• Voor Frans hoef ik geen toetsen te maken vanwege mijn dyslectici. Vorig schooljaar ben ik een half jaar tussen 3 personen elke keer naar elkaar gestuurd, zonder enkele resultaat. Eindelijk kreeg ik te horen dat ik het vak vervroegd kon laten vallen. Mijn moeder een brief schrijven, krijg ik te horen dat ik hem niet vervroegt mag laten vallen -omdat ik op havo zit- en dus verplicht ben om het vak te blijven volgen met een aangepast leerprogramma. Bij mij was dus verteld dat ik geen toetsen hoefde te maken. Vandaag had mijn klas een Frans Repetitie . Mijn leraar kreeg dus iets totaal anders te horen. Blijkbaar dacht de team leider -hoofd van een niveau en klas- dat ik allen een "mimi"toets hoefde te maken en Nederlands naar Frans niet hoefde. Nu moet ik met mijn dyslectici kaart en een kopie van een brief die mijn moeder heeft getekend naar mijn Frans docent gaan. En nu ben ik best wel pissig :/. Want elke keer gaat er iets mis.


    Jullie nog leuke school verhalen (cat)?


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ugh, dat is echt zo vervelend! Scholen zijn allemaal bij elkaar een zooitje ongeregeld...
    Ik ben eind vorig jaar van school verwisseld, omdat ik een niveau lager moest. Daardoor kon ik 2 boeken hetzelfde blijven gebruiken, maar 1 moest ik inleveren. Gewoon gedaan, alles. Krijgt mijn moeder vorige week ineens een brief dat ze boete moet betalen voor die boeken. Like whut? Ik heb ze gewoon ingelevergd, echt hè, ik vind scholen soms zo irritant. :W


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Leraren en organiseren -.-
    Ik ga met school naar Engeland, en dan zitten we in gastgezinnen in groepn van twee. Meiden moeten bij meiden (snap ik), maar niemand uit mijn klas wil mij er blijkbaar bij en dus zit ik met iemand uit een andere klas die 'k amper ken.


    A punk rock song won't ever change the world, but I can name a couple that changed me.

    Zo vaak... :/


    •*• Lululu •*•

    Vreselijk als de communicatie op school misloopt. Echt hatelijk.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik ken dat. Ik heb zelf dyscalculie (ook geen pretje hehe...) en de communicatie tussen leraren is echt vreselijk. Elk jaar werd mij beloofd dat mijn oude mentor aan mijn nieuwe mentor, docenten wiskunde, economie, scheikunde en natuurkunde uit zou leggen wat mijn probleem is en wat voor begeleiding ik nodig heb. Dat werd nooit gedaan, waardoor ik altijd met problemen rond liep. Nu zit ik in de vijfde en heb ik een super lieve wiskunde docente als mentrix en krijg ik wiskunde van haar man (hij is ook een docent). Het gaat nu eindelijk een keertje goed.
    Gewoon blijven aankloppen, zij zijn je docenten en zij moeten ervoor zorgen dat jij de hulp krijgt die je nodig hebt (;


    Caution first, always.

    Ik heb overmorgen een proefwerk Frans van een hoofdstuk waar ik nog niet aan ben begonnen, waar we nog geen uitleg over hebben gekregen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Mijn oude school wilde de borg voor de boeken niet terug betalen, tenminste ze doen er enorm lang over. Mijn moeder is redelijk pissig omdat mijn vader het zo snel mogelijk heeft betaald, vorig jaar.


    Physics is awesome

    Ik vind het al wauw dat er een mogelijkheid is om dat omwille van je dyslexie te mogen laten vallen, of geen toetsen te hoeven maken.
    Bij ons schrijf je dan een L van leerprobleem op je toets en worden echte dyslexiefouten je gewoon niet aangerekend.
    Er is wel een meisje die het héél erg heeft, die neemt haar laptop mee om het zo te maken.
    Om eerlijk te zijn vind ik dus dat je best blij mag zijn? ;x

    [ bericht aangepast op 29 okt 2012 - 18:44 ]


    Has no one told you she's not breathing?

