• De stelling van deze week luidt:
    Er wordt niet meer omgekeken naar het individu, alleen naar de massa.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Half mee eens, half oneens.
    Vroeger was het niet zo en nu is het nog steeds niet. Mensen stromen maar met de massa mee en doen wat andere mensen doen en doen wat goed lijkt.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    AnNTje2000 schreef:
    Oneens.

    Onze maatschappij is tegenwoordig veel meer gericht op het individu dan vroeger. Denk aan de oorlog van ongeveer 70 jaar geleden. Veel jonge mensen moesten toen het leger in en heel weinig keerden terug naar huis. Het was toen de normaalste zaak van de wereld. Nu is het nieuws als bijv. een soldaat die uitgezonden is, omkomt bij een missie of als iemand een dodelijk ongeluk krijgt, terwijl het dan vaak om één of soms iets meer mensen gaat.

    Ook in bijv. het onderwijs wordt meer aandacht besteed aan de individuele leerling dan vroeger. Kinderen die extra hulp of begeleiding nodig hebben, kunnen dat krijgen en worden zo goed mogelijk geholpen. In de tijd dat mijn oma op school zat, werden kinderen die niet goed mee kwamen "dom" genoemd. Zij kregen vaak niet de kans om verder te leren, want "dat had toch geen zin" en moesten gaan werken.

    Er zijn vast nog veel meer voorbeelden te verzinnen, maar dit zijn de eerste die ik zo bedenk.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    AnNTje2000 schreef:
    Oneens.

    Onze maatschappij is tegenwoordig veel meer gericht op het individu dan vroeger. Denk aan de oorlog van ongeveer 70 jaar geleden. Veel jonge mensen moesten toen het leger in en heel weinig keerden terug naar huis. Het was toen de normaalste zaak van de wereld. Nu is het nieuws als bijv. een soldaat die uitgezonden is, omkomt bij een missie of als iemand een dodelijk ongeluk krijgt, terwijl het dan vaak om één of soms iets meer mensen gaat.

    Ook in bijv. het onderwijs wordt meer aandacht besteed aan de individuele leerling dan vroeger. Kinderen die extra hulp of begeleiding nodig hebben, kunnen dat krijgen en worden zo goed mogelijk geholpen. In de tijd dat mijn oma op school zat, werden kinderen die niet goed mee kwamen "dom" genoemd. Zij kregen vaak niet de kans om verder te leren, want "dat had toch geen zin" en moesten gaan werken.

    Er zijn vast nog veel meer voorbeelden te verzinnen, maar dit zijn de eerste die ik zo bedenk.


    It’s cold today, dress warmly on your way to heaven. You worked hard.

    Eens in bepaalde opzichten. Heel veel oudere mensen hebben de gedachten dat de jeugd van tegenwoordig helemaal geen ambities meer heeft en geen plannen voor de toekomst. Men reageert dan ook heel verbaasd als blijkt dat een tiener juist goede ideeën heeft. Er wordt in zo'n geval alleen maar naar de massa gekeken en niet naar een persoon als individu. Want iedereen is anders.

    Oneens in andere opzichten, juist in deze maatschappij is een individu heel belangrijk. Er wordt naar je mening geluisterd, deze wordt vaak gerespecteerd en dat is een groot verschil met een aantal decennia terug.


    A mind is like a parachute, it only functions when open - Frank Zappa

    Oneens


    “Things never happen the same way twice.”

    AnNTje2000 schreef:
    Oneens.

    Onze maatschappij is tegenwoordig veel meer gericht op het individu dan vroeger. Denk aan de oorlog van ongeveer 70 jaar geleden. Veel jonge mensen moesten toen het leger in en heel weinig keerden terug naar huis. Het was toen de normaalste zaak van de wereld. Nu is het nieuws als bijv. een soldaat die uitgezonden is, omkomt bij een missie of als iemand een dodelijk ongeluk krijgt, terwijl het dan vaak om één of soms iets meer mensen gaat.

    Ook in bijv. het onderwijs wordt meer aandacht besteed aan de individuele leerling dan vroeger. Kinderen die extra hulp of begeleiding nodig hebben, kunnen dat krijgen en worden zo goed mogelijk geholpen. In de tijd dat mijn oma op school zat, werden kinderen die niet goed mee kwamen "dom" genoemd. Zij kregen vaak niet de kans om verder te leren, want "dat had toch geen zin" en moesten gaan werken.

    Er zijn vast nog veel meer voorbeelden te verzinnen, maar dit zijn de eerste die ik zo bedenk.


    “Things never happen the same way twice.”

    Ik weet niet wat ze met de zin bedoelen... en daarom heb ik geen idee. :)


    If it is meant to be, it will be !

    Don't know, don't care.


    Don't judge a book by its cover...

    Eens,
    In deze maatschappij word juist gekeken naar de grote getale, het invidu lijdt hier juist onder.


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    fu
    fu 26

    Oneens

    Oneens. Het individu wordt juist steeds belangrijker. Met al die computer-verslaafde tieners :P


    Sometimes goodbye is a second chance

    Momentum schreef:
    Ik heb werkelijk geen idee.


    According to Adam Levine fairy tales are full of shit, but so is life.

    Oneens ....


    Life is full of fake people

    Hmmm, de maatschappij is steeds individualistischer geworden naar mijn mening, nu moet iedereen een unieke sterke persoonlijkheid hebben en moeten we allemaal op onze eigen benen staan. iedereen is ook apart een karakter geworden, mediatechnieken, verkoopstechnieken. Ze gaan er allemaal vanuit dat we allemaal individueel op zoek zijn naar iets. Ook wijzelf zijn steeds meer op zoek naar individualistische zaken, maar we vergeten daarbij wel elke keer opnieuw dat elke mens nood heeft aan sociaal contact en dat we altijd zullen blijven zoeken naar sociale bijeenkomsten. De maatschappij hangt niet meer zo aan elkaar zoals vroeger (denk alleen maar al aan de kerk) en iedereen zit liever in zijn eigen huis, individueel, op zichzelf. Misschien moet er wel eens terug wat meer naar de sociale samenhang worden gekeken.

    Ik weet niet goed wat het beste is, individualisme of massa.. misschien maar best iets daartussenin.

    Oneens.

    We leven niet in een communistisch geïnspireerd regime hé. De westerse wereld wordt juist gekenmerkt door het individualisme.


    If we had not a soul, music would have created it.