• De organisatoren van Graspop Metal Meeting en de burgemeester van Dessel waarschuwen de festivalbezoekers voor mogelijk onweer. De 17e editie van Graspop vindt plaats van vrijdag tot en met zaterdag. Vanmiddag opent de camping de deuren en de houders van een combiticket kunnen vanavond al een fuif en enkele optredens volgen om in de stemming te komen.

"Graspop Metal Meeting is klaar om weer tienduizenden metalfans te verwelkomen voor het jaarlijkse heavy metal festival. Alles is in het werk gesteld om er opnieuw een prachtig festival van te maken", klinkt het bij de organisatie van het festival.

De optredens zelf gaan pas vrijdag van start, maar straks gaan de campings al open. Volgens de organisatie en de burgemeester van Dessel werden voor de veiligheid van de bezoekers dit jaar kosten noch moeite gespaard. Ze roepen de bezoekers van Graspop op om niet naar de weide af te zakken als er noodweer dreigt.

Vanmiddag en vanavond wordt er een onweer voorspeld, mogelijk met stevige rukwinden. De organisatoren roepen de festivalgangers op om de weerberichten goed op te volgen er rekening mee te houden. "De campings gaan al om vier uur 's namiddags uur open, en net dan is er onweer voorspeld", aldus burgemeester Kris Van Dijck. "We roepen de bezoekers van Graspop dan ook op om, als het onweert in Dessel, iets later naar de camping af te zakken."

Op de affiche van Graspop Metal Meeting staan onder meer Slayer, Ozzy Osbourne & Friends, Twisted Sister, Thin Lizzy, Gojira en Ugly Kid Joe.

- Bron: VRT nieuws

Ik hoop dat morgen het weer niet te erg zal zijn, want ik ga straks nog mijn ticket gaan kopen. Eén keer storm op een festival is meer dan voldoende voor mij. Gaan jullie een kaarsje voor mij branden en mee hopen op mooi weer vrijdag?(lol)

Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

PUKKELxDING schreef:
    (...)Ze wonen ook in Volendam :P Das nog best een eindje rijden :P
    Dat is idd nog een eindje en zeker als je met het openbaar vervoer moet komen.

Errin schreef:
    (...)Vind ik ook. Die sfeer is daar gewoon zalig en de mensen zijn daar het vriendelijkst.
    Het was echt hevig op Pukkelpop vorig jaar, maar qua veiligheid waren ze wel in orde. Zoiets heb ik namelijk ook nog nooit in mijn leven gezien.

Ja inderdaad! Op gmm beginnen random mensen gewoon tegen je te praten, je gaat zitten bij mensen die je niet eens kent, iedereen is zo vriendelijk. Terwijl het op pkp en Werchter allemaal zo'n commercieel gedoe is, en op pukkelpop heb je dan ook nog die typische Hasseltse mentaliteit (sorry als hier mensen van Hasselt zijn). Als het me niet om de muziek ging zou ik echt niet gaan :')

Happiness can be found, even in the darkest of times.

Errin schreef:
    (...)Dat is idd nog een eindje en zeker als je met het openbaar vervoer moet komen.
    Nee ze gaan met de auto :)

Life is hard and then we die

Aperio schreef:
    (...)

Ja inderdaad! Op gmm beginnen random mensen gewoon tegen je te praten, je gaat zitten bij mensen die je niet eens kent, iedereen is zo vriendelijk. Terwijl het op pkp en Werchter allemaal zo'n commercieel gedoe is, en op pukkelpop heb je dan ook nog die typische Hasseltse mentaliteit (sorry als hier mensen van Hasselt zijn). Als het me niet om de muziek ging zou ik echt niet gaan :')
    Op Werchter vind ik sommige mensen arrogant, want die liggen dan in de weide met hun matrassen enzo en op pukkelpop heb je vaak van die mensen die komen voor een feestje en dat stoort mij ook echt, want die komen dan precies om de boel op stelten te zetten. Geef mij maar graspop. Mensen helpen je daar zonder je te kennen;

Errin schreef:
    (...)De cmaping gaat ieder jaar pas om 16u open, dus het is nog even wachten, maar als je van Nederland kom, kan ik me dat wel inbeelden.
    Oh ik zit niet in met een storm net zoals op Pukkel, ik hoop alleen dat het niet heel de dag gaat onweren zodat we niks aan onze dag hebben. Ik ga je blindelings geloven dat het mooi weer wordt morgen. Wordt ik wat vrolijker van.

