• Ik zit al meer dan twee dagen te vloeken op een hoofdstuk. Ik wil er zo veel mogelijk gevoel in stoppen en dat gevoel overbrengen, maar het lukt me dit keer totaal niet om dat te doen. Er zit wel iets in, maar ik vind dat de gedachten en emoties niet sterk genoeg overkomen. Ik wil dat wanneer je het leest je je perfect in het personage kan inleven en niet gewoon over een tekst heen scrollt.
    Heeft iemand misschien tips? :3
    -Liefst niet de basis-en beginnelingentips zoals bv: omschrijven wat het is om kwaad te zijn en gedachten en lichamelijke toestand weergeven ipv gewoon te zeggen: hij werd kwaad, want zover ben ik ook al^^
    Ik zoek dus echt tips die het levensecht laten lijken, de lezer laten meevoelen en in het verhaal slepen. Heeft iemand die? (krul)


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Schrijven op muziek kan helpen. (: Verder heb ik echt geen idee...


    Dream. Believe. Create. Succeed.

    Echt schrijven waarom je personage kwaad - of een ander gevoel - is. Bijvoorbeeld; Hij werd kwaad, door de woorden die zij zei maar ook omdat hij nooit had gedacht dat zij dat tegen hem zou zeggen. Ze wist maar al te goed wat voor een impact deze woorden op hem hadden.
    Ik weet niet of je daar echt iets aan hebt, zelf ben ik er ook niet zo goed in.


    The things we see now will be gone soon, but the things we cannot see will last forever.

    Probeer je echg inteleven in het personage waaruit je schrijft. Misschien helpt dat


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Het omschrijven zoals jij het zelf ook voelt?
    Bijvoorbeeld:
    'Snel draaide ze zich naar hem om en sloeg in zijn gezicht. Hoewel ze zelf ook onder de indruk was van haar kracht, kon ze de woede die in haar opborrelde nog steeds niet bedwingen. Het was als een dier dat niet getemd wilde worden, tot het voldoening had.'

    (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ja, muziek. Helped me with writing my rape scenes. Derp.


    No growth of the heart is ever a waste

    Wat is kwaad zijn? Waar smaakt kwaad zijn naar? Waarmee kun je dat kwade gevoel vergelijken? Hoe reageert je lichaam op die gevoelens? Hoe breng je je kwaadheid over?
    Ik schrijf mijn verhalen altijd met een tintje fantasie erbij en vraag me de bovengenoemde dingen af. Misschien een tip?


    Searching heavens for another earth

    Mysterions schreef:
    Wat is kwaad zijn? Waar smaakt kwaad zijn naar? Waarmee kun je dat kwade gevoel vergelijken? Hoe reageert je lichaam op die gevoelens? Hoe breng je je kwaadheid over?
    Ik schrijf mijn verhalen altijd met een tintje fantasie erbij en vraag me de bovengenoemde dingen af. Misschien een tip?


    Dat is alleszins al een tip voor mij! Die onthoud ik zeker xd


    The things we see now will be gone soon, but the things we cannot see will last forever.

    dat is de reden dat ik alleen nog maar dingen schrijf waar ik mezelf iets heel sterk bij kan voorstellen, zodat je zelf weet hoe je je daar ooit bij heb gevoeld of zou voelen. dan is het veel makkelijekr schrijven.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Vergelijkingen maken.
    Het was alsof er een ijskegel door mijn hart werd gestoken: ik kon de overweldigende pijn niet negeren, maar voelde me tegelijkertijd koud en hard worden. Dit moest maar eens gedaan zijn.
    Ofzo, haha.


    Has no one told you she's not breathing?

    Gebruik bijvoegelijkenaamwoorden, klinkt misschien stom maar veel mensen vergeten die. En maak vergelijkingen.
    Oh en probeer het niet mooi te maken, als iemand boos is is hij lelijk, maak hem dan ook lelijk. Dus alles zo natuurgetrouw weergeven.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Meestal komt dat bij mij vanzelf, omdat ik meestal dingen schrijf dat met mezelf te maken hebben, en anders zet ik een liedje op dat zo'n gevoel kan omschrijven.


    So I guess we are who we are for a lot of reasons. And maybe we'll never know most of them.

    Deze is een grote hulp. :3


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.