• Ik kreeg net de melding dat de harddisk van mijn laptop kapot is. Nu kan ik nog wel gewoon op de laptop maar hij kan data niet meer opslaan ofzo. Maar ik heb geen idee wat ik nu moet doen. Ik ga zo eerst kijken of ik nog garantie heb op dit ding. Maar weet iemand wat er kan gebeuren als je je laptop gebruikt terwijl de harddisk kapot is, of is daar niets ergs aan?
    Verder heb ik ook wat informatie opgezocht over hoe het kan komen, maar ik heb geen idee, want ik heb niks raars met m'n laptop gedaan hij is niet gevallen, niet in aanraking geweest met vuur en ook niet met water.
    En als de garantie al verlopen is hoe groot is de kans dat ie toch gratis gemaakt word, want ik heb m nog geen 2 jaar (denk ik) en dit is dan de 3e keer dat er iets kapot aan gaat en dan hoor je normaal gezien een nieuwe te krijgen.
    Dus als iemand hier een beetje verstand van heeft, alle hulp is welkom (:
    De laptop is van het merk HP


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 14 aug 2012 - 14:17 ]


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Als de garantie weg is, is de kans dat hij gratis herstelt wordt sowieso onbestaande en kan je gemakkelijk tweehonderd euro betalen. Ik vind het overigens raar dat de harde schrijf kapot zou zijn als je gewoon op de computer kan gaan. Als je hem weer terugstuurt zou ik sowieso aanraden om ergens een back-up te zetten van alle bestanden. Als ze de harde schijf zouden kunnen herstellen is de kans groot dat al je bestanden weg zijn.

    Heb je al op een virus gescant? Normaal krijg je geen melding als je harde schijf kapot zou gaan, dan kan je computer namelijk niet eens opstarten.

    [ bericht aangepast op 14 aug 2012 - 13:57 ]


    comfort in c h a o s

    Opsturen naar het bedrijf. Eerst bellen om het verhaal dat je hier uitlegt uit te leggen aan de klantenservice, en dan vragen of 't eventueel vergoed kan worden. :Y)


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Je krijgt daar een melding van?


    You collect mistakes like they’re postcards from exotic places.

    Austen schreef:
    Als de garantie weg is, is de kans dat hij gratis herstelt wordt sowieso onbestaande en kan je gemakkelijk tweehonderd euro betalen. Ik vind het overigens raar dat de harde schrijf kapot zou zijn als je gewoon op de computer kan gaan. Als je hem weer terugstuurt zou ik sowieso aanraden om ergens een back-up te zetten van alle bestanden. Als ze de harde schijf zouden kunnen herstellen is de kans groot dat al je bestanden weg zijn.

    Heb je al op een virus gescant? Normaal krijg je geen melding als je harde schijf kapot zou gaan, dan kan je computer namelijk niet eens opstarten.

    Ja naja ik krijg een melding dat er een schadelijke fout zit in mijn hardeschijf/harddisk en dat iok moest proberen om m terug te zetten naar fabrieksinstellingen wat ik gedaan heb. Maar de melding blijft maar komen, dus ik scan hem nu even. Maar ik vind het dus ook raar dat ik gewoon op de laptop kan!
    En ik moet nu eerst 't garantiebewijs zien te vinden, want waar dat gebleven is...


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    De meest logische verklaring is dat je hardschijf gewoon op is, te oud is om nog te werken, maar als je hem nog maar net hebt is dat best raar.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Kaboeki schreef:
    Je krijgt daar een melding van?

    Ja dat is dus het rare.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Infidelity schreef:
    (...)
    Ja dat is dus het rare.

    Virus?


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    CyberLord schreef:
    De meest logische verklaring is dat je hardschijf gewoon op is, te oud is om nog te werken, maar als je hem nog maar net hebt is dat best raar.

