• If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison





    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.



    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.



    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    - Amused
    - Ephesus (Last first kiss - One direction + Mirror on the wall - Harry Styles)
    - Junns (I can almost touch you, almost
    - Memoria
    - Emrys (Long road home)
    - Interceptor
    - Oczy
    - Scientia
    - Petrificus
    - Reid (Inside my mind - Criminal minds)
    - Journalist
    - Koraki (Incendi)
    - Mohawk (It's a Bonnie and Clyde-thing)
    - Gilmore (The tearing)
    - Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium (Ofriethr)
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    - Merrow
    - Souvenir (Als de trein vertrekt)
    - Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    - Wiarda
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Alduin (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    - Audacity
    - Ahri (Pressure - OP)
    - Utlapa (Stories from a criminal mind)
    - Daemon (The other side)
    - PeaceKeeper (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Wolf moon - Aaron Hotchner)
    - Insurgent
    - Nurgle
    - Nadal
    - Camel
    - Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    - Katl1
    - Cheops
    - Cresseyde
    - Uchiha
    - Waerloga
    - Tjiftjaf
    - Aria
    - Pyromancer (De nacht van een schacht)
    - TheseWords
    - BlueHope


    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!


    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.


    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2




    Als je vastzit (of meer woorden wil),
    1) introduceer dan een nieuw persoon want dat kost veel woorden en je gaat dan nieuwe dingen bedenken
    2) Verander point of view (pov)
    3) sla het stuk over waarin je vastloopt en ga gewoon met een ander stuk verder schrijven.
    4) beschrijf alles in de omgeving/aan de persoon
    5) begin een inner monologue
    6) beschrijf een droom
    7) ga iets anders doen dan schrijven, bijvoorbeeld muziek luisteren, een boek lezen, hardlopen, fietsen, etc. om je inspiratie weer terug te laten komen
    8) laat je personages iets doen wat ze nooit zouden doen/wat nooit in je boek of verhaal zou passen.


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.


    Topic 1


    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 8 okt 2012 - 16:18 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik ga er nog eens goed over nadenken, alvast heel erg bedankt ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Misschien meenemen in een heteluchtballon? Ik had even wiki geraadpleegd vanwege het jaartal en normaal gezien kan dat dus nog best mogelijk zijn...


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Maar de word war is voorbij :3 en ik zit lekker niet aan m'n 500 woorden :'D
    365 woorden is voor mij in ieder geval een hele prestatie op een uur tijd dus ik ben nog best tevreden XD


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Heteluchtballon... die moet ik écht onthouden!
    Mijn 500 woorden zijn wel binnen en de van jou komen zeker nog!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik wil dat keigraag doen met mijn vriend, en dan ook echt met zonsondergang... het enige probleem is dat ik dus echt ernstige hoogtevrees heb. Ik heb geprobeerd het te overwinnen maar dat leverde me behoorlijk wat blauwe plekken op :'D Was met schoolkamp, een pad naar boven toe om dan zo'n 12 meter naar beneden langs een rots af te dalen... ik ben zeker 20 keer tegen de wand gesmakt doordat ik 7 kleuren in m'n broek scheet :'D
    De kleine stapjes om te overwinnen was niet bepaald geslaagd dus ik dacht, ik ga ervoor maar dat werkte dus ook niet XD
    Dus hoe graag ik ook wil, ik zie het absoluut niet 1 2 3 gebeuren XD

    [ bericht aangepast op 8 okt 2012 - 14:39 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Iemand voor de word war van drie uur?


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Ik helaas niet want ik moet seffes de kleine ophalen en dan is het weer gedaan met schrijven tot vanavond ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    En in totaal 422 woorden geschreven waardoor ik op een totaal van 2.091 uitkomt. Wat betekend dat ik alsnog op schema zit, zelfs als ik niet verder zou schrijven vandaag (lol)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Aotearoa schreef:
    weet iemand een magisch voorwerp, het is iet groter dan een oud compas of zo'n rond klokje aan een ketting en daar lijkt het dan ook op. Het heeft een deksel die je met 4 knopjes opent en daarin zitten 2 openklapbare ringen en een onderstuk, maar ik weet niet wat ik ervan moet maken. iemand iets??

    beetje wazig ik weet het, maar jullie zouden heel erg helpen.

    Aotearoa schreef:
    (...)
    beetje wazig ik weet het, maar jullie zouden heel erg helpen.


    Moet je er een benaming voor hebben? Zo ja, wat voor functie heeft het verder? En zo nee, dan ben ik niet helemaal mee XD


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Aotearoa schreef:
    (...)
    beetje wazig ik weet het, maar jullie zouden heel erg helpen.

    Ben je de naam vergeten of heb je dit zelf ontworpen en kan je geen naam bedenken? Want in het eerste geval heb ik sowieso geen idee, voor het tweede zou ik nog kunnen kijken x]


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    @Merrow en Waerloga:
    Ik hoef er geen naam voor te hebben, het is een niet bestaand (voor zover ik weet) iets en ik heb het zelf verzonnen. Ik moet er juist een functie voor hebben, waarschijnlijk iets richting kompas, maar als iemand zelf iets super cools weet mag dat zeker ook.

    Frodo, wil je mij er toch maar bij schrijven? Het gaat waarschijnlijk een uitdaging worden aangezien ik al met 2000 woorden achterloop, maar ik ga mijn uiterste best doen.


    Keep your head up, keep your heart strong

    Aotearoa schreef:
    @Merrow en Waerloga:
    Ik hoef er geen naam voor te hebben, het is een niet bestaand (voor zover ik weet) iets en ik heb het zelf verzonnen. Ik moet er juist een functie voor hebben, waarschijnlijk iets richting kompas, maar als iemand zelf iets super cools weet mag dat zeker ook.


    Misschien kan je het gebruiken als iets wat anderen hun verleden onthuld en als je het als kompas gebruikt, misschien geen kompas wat je het noorden en zuiden verteld, maar eentje die je naar een specifiek persoon kan lijden….. Ik heb echt geen idee.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Iets dat toont wat verborgen is? Een soort kompas dat naar geheimen wijst, zeg maar.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.