Ik kijk ook maar op meteo --> Kempen. :')
    Daar staat altijd voor de volgende dagen hoe het eruit ziet. En zondag zet er nogal grijs uit. (cat)

I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

Scandal schreef:
    (...)
    Ik kijk ook maar op meteo --> Kempen. :')
    Daar staat altijd voor de volgende dagen hoe het eruit ziet. En zondag zet er nogal grijs uit. (cat)

Ik heb ook al eens gehad dat ze 75% kans op regen voorspelden en dat het de warmste dag van het festival was.

Errin schreef:
    (...)Ik heb ook al eens gehad dat ze 75% kans op regen voorspelden en dat het de warmste dag van het festival was.

Dat zijn uitzonderingen. Meestal komt het wel overeen. =)

Ik heb er echt al zin in. Ik rijd iedere dag voorbij GMM en je ziet iedere dag weer wat extra. Eerst zo die witte prefabgebouwen, dan palen met paarse tenttoppen, de hele tent, afrijden van het gras naast de weg, het afrijden van het gras voor de parkings en de plaatsing van borden enzo. Echt tof! =D
    Nu ga ik er weer voorbij rijden want moet nu mondeling examen gaan doen in Geel. Ö

I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

Scandal schreef:
    (...)
    Dat zijn uitzonderingen. Meestal komt het wel overeen. =)

Ik heb er echt al zin in. Ik rijd iedere dag voorbij GMM en je ziet iedere dag weer wat extra. Eerst zo die witte prefabgebouwen, dan palen met paarse tenttoppen, de hele tent, afrijden van het gras naast de weg, het afrijden van het gras voor de parkings en de plaatsing van borden enzo. Echt tof! =D
    Nu ga ik er weer voorbij rijden want moet nu mondeling examen gaan doen in Geel. Ö
    Ik wil gewoon zeggen dat alles kan!:Y)
    Succes met je examen.

Ik hoop voor je dat het goed weer blijft. Het programma klinkt in ieder geval mooi. Ik zou het echt te gek vinden om Twisted Sister en Ugly Kid Joe een keer live te zien. :9~
    Veel plezier!

If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

Mercurial schreef:
    Ik hoop voor je dat het goed weer blijft. Het programma klinkt in ieder geval mooi. Ik zou het echt te gek vinden om Twisted Sister en Ugly Kid Joe een keer live te zien. :9~
    Veel plezier!
    Bedankt.

Pfff ik heb speciaal naar Gent moeten rijden voor een ticket, want in Brugge was het papier op.

-

[ bericht aangepast op 21 juni 2012 - 18:31 ]

Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

Ik hoorde net op het nieuws dat veel mensen die waarschuwing genegeerd hebben. ik hoop dat ze weten wat ze doen, en dat het weer een beetje meevalt.

Ik woon op ong. 5 kilometer van de camping, en hier is het nog droog, en het ziet er nog normaal uit buiten

"You'll stay with me?" "Until the very end."

Onweer loves festivals.
    Kan niet anders.
    Hier is voorlopig nog niks van onweer te bespeuren...

You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

Ik vind het echt verschrikkelijk dat ik niet kan gaan dit jaar! ):

Til hug og blod.

January12 schreef:
    Ik hoorde net op het nieuws dat veel mensen die waarschuwing genegeerd hebben. ik hoop dat ze weten wat ze doen, en dat het weer een beetje meevalt.

Ik woon op ong. 5 kilometer van de camping, en hier is het nog droog, en het ziet er nog normaal uit buiten
    Bij ons doet het nu echt lelijk. Ik zit wel in Brugge, maar het ging doortrekken. Ik hoop voor hen dat ze dit weer niet op hun dak krijgen.