    Ja dat is het dus ik heb hem net 2 jaar of minder en hij is al twee keer eerder kapot gegaan een ander onderdeel dan wel, maar dat is natuurlijk ook niet normaal, want ik ga er heel zuinig mee om. Dus wat ik denk is dat het gewoon een rot laptop is. (M'n ouders hadden een laptop van het zelfde merk, en die hadden ze later gekocht dan ik de mijne en die is ookal twee keer kapot gegaan en die hebben nu tegoed bonnen gekregen omdat ie niet meer te repareren valt) Maar ik denk dus dat het aan de kwaliteit van mijn laptop ligt en ik heb geen zin om heel veel geld aan een reparatie uit te gaan geven, vooral omdat ik weet dat het mijn schuld niet is.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    BLUNDERBUSS schreef:
    (...)
    Virus?

    Nope!


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Van welk merk is de laptop?

    [ bericht aangepast op 14 aug 2012 - 14:12 ]


    comfort in c h a o s

    Infidelity schreef:
    (...)
    Ja dat is het dus ik heb hem net 2 jaar of minder en hij is al twee keer eerder kapot gegaan een ander onderdeel dan wel, maar dat is natuurlijk ook niet normaal, want ik ga er heel zuinig mee om. Dus wat ik denk is dat het gewoon een rot laptop is. (M'n ouders hadden een laptop van het zelfde merk, en die hadden ze later gekocht dan ik de mijne en die is ookal twee keer kapot gegaan en die hebben nu tegoed bonnen gekregen omdat ie niet meer te repareren valt) Maar ik denk dus dat het aan de kwaliteit van mijn laptop ligt en ik heb geen zin om heel veel geld aan een reparatie uit te gaan geven, vooral omdat ik weet dat het mijn schuld niet is.

    Laptops gaan stuk, maakt niet uit dat je er enorm zuinig op bent, dat is gewoon onvermijdelijk.


    Ex astris, sciencia

    Infidelity schreef:
    (...)
    Ja dat is het dus ik heb hem net 2 jaar of minder en hij is al twee keer eerder kapot gegaan een ander onderdeel dan wel, maar dat is natuurlijk ook niet normaal, want ik ga er heel zuinig mee om. Dus wat ik denk is dat het gewoon een rot laptop is. (M'n ouders hadden een laptop van het zelfde merk, en die hadden ze later gekocht dan ik de mijne en die is ookal twee keer kapot gegaan en die hebben nu tegoed bonnen gekregen omdat ie niet meer te repareren valt) Maar ik denk dus dat het aan de kwaliteit van mijn laptop ligt en ik heb geen zin om heel veel geld aan een reparatie uit te gaan geven, vooral omdat ik weet dat het mijn schuld niet is.

    Dan ligt het inderdaad gewoon aan de bouw van je laptop en is de hardeschijf op. En dat hij daarvan een melding geeft is normaal, bij de meeste laptop's. Wees blij want als hij dat niet deed zou het kunnen zijn dat hij op een gegeven moment gewoon niet meer opstart. En dat is nog erger. Welk merk is het trouwens? xd

    [ bericht aangepast op 14 aug 2012 - 14:14 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Bronte schreef:
    (...)
    Laptops gaan stuk, maakt niet uit dat je er enorm zuinig op bent, dat is gewoon onvermijdelijk.

    Yeah, 't grappige is dus dat ik mijn oude Dell van de trap liet donderen, en dat beest gewoon doorging met werken. Oplader ging uiteindelijk stuk. Tragisch verhaal. Hardware gaat gewoon stuk na een tijd. Door stof, een crash, of onverklaarbare redenen.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Austen schreef:
    Van welk merk is de laptop?

    HP.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    BLUNDERBUSS schreef:
    (...)
    Yeah, 't grappige is dus dat ik mijn oude Dell van de trap liet donderen, en dat beest gewoon doorging met werken. Oplader ging uiteindelijk stuk. Tragisch verhaal. Hardware gaat gewoon stuk na een tijd. Door stof, een crash, of onverklaarbare redenen.

    Sommige laptops zijn gewoon beter gebouwd dan anderen.

    Doorgaans hebben laoptops twee jaar garantie, tenminste dat is het geval bij Acer. Dat weet ik nu niet zeker bij Hp, mijn computer is nu ook zo'n drie/vier jaar, maar hij werkt nog, al is hij vaak moeten gerepareed worden. Thank God dat mijn opa computers repareert.

    [ bericht aangepast op 14 aug 2012 - 14:19 ]


    Ex astris, sciencia