that he's been staring at for the past 12 years, and will ideally be comforted by some lovely mist falling right beside him. Once the years have passed, and the child grows into a scarred, hardened, tough-as-steel dwarf (don't forget agility, endurance, etc) who doesn't care about anything. Or, keep the lid closed, and throw in a weapon and shield, and replace the dogs with goblins.

The only issue is trying to get the child to survive without going berzerk. But then again, that might just turn into training for the other caged children, right?"

Tigger schreef:
    (...)

Mihihihihih :Y)

Daarom vind ik t ook zo interessant XD Ik heb er nu heel wat uurtjes inzitten en ik snap nog steeds heel veel niet xD Eindelijk iets wat echt uitdagend is.

Dat vind ik ook leuk, maar dit is me iets té (cat)

Tigger schreef:
    (...)

Voor het grappige moet je een beetje galgenhumor hebben.

Galgen als in.. Zo'n ding waar je iemand aan ophangt :Y)?

Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

Gabumon schreef:
    (...)

Galgen als in.. Zo'n ding waar je iemand aan ophangt :Y)?

Jaaaaaaa :D