• Ik heb toestemming gekregen.

    De story voor deze wedstrijd

    Hoi, ik heb eindelijk toestemming voor mijn Sims 3 wedstrijd! Wat het inhoudt is vooral sims of huizen maken of bijvoorbeeld een bepaald moment vastleggen.

    Regels:
    - Als je te laat inlevert krijg je 1 punt aftrek van je inlevering bij die ronde.
    - Na de 2e keer te laat inleveren word je gediskwalificeerd.
    - Uitstel kan gevraagd worden, met een geldige reden tot 5 dagen.
    - Er komen 6 rondes
    - De lengte van een ronde hangt er van af wat voor ronde het is.
    - Als je je naam verandert, even melden (;
    - Inleveringen in PB!
    - CC downloads zijn toegestaan.

    Ik ben op zoek naar nog 2 juryleden. De wedstrijd begint met 10 leden, dan komt de eerste opdracht online. Als je vragen hebt kun je me een PB sturen.

    Jury:
    - Kermit
    - Overexposed
    - Amused

    Deelnemers: (INSCHRIJVING GESLOTEN)
    - Cavallo - 1 a b c-
    - Reichenbach - 1a b c-
    - Demushtacha -
    - Aria - 1a b c-
    - Daikazoku - 1a b c d-
    - Veertje1D
    - xdesire - 1 a b c d-

    EDIT: Als je je ingeschreven hebt, wil je dan ook even een PB sturen met welke uitbreidingspaketten je hebt? Dan kan ik daar ook nog rekening mee houden.

    Opdrachten:

    Opdracht 1
    De eerste opdracht is vrij simpel. Het is de bedoeling dat je een sim maakt, nagemaakt van een celeb. Maak een paar foto's van die sim, zodat je sowieso de hele sim kunt zien op je foto's. Er mag niet 2 keer dezelfde beroemdheid gekozen worden, dus geef even door welke celeb jij na wilt maken. Gooi deze sim niet weg, want later heb je hem of haar misschien nog nodig.
    Deadline: Woensdag 14 november (Omdat de inschrijving nog niet gesloten is geef ik wat langer de tijd) VERLOPEN.
    Celebs:
    Aria - Demi Lovato
    Cavallo - Robert Downey JR
    Demustacha - Emma Watson
    Reichenbach - Darren Criss
    Daikazoku - Billie Joe Armstrong
    xdesire - The Veronicas
    Veertje1D - Selena Gomez

    Opdracht 2
    De 2e opdracht is om bij je vorige personage een huis te bouwen, je mag zelf weten hoe het huis wordt. Al is het een groot celebhuis of een boerderij, kies iets wat bij jouw personage past. Maak een paar foto's waar je in ieder geval de kamers, de buitenkant van het huis en de tuin (als die er is) op kunt zien. Veel succes (:
    Deadline: Maandag 26 november.

    EDIT: Sorry dat ik er een tijdje niet was, ik had het erg druk met school.

    EDIT: Ik wil deze wedstrijd echt super graag doen, alleen komt het nu echt niet goed uit. Ik heb het super druk met school en daar komt mijn werk ook nog bij, en ik wil niet dat dat op het spel staat. Ik neem aan dat jullie wel begrijpen dat mijn school voorgaat... Daarom stop ik met de wedstrijd, hoe jammer ik het zelf ook vind. Jullie hadden vast al wel gemerkt dat het allemaal niet soepeltjes verliep, en ook heel veel mensen zijn ermee gestopt. Tenzij iemand de wedstrijd wilt overnemen (wat ik overigens niet verwacht), zal ik een moderator vragen het topic te sluiten ):.
    X

    [ bericht aangepast op 3 dec 2012 - 20:19 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 11 nov 2012 - 13:30 ]


    One Ring to Rule Them All. One Ring to Find Them. One Ring to Bring Them All and In The Darkness Bind Them.

    Aria schreef:
    (...)
    Geen idee, mijn game is al in een jaar niet meer ge-update.


    Je game update automatisch narmate je een nieuw uitbreidingspacket installeert, dacht ik toch. Dus als je van plan bent jaargetijden te gaan installeren als die uit is, wordt die automatisch geupdate naar 1.42, maar je kan die nu ook al updaten zonder het spel. Kan je al in de zee zwemmen enzo. n.n


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Kermit, ben je van plan om deze wedstrijd bij te houden in een story of niet?


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Reichenbach schreef:
    (...)

    Je game update automatisch narmate je een nieuw uitbreidingspacket installeert, dacht ik toch. Dus als je van plan bent jaargetijden te gaan installeren als die uit is, wordt die automatisch geupdate naar 1.42, maar je kan die nu ook al updaten zonder het spel. Kan je al in de zee zwemmen enzo. n.n

    Ik heb geen internet op de computer waar mijn sims op staat, de internetkaart is gebroken of zo - lol, heel slim van mezelf. Mijn laatste en enige uitbreiding is ambities die ik anderhalf jaar geleden of zo gekocht heb. Plus, mijn game valt constant uit door een foute download of zo, maar ja. Ik overleef deze wedstrijd wel. Hihi. Mogen we trouwens goede downloadsites plaatsen hier voor haar, kleding, etc? Kan sommige wat onderweg helpen. Ik heb bijvoorbeeld echt ogen en skins en zo nodig. ;x


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik kies voor Mackenzie Foy (bloos)


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Reichenbach schreef:
    Kermit, ben je van plan om deze wedstrijd bij te houden in een story of niet?

    Ja, ik ga waarschijnlijk binnenkort een story aanmaken omdat dat ook overzichtelijker is, en de jury dan makkelijk beoordelingen kan geven door een reactie.


    One Ring to Rule Them All. One Ring to Find Them. One Ring to Bring Them All and In The Darkness Bind Them.

    Aria schreef:
    (...)
    Ik heb geen internet op de computer waar mijn sims op staat, de internetkaart is gebroken of zo - lol, heel slim van mezelf. Mijn laatste en enige uitbreiding is ambities die ik anderhalf jaar geleden of zo gekocht heb. Plus, mijn game valt constant uit door een foute download of zo, maar ja. Ik overleef deze wedstrijd wel. Hihi. Mogen we trouwens goede downloadsites plaatsen hier voor haar, kleding, etc? Kan sommige wat onderweg helpen. Ik heb bijvoorbeeld echt ogen en skins en zo nodig. ;x

    Sure :3


    One Ring to Rule Them All. One Ring to Find Them. One Ring to Bring Them All and In The Darkness Bind Them.

    Aria schreef:
    (...)
    Ik heb geen internet op de computer waar mijn sims op staat, de internetkaart is gebroken of zo - lol, heel slim van mezelf. Mijn laatste en enige uitbreiding is ambities die ik anderhalf jaar geleden of zo gekocht heb. Plus, mijn game valt constant uit door een foute download of zo, maar ja. Ik overleef deze wedstrijd wel. Hihi. Mogen we trouwens goede downloadsites plaatsen hier voor haar, kleding, etc? Kan sommige wat onderweg helpen. Ik heb bijvoorbeeld echt ogen en skins en zo nodig. ;x


    http://www.thesimsresource.com/ hier vind ik behoorlijk wat contacts voor de ogen een beter zicht te geven. n.n
    Voor skins kan je eens op modthesims gaan zien of ga eens door de simblr tag op tumblr. (:


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Voor CC (Costume Content aka downloads) heb je 2 soorten bestanden. De gewone sims 3 bestanden die je opstarter automatisch installeerd als je er dubbel op klikt en de .package files die je met de hand moet installeren.
    Ten eerste moet je beschikken over WinRAR: http://www.winrar.be/nl/download
    Dit heb je nodig om je meeste bestan 'uit te pakken'. Dit doe je door als je een bestand hebt gedownload en dit zich in een winrar-file bevindt, door daarop rechtermuisknop te klikken en dan de keuze 'uitpakken als *bestandnaam*'

    Ten tweede heb je de resource.cfg nodig. Die kan je vinden om modthesims. Hier is al even een link:
    http://www.modthesims.info/wiki.php?title=Game_Help:Installing_Sims_3_Package_Files/Setup_and_Files
    Daar staat ook verder uitgelegd hoe je dat bestand in je sims 3-file moet plaatsen.
    Als dit niet duidelijk is, zal ik het even kort uitleggen: je opent het bestand dat je daar kan opslaan (FrameworkSetup.zip), Hier in staat een mapje 'mods' en die map zitten dan de map 'overrides' en 'packages' en het 'resource.cfg' bestand, je koppieert heel de map 'mods' met al het andere erin, dan ga je naar je sims 3-file in documenten, en dat plak je dan hier.

    Dan kun je dus CC gaan downloaden in .package files. Als je deze hebt, ik raad je aan om dan een map van sims 3 downloads in je 'download map' te zetten op je computer en eventueel ook de site waarvan je deze CC hebt gehaald. Dit kan ik je vooral aanraden voor mods, zoals die van Nsaar. En áls je mods installeerd moet ik je ook even waarschuwen dat je die met iedere patch-update in het oog moet houden, want ze kunnen je game doen crashen als ze niet ge-update zijn. Dus het is aan te raden deze uit je sims 3-file te halen voor je je spel update.

    Dus, je .package files. Die zitten dus meestal in een .zip of .winrar bestand, die 'pak je uit' door middel zoals hierboven vernoemt staat. Dan heb je een map met de bestandsnaam van de .winrar file. Hierin staan witte vakjes die een .package bestand zijn. Deze moet je kopiëren en plakken in sims3/mods/packages.

    Ik hoop dat ik hiermee de simers heb verder geholpen die geen idee hebben hoe je CC moet installeren.

    Aanraadsites:modthesims
    thesimsresource


    Ik hoop dat deze uitleg goed genoed is?
    Ik heb dit al behoorlijk vaak moeten uitleggen maar toen kon ik telkens goed gebruik maken van voorbeeld-plaatjes. Maar ik heb dit maar snel in kladblok getypt en de links gezocht voor de nodige bestanden dus ik weet niet of dit duidelijk gaat zijn.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    @Aria: Here you go for the eyes.
    Ik zal kijken of ik de skins vind die ik gebruik, maar ik weet niet meer waar ik ze vandaan heb allemaal.

    [ bericht aangepast op 30 okt 2012 - 19:47 ]


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Oh, nog een vraagje, die foto's van onze celebs, moeten die gemaakt worden in een huis?


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Reichenbach schreef:
    Oh, nog een vraagje, die foto's van onze celebs, moeten die gemaakt worden in een huis?

    Mag je zelf weten


    One Ring to Rule Them All. One Ring to Find Them. One Ring to Bring Them All and In The Darkness Bind Them.

    Wat een super leuke opdracht, veel succes iedereen!


    But calm, white calm, was born into a swan.

    Ik kies Billie Joe Armstrong :3.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Ik ga de inleveringen in deze story zetten.

    [ bericht aangepast op 31 okt 2012 - 17:43 ]


    One Ring to Rule Them All. One Ring to Find Them. One Ring to Bring Them All and In The Darkness Bind Them.

    I would join, maar weet niet of ik er genoeg tijd voor heb én ik vind de eerste opdracht vreselijk moeilijk.


    Just keep your head up. Stick on the ice.