• Ja. Mijn vader is dus, bijna een jaar geleden, ontslagen bij een bedrijf. Nu zit hij nog steeds zonder werk.
    En zoals de werkende Q'ers misschien wel weten, is het een enorme verandering als je ineens van werken naar niet-werken gaat en levert dit ook zeker de nodige frustraties op. Zo ook mijn vader, alleen heeft die er een handje van om dit op de rest van de familie af te reageren; voornamelijk op mij.
    Op het moment dat hij dan chagrijnig is, is alles wat iemand doet niet goed. Wanneer ik op zo'n moment boven zit, ben ik te ongezellig, wanneer ik beneden zit geef ik hem te weinig ruimte, ik moet mijn voeten anders neerzetten, ik mag de hond niet aaien, ik laat de honden te lang uit, ik laat de honden te kort uit, enz. Niets wat ik op dat moment nog doe is oké.

    Nu zou je denken: hij moet gewoon even wennen aan het feit dat hij werkloos is, en je moet hem daarvoor de tijd geven. En het is niet alsof we dat niet hebben gedaan: ik heb maandenlang op mijn tenen gelopen en met twee woorden gesproken.
    Maar om heel eerlijk te zijn ben ik het nu wel een beetje zat, bijna een jaar later. Ik kom nog steeds iedere middag thuis van school en het eerste wat ik krijg is een lijst van dingen die ik niet goed doe en anders moet doen, hij zegt nog niet eens 'Hallo'. Vanmiddag bijvoorbeeld: ik kom thuis en ik krijg de volgende mededelingen:
    - Je bed was niet gedekt, dus dat ga je NU doen.
    - Je moet de honden METEEN uitlaten.
    - En je bent vijf minuten te laat dus nu heb je huisarrest.

    En ik word er helemaal gek van.

    Sorry voor het gezeik, maar ik loop er nogal een tijd mee rond.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    *Cyberhug*


    26 - 02 - '16

    Zeg het gewoon tegen hem, thuis moet je, je fijn kunnen voelen. Bespreek het anders met je moeder en ga samen met haar het gesprek met hem aan.


    Physics is awesome

    Oczy schreef:
    Zeg het gewoon tegen hem, thuis moet je, je fijn kunnen voelen. Bespreek het anders met je moeder en ga samen met haar het gesprek met hem aan.

    Het gesprek aangaan met mijn moeder is niet het probleem, maar wij zijn eigenlijk allebei bang om dat te doen tegen mijn vader. Gewoon omdat hij zo uit z'n slof kan schieten dat het angstaanjagend is.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Dat is wel erg naaiend zeg. Kun je er niet met je vader over praten? Of anders met je moeder of opa en oma? Die hem er dan op aanspreken. Want dat kan echt niet.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Lijkt me moeilijk voor je. Heb zelf ook ervaring met een moeder die wegens bezuinigingen haar baan kwijt raakt. Ze hoorde het inmiddels al iets van een jaar terug, maar heeft er ook nog wel eens moeite mee. Alleen word mijn moeder meer emotioneel enzo. xd

    Anyway, probeer positief te blijven. Ook naar je vader. Hopelijk vind hij iets nieuws!


    You are beautiful, you are love.

    CyberLord schreef:
    Dat is wel erg naaiend zeg. Kun je er niet met je vader over praten? Of anders met je moeder of opa en oma? Die hem er dan op aanspreken. Want dat kan echt niet.

    Hij is er al meerdere malen op aangesproken door de familie, en hij zegt dat hij zelf wel weet dat hij op zo'n moment echt een D-bag is, maar dat hij ook gewoon een uitlaatklep nodig heeft.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Lenah schreef:
    (...)
    Hij is er al meerdere malen op aangesproken door de familie, en hij zegt dat hij zelf wel weet dat hij op zo'n moment echt een D-bag is, maar dat hij ook gewoon een uitlaatklep nodig heeft.

    Zeg dat hij moet gaan fitnessen of boksen. Dat helpt heeeel goed als een uitlaatklep. Je familie mag je daarvoor niet gebruiken. Nooit.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    CyberLord schreef:
    (...)
    Zeg dat hij moet gaan fitnessen of boksen. Dat helpt heeeel goed als een uitlaatklep. Je familie mag je daarvoor niet gebruiken. Nooit.

    Hij gaat binnenkort hardlopen, of dat is hij tenminste van plan. Ik hoop dat het een beetje helpt.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Lenah schreef:
    (...)
    Hij gaat binnenkort hardlopen, of dat is hij tenminste van plan. Ik hoop dat het een beetje helpt.

    Vast wel, hopelijk gaat het snel weer beter met je thuis situatie.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Dat lijkt me echt een vervelend situatie. Hopelijk gaat het beter als hij aan het sporten is of vindt hij snel terug werk. Sterkte <3


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ik heb dit thuis ook, maar we hebben mijn vader dus iets gegeven om aan te werken. Probeer anders een hobby voor hem te zoeken, dan is hij ook minder thuis en irriteerd hij zich minder snel. Mijn vader is gaan klussen en is administratie coach van mijn hockeyteam geworden, hij heeft genoe te doen. Veel succes!


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Misschien met iemand praten die er verstand van heeft?
    Dunno? psycholoog? Kindertelefoon? Vraag of je een tijdje bij iemand anders mag wonen als dat helpt?

    [ bericht aangepast op 2 okt 2012 - 12:35 ]


    I Love You