• Hoi allemaal,

    Ik ben leiding bij de scouting en regelmatig doen we allemaal leuke activiteiten. Nu zijn er 2 mensen op onze scouting die het niet zo breed hebben en dus niet altijd mee kunnen doen. Els (zo noem ik haar maar even) is samen met mij leiding van de esta's.

    Laatst gingen we gezellig uit eten met M en F en gaf ze aan niet het geld ervoor te hebben. Nou dit kan, dit is jammer maar we weten dit van elkaar dus besloten we de activiteiten die we eigenlijk gingen doen te skippen, en in haar budget een tentje te zoeken om te eten. Uiteindelijk heerlijk gegeten , 3 gangen voor nog geen 15 euro.

    Nu is Els iemand die niet zo heel goed met geld om kan gaan en ik heb al aangeboden zodra M stopt in Januari de rekening en geldbeheren op mij te willen nemen. Dus allemaal prima.

    Els was al een lange poos bezig voor een weekendje met alle leiding samen. Dit willen we al erg lang en ik weet dat zij daar allemaal niet zo goed in is. Dus ik was alvast voor mijzelf een weekend aan het plannen voor het jaar erop en kwam op max. 55 euro per persoon op een kampterrein, all in en met een grote activiteit.

    Els heeft echter nu dus al wel een kamplocatie gereserveerd en een borg betaald. Echter is er verder helemaal niets. Ze heeft geen activiteit, geen idee qua prijs en noem maar op. Nu zegt ze tegen ons dat de kosten tussen de 100 en 150 euro gaan kosten voor de 2 dagen kamperen.

    ik vind dit echt wel een berg geld, alhoewel ik voor nu nog niet zo nauw hoef te kijken, voor 75 euro zat ik laatst all in bij een simpel hotel. Nu gaan we kamperen in onze eigen tenten. Een van mijn beste vrienden en medeleiding Kiki (laten we haar noemen)is iemand die ook het niet breed heeft en heel makkelijk dan zegt, ik ga niet mee. Ook niet altijd leuk maar liever zo dan schooien bij ons voor het geld.

    Kiki en ik waren aan het appen en ze vertelde mij dat ze Els had laten weten dat ze het wel heel erg veel geld vond voor een weekendje, gezien ze daar de maand mee door kan komen. Ze gaf aan de 150 euro sowieso niet mee gaan en bij 100 euro stevig te moeten nadenken wat ze deed. Ik vroeg aan haar of ze hierop nog reactie had gehad gezien de groepschat leeg bleef. Els had prive contact opgezocht en dat vonden we beide nogal gek.

    Nu blijkt dat Els tegen haar heeft gezegd dat als die 50 euro het probleem is, dat zij dat voor haar wilt betalen. Dit wilt Kiki niet maar beide vinden we het nogal raar. 20 euro voor een etentje heeft ze niet maar 50 euro voor een ander wel.

    Nu heb ik inmiddels steeds meer de gedachten en wantrouwen naar Els toe gezien ik haar er heel erg voor aan zie om ons allemaal volle mep te betalen en dan zelf niets of amper te betalen. Ik vind het echt niet erg om af en toe een keertje een klein beetje voor teschieten als in een drankje, maar omdat ik weet dat ik dit never nooit meer terug krijg doe ik dit gewoon niet.

    Wat zouden jullie doen in mijn situatie?


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Is het raar om te vragen of je de reservering mag inzien? Ik vind persoonlijk van niet, maar misschien dat zij daar aanstoot aan neemt. Ik vind het bizar dat je 100-150 euro p.p. moet betalen vooral voor een leeg veld. Ik zou echt vragen hoe ze aan dat bedrag komt. Als ze borg heeft bijrekent moet je die overigens ook weer terug krijgen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Nym schreef:
    Is het raar om te vragen of je de reservering mag inzien? Ik vind persoonlijk van niet, maar misschien dat zij daar aanstoot aan neemt. Ik vind het bizar dat je 100-150 euro p.p. moet betalen vooral voor een leeg veld. Ik zou echt vragen hoe ze aan dat bedrag komt. Als ze borg heeft bijrekent moet je die overigens ook weer terug krijgen.

    Ik heb het inmiddels al wat opgelost door simpel weg een mail te versturen over de kosten en ook te verklaren dat ik graag wil weten wat we gaan doen omdat ik niet ga betalen voor iets wat ik lichamelijk niet kan en ze heeft zelf gezegd dat we de inzage krijgen =)


    Change is for weirdos ~ Niall Horan