• Volgens mij heb ik dit al eerder gezegd en in dat geval: sorry, maar ik moet 't echt (opnieuw) kwijt.

    Mijn moeder kreeg in 2008 borstkanker en ze is nu vrijwel helemaal genezen, al zal ze altijd lichamelijke klachten blijven houden. Er is echter nog een andere vervelende kant hieraan. Ze is namelijk ontzettend aandachtsgeil geworden. Heeft papa hoofdpijn? Pech voor papa, mama heeft het erger. Ben ik moe? O, mama ook al, ze heeft ook zo hard gewerkt vandaag. Mama heeft last van haar benen, ze heeft hoofdpijn en moet echt even op bed gaan liggen.. Vreselijk.
    En nu dus weer, papa is laatst ziek geweest (hij is bijna nooit ziek, dus die ene keer mag hij ziek zijn.:'D) en ik heb een ontzettend lage weerstand dus het zat er al aan te komen, ik voel me ook niet lekker. Ik heb ontzettende hoofdpijn en het koude zweet staat overal op mijn lichaam. Om warm te worden heb ik net even gedoucht, maar terwijl ik nog op de badkamer stond roept mama ineens hoe ver ik ben en dat ze er nog bij wil. Dus ik doe extra snel en vraag haar daarna waarom, is het omdat ze "graag op bed wil gaan liggen, want ze voelt zich niet lekker", er stond zelfs een emmer naast haar bed (wat wij doen als we misselijk zijn)! *scream* Toen ik vandaag uit school kwam, was mevrouw nog hartstikke vrolijk en was er niets aan de hand!

    Nu kunnen jullie me een aansteller vinden, prima, maar oordeel niet als je niet weet hoe het is om hier constant mee te leven. Ze acteert gewoon en het is overduidelijk. Toen ze me uit de badkamer jaagde zei ik dus 'typisch', vraagt ze gelijk waarom en toen ik zei dat ik er niet over wilde praten, begon ze gelijk slachtoffer te spelen over hoe ze geen zin had in gezeik, omdat ze zo'n hoofdpijn had. Ik ook, daarom zeg ik verdomme toch ook dat ik er niet over wil praten!

    Maar Marleen, waarom doe je er nu zo moeilijk over? Omdat ze me niet serieus neemt. Alles wat ik voel wordt niet serieus genomen, dat schuift ze gewoon aan de kant en begint weer over haar eigen pijntjes etc. en dat begint me nu echt te frustreren. Ja, ik heb dat al eens tegen haar gezegd en dat scheelde geen ene fuck.

    Ik vind het knap als je dit helemaal gelezen hebt & bedankt als je een reactie achterlaat. (:


    EDIT!
    Ik kom net van mijn vader af. Het was best moeilijk voor me om hem aan te spreken omdat hij heel onvoorspelbaar is en zelf nooit over zijn gevoelens vraagt.
    Voor ik het wist, zat ik zelfs tegenover hem te huilen en hij accepteerde het allemaal. Dat was.. raar.
    Hij vindt dit geen goed gedrag tegenover mij, omdat mijn stress-level zo omhoog gaat (aangezien ik me toch stiekem zorgen maak over mijn moeder ten alle tijde). Ik heb gezegd dat ik bang ben dat ze ruzie krijgen, maar mijn vader zegt dat ze geen ruzie zullen krijgen.

    Ik shake nog helemaal na, ghehe. D: + ik ben bang voor de confrontatie die wss tussen mij en mijn moeder komen gaat na haar gesprek met papa.

    [ bericht aangepast op 8 okt 2012 - 21:53 ]


    everything, in time

    dat hebben wij ook een beetje, maar net iets anders...mijn vader overdrijft graag...als mijn moeder en ik ziek zijn, kun je dat eigenlijk niet aan ons merken...mijn vader ligt met een klein pijntje al direct op de bank te kreunen en laat het ons met elke gelegenheid merken ==' hoe klein het ook is...


