De organisatoren van Graspop Metal Meeting en de burgemeester van Dessel waarschuwen de festivalbezoekers voor mogelijk onweer. De 17e editie van Graspop vindt plaats van vrijdag tot en met zaterdag. Vanmiddag opent de camping de deuren en de houders van een combiticket kunnen vanavond al een fuif en enkele optredens volgen om in de stemming te komen.
"Graspop Metal Meeting is klaar om weer tienduizenden metalfans te verwelkomen voor het jaarlijkse heavy metal festival. Alles is in het werk gesteld om er opnieuw een prachtig festival van te maken", klinkt het bij de organisatie van het festival.
De optredens zelf gaan pas vrijdag van start, maar straks gaan de campings al open. Volgens de organisatie en de burgemeester van Dessel werden voor de veiligheid van de bezoekers dit jaar kosten noch moeite gespaard. Ze roepen de bezoekers van Graspop op om niet naar de weide af te zakken als er noodweer dreigt.
Vanmiddag en vanavond wordt er een onweer voorspeld, mogelijk met stevige rukwinden. De organisatoren roepen de festivalgangers op om de weerberichten goed op te volgen er rekening mee te houden. "De campings gaan al om vier uur 's namiddags uur open, en net dan is er onweer voorspeld", aldus burgemeester Kris Van Dijck. "We roepen de bezoekers van Graspop dan ook op om, als het onweert in Dessel, iets later naar de camping af te zakken."
Op de affiche van Graspop Metal Meeting staan onder meer Slayer, Ozzy Osbourne & Friends, Twisted Sister, Thin Lizzy, Gojira en Ugly Kid Joe.
- Bron: VRT nieuws
Ik hoop dat morgen het weer niet te erg zal zijn, want ik ga straks nog mijn ticket gaan kopen. Eén keer storm op een festival is meer dan voldoende voor mij. Gaan jullie een kaarsje voor mij branden en mee hopen op mooi weer vrijdag?
Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?