    Ik had ook zo'n kaart, omdat ik slechtziend ben. De docent begreep daardoor niet hoe de toetsen moesten worden aangeleverd en dacht dus direct dat ik braille nodig heb, terwijl ik zwartschrift gewoon kan lezen, alleen dan groter en zwart op geel.
    En als ik dan mijn hand opstak om die kaart te laten zien, werd de klas een soort van boos op mij, omdat die kaart inderdaad niet voor mij is.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    LaJoie schreef:
    Ik vind het al wauw dat er een mogelijkheid is om dat omwille van je dyslexie te mogen laten vallen, of geen toetsen te hoeven maken.
    Bij ons schrijf je dan een L van leerprobleem op je toets en worden echte dyslexiefouten je gewoon niet aangerekend.
    Er is wel een meisje die het héél erg heeft, die neemt haar laptop mee om het zo te maken.
    Om eerlijk te zijn vind ik dus dat je best blij mag zijn? ;x


    26 - 02 - '16

    Ik zit nu 34 lesuren op school ipv 33 uur.
    Omdat we met fucking 31 zaten in onze biologieklas!
    'Laten we de klassen splitsen! De ene klas (waar ik in zit) mogen de donderdag een uur langer op school zitten en de vrijdag een uurtje langer uitslapen (waar ik niets aan heb, met mijn busverbindingen).
    De andere klas mag dan om de twee weken hun twee vrije uurtjes bio krijgen en de dinsdagmiddag een studieuur. Geweldige oplossing, mensen.'

    Mijn school is overbevolkt -.-


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik vind het onzin dat jij het daarom vervroegd zou mogen vallen, natuurlijk heb je er meer moeite mee, maar bij ons moet ook gewoon iedereen het maken. Lekker oneerlijk als jij dat niet hoeft. Bij ons kijken ze vaak milder na, bij bijvoorbeeld Engels schreef een meisje de dingen op zoals je ze uitsprak en zo werd er ook nagekeken, niet naar hoe ze het schreef, maar wat zeg maar.
    Dus ik vind niet dat je reden hebt om pissig te zijn.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Eepiline schreef:
    Ik zit nu 34 lesuren op school ipv 33 uur.
    Omdat we met fucking 31 zaten in onze biologieklas!
    'Laten we de klassen splitsen! De ene klas (waar ik in zit) mogen de donderdag een uur langer op school zitten en de vrijdag een uurtje langer uitslapen (waar ik niets aan heb, met mijn busverbindingen).
    De andere klas mag dan om de twee weken hun twee vrije uurtjes bio krijgen en de dinsdagmiddag een studieuur. Geweldige oplossing, mensen.'

    Mijn school is overbevolkt -.-

    Ik heb een module peertutoring, waarbij ik iemand uit het tweede help met leren hoe ze haar schoolwerk moet aanpakken. Ik kwam, toen ik de eerste les hierover had, te weten dat ik dit moet doen buiten mijn lessenrooster, omdat het kind en ik geen lessen mogen missen. Ook heel leuk (Y)


    Has no one told you she's not breathing?

    LaJoie schreef:
    Ik vind het al wauw dat er een mogelijkheid is om dat omwille van je dyslexie te mogen laten vallen, of geen toetsen te hoeven maken.
    Bij ons schrijf je dan een L van leerprobleem op je toets en worden echte dyslexiefouten je gewoon niet aangerekend.
    Er is wel een meisje die het héél erg heeft, die neemt haar laptop mee om het zo te maken.
    Om eerlijk te zijn vind ik dus dat je best blij mag zijn? ;x

    Ik moet ook een D voor Dyslectici op mijn blad schrijven. Ik ben ook blij dat ik die dingen hem, omdat ik het ook echt nodig heb. Anders zou ik hard onvoldoenden staan D:. Maar ik ben gewoon boos om het feit dat ze mijn iets totaal anders hebben verteld dan mijn moeder, docent en team leider werd gezegd. Ook de brief staat iets totaal anders.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    LaJoie schreef:
    Ik vind het al wauw dat er een mogelijkheid is om dat omwille van je dyslexie te mogen laten vallen, of geen toetsen te hoeven maken.
    Bij ons schrijf je dan een L van leerprobleem op je toets en worden echte dyslexiefouten je gewoon niet aangerekend.
    Er is wel een meisje die het héél erg heeft, die neemt haar laptop mee om het zo te maken.
    Om eerlijk te zijn vind ik dus dat je best blij mag zijn? ;x

    +
    Endure schreef:
    Ik vind het onzin dat jij het daarom vervroegd zou mogen vallen, natuurlijk heb je er meer moeite mee, maar bij ons moet ook gewoon iedereen het maken. Lekker oneerlijk als jij dat niet hoeft. Bij ons kijken ze vaak milder na, bij bijvoorbeeld Engels schreef een meisje de dingen op zoals je ze uitsprak en zo werd er ook nagekeken, niet naar hoe ze het schreef, maar wat zeg maar.
    Dus ik vind niet dat je reden hebt om pissig te zijn.

    [ bericht aangepast op 29 okt 2012 - 18:59 ]


    comfort in c h a o s