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Jemig dat is echt vervelend. Je hebt haar het geprobeerd uit te leggen en ze luistert toch niet.. Wat vind je vader er dan van?
    Ik ben trouwens heel blij dat het wel weer goed is gekomen met je moeder, kanker is een vreselijke ziekte. Maar je hebt gelijk, dit is geen reden om je zo te gedragen.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Mijn vader vindt het ook niet leuk als mijn moeder zo doet, af en toe zegt hij er iets van, maar mijn moeder negeert dat gewoon. Dat, of er ontstaat ruzie waar ik dan weer tussenin zit.
    Ik ben echt blij met mijn ouders en ik hou van hen (en zij ook van elkaar), maar de laatste tijd is het gewoon echt niet meer leuk thuis en ik mis de oude sfeer. Er hangt echt zo'n constante spanning in huis en ik heb het gevoel dat ik constant op mijn tenen moet lopen.


    everything, in time

    Omg, ik had me daar zo aan geërgerd, dat was elke dag ruzie geweest bij mij thuis.


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Praat er over met je moeder, als je niks zegt verandert er nooit iets.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Hey, zo is mijn moeder ook D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Floyd schreef:
    Praat er over met je moeder, als je niks zegt verandert er nooit iets.


    •*• Lululu •*•

    Floyd schreef:
    Praat er over met je moeder, als je niks zegt verandert er nooit iets.


    "Maar Marleen, waarom doe je er nu zo moeilijk over? Omdat ze me niet serieus neemt. Alles wat ik voel wordt niet serieus genomen, dat schuift ze gewoon aan de kant en begint weer over haar eigen pijntjes etc. en dat begint me nu echt te frustreren. Ja, ik heb dat al eens tegen haar gezegd en dat scheelde geen ene fuck."

    Done that, didn't work. Sterker nog, ik heb het meerdere malen gezegd.

    @Ephesus: Dat is hier dus eigenlijk ook. Godzijdank ben ik vaak alleen thuis.


    everything, in time

    Als het gewoon zeggen niet helpt, zou ik gewoon eens een grove uitspraak doen als een soort shocktherapie. (cat)
    "Niet alles wat je hebt is even erg als je kanker, dus gedraag je niet alsof je het nog steeds hebt," ofzo.
    Verschrikkelijk gemeen, maar misschien stopt ze er dan mee... Eventjes.


    Has no one told you she's not breathing?

    Dat is inderdaad heel vervelend. Ze luistert duidelijk niet naar hoe jij je voelt en dat is niet wat een moeder hoort te doen. Ze heeft waarschijnlijk een lange ziekteperiode achter de rug, die vast niet gemakkelijk is geweest, maar dit is ook niet leuk voor jou.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Als jij straks een levensbedreigende ziekte heb, zal ze waarschijnlijk 'nog zieker zijn' dan jij.
    Als praten niet helpt is er weinig anders wat je kunt doen buiten haar gewoon een keer heel hard de waarheid te vertellen. Zonder dat ze ook maar de kans krijgt je te onderbreken in je 'speech'.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Hahaha Sharon, dat krijg ik echt mijn mond uit tegenover haar!:'D

    @Maaike: Mehehe, ik zou niet weten wat ik allemaal zou moeten zeggen op een aardige, nette manier. Ik ben veel te bang haar te kwetsen, wie weet doet ze het onbewust.


    everything, in time

    Ik denk dat je het er beter niet over hebt, het kan eigenlijk alleen maar erger worden. Heb een beetje begrip en bijt voor de rest op je tanden?


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Dat is wel zo vreselijk makkelijk gezegd hé. Wat denk je dat ik al deze tijd aan het doen ben?
    Ik heb er heus wel begrip voor en ik zeg al: misschien doet ze het onbewust, maar dat zij niet naar mij luistert en mijn gevoelens opzij schuift, heeft niets te maken met het feit dat ze ziek is geweest. Dat ze altijd iets heeft zou ik nog kunnen begrijpen, maar dat ze er dan ook de hele tijd over loopt te klagen niet. D:


    everything, in time

    Je hoeft het ook niet uit het niets te doen: logisch dat je dat dan niet durft! Doe het gewoon op een moment dat je heel erg kwaad of geërgerd bent door haar gedrag, dan komt het er gemakkelijker uit (krul)
    It will help, trust me (A)


    Has no one told you she's not breathing?