• Dit is de vraag:

    Er zijn 4 mandjes. 100 mensen mogen raden.
    23 mensen hebben niks geraden, 58 mensen 1 geraden en 14 mensen 2 geraden. Hoeveel mensen hebben er dan 3 of 4 geraden?

    Ik ben hier zo ontzettend slecht in haha, help?


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Ligt het nou aan mij of moet je gewoon uitrekenen hoeveel van die 100 mensen 3 of 4 mandjes hebben geraden? Want dan moet je toch gewoon de mensen die al hebben geraden optellen en van die 100 aftrekken?
    Ik ben heel slecht in wiskunde hoor, ik zag alleen toevallig dit topic (cat)

    [ bericht aangepast op 22 sep 2012 - 13:56 ]


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Ja, dat dacht ik dus ook ;D Maar ja weetikveel, het is een opdracht bij ons op de familiereünie hahah. En toevallig moet ik kunnen kansrekenen, wat ik dus niet kan ;D


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Lilium schreef:
    Ja, dat dacht ik dus ook ;D Maar ja weetikveel, het is een opdracht bij ons op de familiereünie hahah. En toevallig moet ik kunnen kansrekenen, wat ik dus niet kan ;D


    Vreemde vraag vind ik 't. Ik denk dat je er niks anders mee kan dan dat je erop uitkomt dat er 5 mensen over waren van die 100 en die waarschijnlijk 3 en 4 hebben geraden?


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    5.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Yep, mijn familie is niet zo goed in wiskunde vragen bedenken, denk ik ;D
    Ja precies. ;D


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Lilium schreef:
    Yep, mijn familie is niet zo goed in wiskunde vragen bedenken, denk ik ;D
    Ja precies. ;D


    Haha, dat is begrijpelijk hoor! Ik snap ook niet hoe al die leraren wiskundetoetsen kunnen maken waarvan de antwoorden ook nog kloppen. :Y)


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Novak schreef:
    (...)

    Haha, dat is begrijpelijk hoor! Ik snap ook niet hoe al die leraren wiskundetoetsen kunnen maken waarvan de antwoorden ook nog kloppen. :Y)


    Haha, ja dat snap ik dus ook niet! Mijn bijles wiskundeleraar die bedenkt ook altijd sommen voor mij en dat snap ik echt niet hoe hij dat doet ;D


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    ik heb geen idee xD


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    5.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker