• ////

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 19:28 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    ////

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 19:30 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Inderdaad goed dat je dit alles voor jezelf hebt opgeschreven. Als ik te veel nadenk voor het slapen gaan, probeer ik mezelf soms af te leiden naar een minder 'moeizaam' onderwerp. Soms ga je dan juist expres weer denken aan het geen waar je niet aan wílt denken, maar goed, dat neem ik dan maar even voor lief. Wat ik dan wel eens doe is me richten op mijn lichaam en alleen maar mijn aandacht hebben bij hoe alles voelt. Beginnend bij je grote teen en eindigend bij het puntje van je neus. Niet dat ik het puntje van mijn neus vaak bereik, maar het maakt me wel moe waardoor ik meestal wel in slaap val.


    You are beautiful, you are love.

    Als ik gewoon niet moe wil worden of ik wakker word gehouden door geluiden (ik slaap heel licht en kan heel moeilijk in slaap komen dus alleen een hele zachte tik van een tuinhekje ergens buiten kan mij uren wakker houden) dan ga ik muziek luisteren. Zelf luister ik altijd naar Ludovico Einaudi, omdat dat hele rustige muziek is en met heel veel piano, wat voor mij kalmerend werkt aangezien ik zelf piano speel. Als ik de hele tijd aan allemaal dingen denk gebruik ik ook melatonine en dan slaap ik als een blok. Melatonine is gewoon echt een aanrader want ik val er heel gemakkelijk door in slaap.


    From these ashes, I will rise

    En heel veel buiten bewegen. Van bewegen word je moe, en in de buitenlucht is dat nog het beste om te doen, gehoord van betrouwbare bronnen [:
    Ik weet of je daar tijd voor hebt, maar het is wel echt een aanrader. En dan wel regelmatig natuurlijk.

    Nou, hoe ik mezelf bijna altijd in slaap krijg is mezelf een verhaal vertellen. Het verhaal dat ik op dat moment aan werk of een ander verhaal idee verder uit werken in mijn hoofd. Soms heb ik gewoon nachten dat ik niet kan slapen en dat accepteer ik van mezelf. Ik bedoel, een nacht niet kunnen slapen op een half of een heel jaar is voor mij niet erg.

    Maar vertel jezelf een verhaal, misschien helpt het.


    Physics is awesome

    Ik herken het probleem, maar ik weet echt niet wat te doen..
    Ik ga binnenkort melatonine proberen, hopelijk werkt het.


    26 - 02 - '16

    Man, dit vind ik best heftig. Ik heb maar zelden gehoord dat iemand in zo'n vermoeiende en verwarrende tweestrijd met zichzelf zat.
    Ik kom ook moeilijk in slaap en heb daar pillen voor, maar aangezien dat niet echt zware medicatie is, komt het weleens voor dat het niet werkt. Als ik dan niet kan slapen, dwing ik mezelf om me niet bezig te houden met mijn emoties en de scènes die zich afspelen in mijn hoofd. Dat is alles behalve makkelijk, maar vooruit. Ik probeer dan te denken aan voorbij drijvende wolkjes en vallende sneeuwvlokken. Soms helpt het.
    Ik hoop dat het snel weer beter gaat met je!


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.