• Ja, is dat er eigenlijk wel? Mijn spellingscontrole herkende het niet en ik begin nu toch te twijfelen. Dit wil ik weten voor een verhaal dat ik schrijf, waarin vijf universums zijn. En ja, ik heb nog nooit gehoord van 'universums', maar het lijkt me het logische meervoud? :/
    Wat denken jullie? :/


    -

    "De term multiversum verwijst naar het idee of concept dat er naast het zichtbare universum waar we in leven nog veel (volgens sommigen oneindig veel) andere universa zijn waarnaar verwezen wordt als parallelle universa."
    Dat zijn dus 3 mogelijkheden. Ik houd het bij de eerste. :3

    [ bericht aangepast op 6 juli 2012 - 12:22 ]


    Til hug og blod.

    Universa?

    [ bericht aangepast op 5 juli 2012 - 22:47 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    multiverse is de engelse vorm, dus waarschinlijk wordt het in het nederlands dan multiversum.


    quidquid excusatio prandium pro

    Voor zo ver ik ´t weet is het universums, althans dat gebruik ik altijd.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Floyd schreef:
    Voor zo ver ik ´t weet is het universums, althans dat gebruik ik altijd.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Sjiriki schreef:
    multiverse is de engelse vorm, dus waarschinlijk wordt het in het nederlands dan multiversum.


    Sounds legit. 'Dit waren de vijf verschillende multiversum, die het almachtige paleis als een bos omringden.' :Y)


    Til hug og blod.

    Floyd schreef:
    Voor zo ver ik ´t weet is het universums, althans dat gebruik ik altijd.


    ALS ik het al gebruik, wat volgens mij bijna nooit is (;

    [ bericht aangepast op 5 juli 2012 - 22:49 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Floyd schreef:
    Voor zo ver ik ´t weet is het universums, althans dat gebruik ik altijd.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Van Dale zegt 'universums'.


    Felix

    Ik denk niet dat er een meervoud van is, omdat er maar 1 universum is. Er bestaan geen meerdere.
    Maar als het is klinkt universums toch het beste denk ik.


    Imagination set us free to be just what we want to be ~

    Phootos schreef:
    Ik denk niet dat er een meervoud van is, omdat er maar 1 universum is. Er bestaan geen meerdere.
    Maar als het is klinkt universums toch het beste denk ik.


    They don't know that for sure! :Y)
    Maar het is wel het meest logische waar we van uitgaan, in ieder geval.


    Til hug og blod.

    CrazyChicken schreef:
    Van Dale zegt 'universums'.


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    Universums, aldus dat denken hier meerdere + le me.


    Shoganai i ne~

    Floyd schreef:
    Voor zo ver ik ´t weet is het universums, althans dat gebruik ik altijd.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Okay, how about this? Meningen bitte, of het zo goed uitkomt in de tekst.

    Rond het almachtige paleis van de eerste Goden, lagen vijf tuinen. Eén hiervan was gecreëerd door de Koning en zijn vrouw en was een hemels universum, de meest prachtige van allemaal. De andere vier werden gecreëerd door de vier zonen en dochters, naar een ieder was geboren in een element dat ook de werelden die zij opbouwden beïnvloedde. Zo was er de tuin der folteringen, een eindeloos donker universum dat gevormd was door hebzucht, ijdelheid, wellust, afgunst, gulzigheid, woede en toorn. Vervolgens was er de tuin van magie, waar planeten gevuld waren met magische planten en wezens, die mythes creëerden die door werden verteld naar ieder ander universum, stromend en gevormd als een onzichtbaar web. Zo liep hij ook door de tuin der wijsheid, waar intelligentie, respect en in goede orde samenleven de fundatie was voor bijna iedere planeet en ster. Als laatste liep hij ook door naar de tuin van de leegte en schaduwen, waar de planeten en werelden gevormd waren uit plateaus. Een ieder plateau kon leven bevatten, maar wanneer dat probeerde om de schaduwen in te lopen die de grens van de wereld vormde, werd het verslonden in het niets. Kooien waren het, waarin de weg eindigde als er verder werd gegaan dan het pad reikte. Iets wat soms de enige uitweg was aan de marteling die dat op sommige plateaus vormde. Vanaf daar keerde het nieuws weer terug naar zijn oorsprong, in een eindeloze cirkel. Dit waren de vijf multiversum die het almachtige paleis van de Koning en Koningin der Goden als een bos omringden. De vijf die al het leven bevatte, waardoor woorden in alle soorten en talen de mogelijkheid kregen om gecreëerd te worden.

    [ bericht aangepast op 5 juli 2012 - 23:18 ]


    Til hug og blod.

    Mirkwood schreef:
    Okay, how about this? Meningen bitte, of het zo goed uitkomt in de tekst.

    (...)


    In documentaires die ik heb gezien over het universum, spreken ze ook altijd over multiversum (zowel in het Engels als in het Nederlands), dus volgens mij klopt 't gewoon.
    Ga je dit verhaal op Q zetten? 't Klinkt interessant :3


    i put the fun in funeral