• Na de vakantie ga ik naar 3 havo. We hebben de eerste twee jaar brug jaren en na het 2e jaar worden alle klassen door elkaar gegooid omdat iedereen nu definitief besloten heeft naar welke opleiding die gaat. Vrijdag de 13e moet ik m'n rapport ophalen en dan hangen dus ook de lijsten van de klassen van volgend jaar. Maar als je die lijsten dus op het laatste moment van het jaar ophangt dan kan er ook niks meer aangedaan worden. Ik ben namelijk heel erg bang dat ik zonder vriendinnen in een klas met allemaal mensen die ik niet (goed) ken. Mijn lieve moeder zegt dat ze wel met iemand gaat regelen als ik niet bij een van mijn vriendinnen in de klas kom, maar dat heeft geen zin omdat de school dicht is na 13 juli! Waarom moet alles toch op het laatste moment!

    VANDAAG KREGEN WE DE UITSLAGEN, YEAH IK ZIT BIJ 5 VAN DE ZES VRIENDINNEN IN DE KLAS (DE ANDERE 2 GAAN NAAR EEN ANDER NIVEAU)

    I LIKE IT

    [ bericht aangepast op 13 juli 2012 - 11:19 ]


    ©1998

    Kan toch ook aan het begin van het schooljaar nog veranderd worden? Die mensen zijn al zeker 1 week aan het werk op je school, voordat jij überhaupt je eerste les hebt.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Als dit echt een probleem gaat vormen kun je dit echt nog wel regelen. Zoals Pioneer zegt, je kun het ook aan het begin van het schooljaar regelen. En je kunt je moeder diezelfde middag nog naar school laten bellen om dit te vertellen zodat ze er alvast rekening mee kunnen houden. Komt wel goed.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Bij ons worden de klassen elk jaar door elkaar gegooid (tot je in een bepaalde richting zit waar er zo weinig mensen zijn dat het niet meer door elkaar kan gegooid worden), en uiteindelijk valt het best wel mee, er zijn nog steeds de pauzes waar je terug bij je vriendinnen kan zijn, en wie weet zitten er wel superveel leuke mensen in jouw klas? :3


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Ik heb helemaal geen keuze, de klassen worden door elkaar gegooid en dan kan er niets meer veranderd worden. Als je dan niet met iemand op kan schieten, waardoor er echt problemen komen, is er ook geen mogelijkheid om naar een andere klas te gaan. Helaas.


    26 - 02 - '16

    jij boft!!!
    ik ga naar een school waar ik echt niemand kent!


    -

    AmaZ4yn schreef:
    jij boft!!!
    ik ga naar een school waar ik echt niemand kent!


    Kijk als iemand net wat minder pech heeft dan jou, hoeft dat niet meteen te zeggen dat diegene 'boft', dit is alsnog vervelender dan normaal. Dit is net zoiets als dat iemand zijn been geamputeerd heeft tegen iemand die zijn been gebroken heeft zegt: 'Hee, jij hebt mazzel!'. Dat iemand het minder erg dan jou heeft hoeft niet te zeggen dat dat van die andere helemaal niets is.

    [ bericht aangepast op 10 juli 2012 - 14:59 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Je zal wel vaker bij mensen in de klas komen die je niet kent, dat gaat nou eenmaal zo. Natuurlijk zit je liever bij je vriendinnen in de klas, maar je maakt snel genoeg nieuwe vrienden :]. Ik zit volgend jaar waarschijnlijk ook in een klas waar ik niemand ken, al mijn vrienden kiezen een ander profiel.


    i put the fun in funeral

    Wij hadden 1 jaar dakpanbrugklassen en toen werden wij ook gescheiden, vorig jaar dus. Ik was zo bang dat ik niet bij vrienden kwam, omdat het spande of ik naar havo of atheneum ging [en op atheneum zaten mijn vrienden, op havo niet]. Ik was al maanden van te voren bang hoe het allemaal ging en het kwam helemaal goed, ik ging naar atheneum en kwam bij vrienden en ook bij havo. Er waren te weinig mensen om nog een havo en atheneum klas te maken, dus werd het een havo/atheneum 2e klas, maar met niveauverschil. Ik moest tijdens het jaar terug naar havo, maar ik kon in de klas blijven. Ik heb nog steeds niet echt vrienden bij de havo, en mijn [beste] vrienden zitten allemaal op atheneum. Een vriendin van mij uit een paralel havo-klas wou graag bij mij in de klas, dus dat gebeurt na de zomer waarschijnlijk ook. Maar het gekke was dat ik 'm vorig jaar zowat flipte omdat ik op havo nauwelijks vrienden had, ik nu denk: ''Het maakt geen ene reet uit.'' Het gaat niet om de mensen uit eindelijk, maar op je diploma. Ik maak de me nu geen zorgen over hoe de indelingen nu gaan, want ik weet ze ook niet. Je moet vertrouwen hebben en er kan altijd geruild en gewisseld worden. Je moet je niet laten afleiden door deze zorgen, ik heb ervaring en uiteindelijk komt alles op z'n pootjes terecht. Het klinkt misschien moeilijk en raar, maar het gebeurt echt.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Weten jullie wat eigenlijk het probleem is bij ons op school, iedereen heeft ruzie met elkaar, niemand kan een ander iets gunnen, behalve een arrogante blik, het is gewoon niet gezellig en het is toch raar om hele vriendinnen groepjes uit elkaar te rukken als er geen niveau wisseling is, of wel soms.
    Ik vind het gewoon lullig dat het eigenlijk gewoon zinloos gedaan wordt.


    ©1998