• Ik zie heel vaak in de beschrijving van een verhaal staan: Written in Dutch. Maar waarom zou je dat in het Engels schrijven? Ik ben wel benieuwd waarom mensen dat doen, omdat het mij logischer lijkt om neer te zetten dat je verhaal in het Nederlands geschreven is... in het Nederlands. Om dat in het Engels te schrijven lijkt mij erg... tegenstrijdig.


    I can't even think straight.

    Omdat mensen het cool vinden als ze iets in het engels kunnen schrijven.


    -

    Omdat sommige achterlijken er nog achter zetten: Spoken in English. Ze denken dat het leuk is of slim staat, gok ik. Nieuwe trend.


    Your make-up is terrible

    Engels is mooier dan Nederlands.
    Maar je hebt een punt inderdaad.

    Omdat het een hype is om je verhaal half Engels te maken zoals dit:

    Vlug liep ik naar de eettafel toe en viste behendig een appel uit de fruitmand. Ik hoorde mijn moeder diep zuchten, maar gaf er verder geef aandacht aan.
    "When are you finaly going to do your homework?" bromde ze. Ik haalde mijn hand door mijn haren. Juist, mijn huiswerk. Dus echt niet dat ik daar nog aan ging werken op mijn vrije avond!
    "Already done that." loog ik bewust om zo toch nog uit te kunnen gaan.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Silverlance schreef:
    Engels is mooier dan Nederlands.
    Maar je hebt een punt inderdaad.


    en dit^


    Miep

    Aria schreef:
    Omdat het een hype is om je verhaal half Engels te maken zoals dit:
    (...)

    Brrr. Vind het helemaal geen probleem als mensen Engels willen schrijven, maar doe
    t dan op z'n minst helemaal Engels of helemaal Nederlands D:.


    No growth of the heart is ever a waste

    Aria schreef:
    Omdat het een hype is om je verhaal half Engels te maken zoals dit:
    (...)



    Oh, dat is echt verschrikkelijk.. En zeker omdat zoveel schrijvers dan nog storende schrijffouten maken.

    [ bericht aangepast op 23 okt 2012 - 19:26 ]


    "I have a tender spot in my heart for cripples, bastards and broken things."

    Aria schreef:
    Omdat het een hype is om je verhaal half Engels te maken zoals dit:
    (...)

    Die hype snap ik ook niet zo goed. Doe het dan in één van de twee talen...


    I can't even think straight.

    Ik denk dat mensen vinden dat dat mooier staat. Net zoals een proloog of zoiets in het Engels.


    The odds are néver in our favor.

    Omdat mensen denken dat ze cool zijn omdat ze Engels kunnen. -.-

    Uchiha schreef:
    (...)
    Brrr. Vind het helemaal geen probleem als mensen Engels willen schrijven, maar doe
    t dan op z'n minst helemaal Engels of helemaal Nederlands D:.


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Aria schreef:
    Omdat het een hype is om je verhaal half Engels te maken zoals dit:
    (...)

    HAHAHA jaa, dat is zo hatelijk :'D En dan vaak in halfverkracht Engels ook. <'3


    ars moriendi

    Aria schreef:
    Omdat het een hype is om je verhaal half Engels te maken zoals dit:
    (...)

    Ik houd er niet van om dit woord te gebruiken, maar ik háát het als dat gebeurt, al zeker omdat het Engelse deel meestal ontzettend slecht geschreven is. (cat)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Uchiha schreef:
    (...)
    Brrr. Vind het helemaal geen probleem als mensen Engels willen schrijven, maar doe
    t dan op z'n minst helemaal Engels of helemaal Nederlands D:.


    Ik ben er ook geen fan van, maar sommige mensen schijnen het toch leuk te vinden..


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Veel mensen kunnen niet eens fatsoenlijk Nederlands schrijven, grammatica en interpunctie toepassen en zich in hun eigen taal uitdrukken en toch wagen ze zich aan een andere taal omdat ze (quote) vinden (quote) daarin beter te zijn -.- Dat is dan nog het minst erge maar dan doen ze ook nog eens zo prop over het feit dat hun Engels zo goed en geweldig is, wat in 9 van de 10 gevallen gewoon niet is -.-
    Het enige dat ik nog wel eens in het Engels wil zetten is een enkel regeltje (meer dichtregeltje) bij m'n intro. Maar mijn verhalen zijn altijd in het Nederlands geschreven, gewoon omdat ik echt wel suck in het Engels en ik een voorliefde heb voor m'n eigen taal.

    [ bericht aangepast op 23 okt 2012 - 19:43 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”