• Haay,,

    Ik ga dit schooljaar beginnen aan TTO , TweeTalig Onderwijs. Dat is een VWO-opleiding , maar dan de vakken (Behalve de talen!) in het Engels. Heeft hier iemand ervaring met TTO , en kan me ook wat advies geven?
    Wat ik er kan van verwachten etc. En persoonlijke ervaringen. Want dat wou ik graag weten (:

    x


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Ik ga nu naar de derde in tto, en ik vind het echt heel leuk. Misschien ben ik niet de juiste persoon om over moeilijkheidsgraad te oordelen, omdat ik al mijn hele leven Engels spreek. Je zult wel na een tijdje merken dat je niet meer op het Nederlandse woord kan komen, dat hebben mijn vriendinnen en ik best wel vaak (:


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Ik ga nu naar de zesde en heb echt geen spijt dat ik hieraan ben begonnen.
    Ik weet wel dat als ik voordat ik moest kiezen, had geweten wat ik nu allemaal moet doen, ik er waarschijnlijk niet voor had gekozen omdat ii niet van mezelf had verwacht dit allemaal te kunnen.

    Moet jij uiteindelijk ook het IB examen afleggen?


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Pookiebear schreef:
    Ik ga nu naar de derde in tto, en ik vind het echt heel leuk. Misschien ben ik niet de juiste persoon om over moeilijkheidsgraad te oordelen, omdat ik al mijn hele leven Engels spreek. Je zult wel na een tijdje merken dat je niet meer op het Nederlandse woord kan komen, dat hebben mijn vriendinnen en ik best wel vaak (:


    Haha :D Mijn ouders moeten ook 450,- extra betalen voor alle speciale boeken en reisjes (: Heb jij daar ook zo'n uitwisseling? Misschien krijg ik dat ook , weet niet zeker..


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Reepicheep schreef:
    Ik ga nu naar de zesde en heb echt geen spijt dat ik hieraan ben begonnen.
    Ik weet wel dat als ik voordat ik moest kiezen, had geweten wat ik nu allemaal moet doen, ik er waarschijnlijk niet voor had gekozen omdat ii niet van mezelf had verwacht dit allemaal te kunnen.

    Moet jij uiteindelijk ook het IB examen afleggen?


    Ja , in totaal krijg ik 3 certificaten. één van de organisatie zelf en 2 van Cambridge , als ik het goed heb gelezen/gehoord (:


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    xMHoran schreef:
    (...)

    Haha :D Mijn ouders moeten ook 450,- extra betalen voor alle speciale boeken en reisjes (: Heb jij daar ook zo'n uitwisseling? Misschien krijg ik dat ook , weet niet zeker..

    Ja die van mij ook, of iets in de buurt van 450,-. Wij hebben in de tweede een uitwisseling naar Duitsland gehad, en we gaan in de vierde of vijfde naar Cambridge.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    xMHoran schreef:
    (...)

    Ja , in totaal krijg ik 3 certificaten. één van de organisatie zelf en 2 van Cambridge , als ik het goed heb gelezen/gehoord (:
    Dan is het denk ik bij jou wel wat anders dan bij mij, want wij ontvangen geen certificaten van Cambridge.

    Maar alle reisjes zijn zoooo leuk! Moet je ook buitenlandse stage doen in de vijfde? Dat heb ik namelijk in mei gedaan en ik heb de tijd van mn leven gehad!


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Pookiebear schreef:
    (...)
    Ja die van mij ook, of iets in de buurt van 450,-. Wij hebben in de tweede een uitwisseling naar Duitsland gehad, en we gaan in de vierde of vijfde naar Cambridge.


    Leuk. Ik ga het zeker leuk hebben (:


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Reepicheep schreef:
    (...)Dan is het denk ik bij jou wel wat anders dan bij mij, want wij ontvangen geen certificaten van Cambridge.

    Maar alle reisjes zijn zoooo leuk! Moet je ook buitenlandse stage doen in de vijfde? Dat heb ik namelijk in mei gedaan en ik heb de tijd van mn leven gehad!


    Ik heb wel iets gehoord van een stage , maar ik weet niet (cat) van waar ontvang jij je certificaat/o.i.d ?


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    xMHoran schreef:
    (...)

    Ik heb wel iets gehoord van een stage , maar ik weet niet (cat) van waar ontvang jij je certificaat/o.i.d ?
    als het goed is alleen van het IB (Intenational Baccalaureate) (:

    Naar welke scholen gaan jullie?


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Reepicheep schreef:
    (...)als het goed is alleen van het IB (Intenational Baccalaureate) (:

    Naar welke scholen gaan jullie?


    Ik ga naar een Dalton School.. Of bedoel school waar we op bezoek gaan? Dan zou ik het niet weten.. (cat)


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    xMHoran schreef:
    (...)

    Ik ga naar een Dalton School.. Of bedoel school waar we op bezoek gaan? Dan zou ik het niet weten.. (cat)
    okee, dan ga je niet naar mijn school (:
    En ik bedoelde iid naar welke,middelbare school je gaat (:

    Wij zijn in de vierde in Cambridge naar King's College en Churchill College geweest en in Oxford naar Trinity College. Ze hebben er heel lekker eten :3


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Reepicheep schreef:
    (...)okee, dan ga je niet naar mijn school (:
    En ik bedoelde iid naar welke,middelbare school je gaat (:

    Wij zijn in de vierde in Cambridge naar King's College en Churchill College geweest en in Oxford naar Trinity College. Ze hebben er heel lekker eten :3


    Lekker eten (cat) Heb er echt zin in en ik weet nu al dat ik er geen spijt van ga krijgen..


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Mijn school heeft tto, maar ik doe dat niet. Mijn vriendin wel en zij zegt dat het wel wat harder werken was.'
    Ze heeft wel elk jaar reizen naar Stockholm en Londen enzo, ik wee niet of jij dat ook hebt.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    TTO is de beste keuze die ik ooit heb gemaakt, echt waar. Als je een beetje gevoel voor taal hebt zal het allemaal goed komen. Ik ga nu naar TTO 5 en ik vind het nog steeds helemaal geweldig. Als je vragen hebt over iets (de examens of zo) kun je me altijd een berichtje sturen.

    [ bericht aangepast op 6 aug 2012 - 13:37 ]


    Caution first, always.

    Ik ga naar de vakantie naar de derde. en het is echt een goede keuze.
    Een hoop van wat je hier zegt klinkt precies als mijn school, ga je toevallig naar het wateringseveld college?
    Maar goed, vooral de reisjes zijn heel leuk, Britse mensen zijn echt heel leuk maar als je naar een youth hostel gaat prepare yourself voor het eten:Y)


    It's darkest just before the dawn <3