• Naar aanleiding van dit topic; heb ik besloten dat ik echt heul erg graag een huisdier wil (; maar omdat ik 5 jaar geleden niet goed zorgde voor mijn kat, mag ik er geen.

    Nu, 5 jaar later, wil ik opnieuw proberen om het te vragen. Mijn vraag: welk huisdier hebben jullie en welke voordelen heeft die?
    Met die voordelen kan ik dan proberen om mijn ouders over te halen ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Nou, een kat. Die hoef je niet uit te laten, en ze doen een dag of twee/drie met droogvoer. Als je eeb blikje eigenmerk vlees koopt doen ze daar weer een week mee. En hoewel ze vaak buiten zijn, houden ze ook van binnen zijn.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Nou, ik heb een cavia die alleen al mijn hart steelt als 'ie gewoon zit te zitten en hij laat me altijd lachen. En ja, dit klinkt best wel kansloos. :Y)
    Verder heb ik drie heel lieve honden en het voordeel daarvan is, is dat ze het huis bewaken.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    NEEM EEN KAT :3
    Ze zijn schattig, hebben niet veel verzorging nodig, eten niet heel veel, ze zijn schattig, ze maken leuke geluidjes, ze zijn zacht en aaibaar en ze zijn schattig.


    i put the fun in funeral

    Ik heb twee honden, en het grootste nadeel dat eraan zit is dat je hem zeker drie keer per dag uit moet laten, en aan de hand van de grote van de hond hangt het er vanaf hoelang.
    Maar als je heel erg houd van buiten zijn of wandelen verandert dit natuurlijk weer in een voordeel. :'D


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Het enige wat ik moet doen aan mijn kat is eten geven twee keer per dag
    En natuurlijk aandacht geven, maar dat vind ik niet erg want ze geeft zoveel liefde
    Een hond moet je natuurlijk uitlaten en ook wel africhten


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Een kat heeft zeer weinig verzorging nodig, zo goed als enkel eten en drinken geven. Met een beetje geluk heb je een kat zoals de mijne die zijn behoeftes gewoon buiten doet - zoals een hond dat zou doen: een putje graven, zijn behoefte doen en het putje dichtgooien.
    De mijne doet dat zelfs in het midden van de winter, zit 'ie met zijn kont in de sneeuw. :Y)


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Ik heb een kat zoals je al weet. De voordelen zijn dat je er niet zo heel veel aandacht aan moet besteden. Je moet ze natuurlijk eten geven en aaien natuurlijk, maar dat is bij elk dier. Je kan een kat als hij wat ouder is ook gewoon buiten laten rondlopen zonder dat je een hek toe moet doen. Katten komen terug als je goed voor ze zorgt. Nog een voordeel is dat ze niet veel lawaai maken en je ze niet moet uitlaten. Katten kunnen goed voor hun eigen zorgen.


    Imagination set us free to be just what we want to be ~

    Audacity schreef:
    NEEM EEN KAT :3
    Ze zijn schattig, hebben niet veel verzorging nodig, eten niet heel veel, ze zijn schattig, ze maken leuke geluidjes, ze zijn zacht en aaibaar en ze zijn schattig.

    + als je er tegen praat, praten ze terug. :3
    (Doen mijn katten toch(cat))


    'Time you enjoy wasting, is not wasted.' - John Lennon

    Kat, ze zijn makkelijk te verzoorgen en net zo gezellig als bv. een hond. Daarbij kunnen ze super grapig zijn. :)

    Hond ik ook leuk (wij hebben nu een pup) maar dat kost heeeel veel tijd.


    If you don't live for something, you will die for nothing.

    6 katten en 2 honden. Binnen 2 weken komt er een konijn bij.
    Nou, ik zou voor een kat gaan, ze zijn heel zelfstandig maar vragen natuurlijk ook wel zorg en aandacht. Maar een kat is al lang tevreden als ze genoeg eten krijgen.
    Voordelen:
    zelfstandig
    moet je niet uitlaten
    eist niet zoveel aandacht en tijd
    loopt niet echt in de weg
    als je als kitten gewoon maakt aan mensen is het een uitstekend huisdier
    heeft geen gezelschap nodig bij bijvoorbeeld een tweede kat omdat ze solidair leven.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Ik heb een hond. Hij is heel enthousiast en is niet agressief (hij gromt alleen naar andere honden :p).

    Aan de ene kant een nadeel, maar ook een beetje een voordeel: mijn hond die blaft heel snel, dus bijv. als er mensen langskomen met een auto en zo. Toen we hier net kwamen wonen konden onze fietsen nog niet in de garage, dus die stonden voor het huis. Twee daarvan werden 's nachts gestolen. Watje heeft toen wel heel hard staan blaffen omdat er dus mensen voor het huis waren, alleen reageerden we niet omdat we dachten dat hij weer eens drama om niks maakte.
    Maar hij is dus op zich een best goede waakhond! :p

    Oh en Watje merkt het echt als je verdrietig bent: dan komt 'ie bij je staan en legt 'ie zn hoofd op je schoot. Echt zo lief!

    [ bericht aangepast op 6 juli 2012 - 14:37 ]


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.