• AMSTERDAM - National Geographic Channel heeft zondagochtend gemeld dat prins Friso is overleden. De zender condoleerde de koninklijke familie met het overlijden van de prins.

    Later op de ochtend bleek het om een pijnlijke vergissing te gaan.
    In een reactie aan NU.nl laat National Geographic Channel weten dat een band met daarop het overlijdensbericht om nog onbekende reden is opgestart.

    De zender zegt de zaak zeer te betreuren en biedt al haar kijkers excuses aan. Hoe het voorval heeft kunnen gebeuren wordt momenteel onderzocht.
    Kort nadat het overlijdensbericht was uitgezonden ontkende de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) al dat er iets veranderd is in de situatie van de prins.

    Zwart beeld
    Op National Geographic was zondagochtend korte tijd een zwart beeld te zien met de tekst 'National Geographic Channel betuigt zijn medeleven aan de koninklijke familie en de Nederlandse bevolking met het overlijden van zijne hoogheid prins Friso'. Daarna explodeerde het aantal twitterberichten over de vermeende dood van de prins.

    Prins Friso ligt in coma in een ziekenhuis in Londen na een ski-ongeluk begin dit jaar.

    © NU.nl


    Chaos is a ladder.

    Madonna schreef:
    Wat ontzettend slordig. Je zet jezelf mooi te kijk als tv-zender met een blunder als deze.


    +

    Tempesta schreef:
    Hm, best vreemd dat ze echt al een band klaar hebben liggen voor als dat gebeurt. :/


    +

    Stonehenge schreef:
    (...)
    Ja, ik snap wel dat hij een prins is enzo en dat het niet zo makkelijk is
    Maar om eerlijk te zijn hoorde je alleen van hem met koninginnedag
    Het was anders geweest als er nog een kans was geweest dat hij wakker zou worden
    maar dit is gewoon het rekken van zijn lijdensweg


    -

    Naar mijn mening is Friso allang dood. Hij wordt nooit meer wakker en de familie pompt alleen maar meer geld in het kunstmatig laten voortbestaan van zijn lichaam.
    Mocht hij wakker worden, zal hij nooit iets zelf kunnen. Niet eens ademen, omdat hij al ruim een half jaar aan de beademing ligt. Daar wordt die man echt nooit gelukkig van en zijn familie al helemaal niet.

    Toch is het slordig van NG, omdat hij op een bepaalde manier nog leeft, omdat zijn vitale functies worden bijgehouden door een machine. Het feit dat ze nu al zo'n bandje hebben zegt echter genoeg over hoe de rest van de wereld over zijn toestand denkt. Eigenlijk zou het koningshuis daar maar naar moeten luisteren.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Madonna schreef:
    Wat ontzettend slordig. Je zet jezelf mooi te kijk als tv-zender met een blunder als deze.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Wat verschrikkelijk slordig om dát te laten gebeuren.

    Verder ben ik het eens met wat al gezegd is. Hij zal nooit wakker worden, mocht hij dat wel doen, zal hij niks zelf kunnen. Het spijt me zeer, maar ik denk echt dat het beter voor iedereen is als ze ermee stoppen. Voor de familie is dit alleen maar vervelender, en wie weet, voor Prins Friso zelf ook. Bij ieder ander mens zouden ze dat allang gedaan hebben, en je hoort er ook nauwelijks meer wat over. Het blijft natuurlijk vervelend.


    Tijd voor koffie.