• Hoi mensen,

    Ik ben echt depressief aan het worden, vind ik zelf. Mijn cijfers zijn echt slecht (vier 5en en een 4) en ik kreeg net mijn economie toets terug, waarvan ik dacht dat ik hem goed gemaakt had, 3.8 D: En mijn studiehouding bij Geschiedenis is een zwak, hoewel ik goed oplet en zijn spelfouten nog verbeter ook! Maar ik haal lage punten en mijn huiswerk heb ik soms niet af, maar dan geeft hij daar geen straf voor en ik denk dan dat het niet erg is, blijkbaar wel. Én ik heb nog steeds knallende ruzie met een 'vriendin' wat zij maar steeds niet wilt goedpraten..
    En ik heb ook nog morgen geschiedenis so en Frans so. Hoe gaat dat ooit goed komen?

    Zijn er mensen die trouwens tips hebben voor Geschiedenis te leren?

    Dus, bedankt dat je dit zeikverhaal hebt gelezen want ik moest het even kwijt en zijn er mensen die zich net zo kut voelen als dat ik me voel? Of is dit normaal in het begin van de derde?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Bedankt voor alle tips! Ik heb geschiedenis laten overhoren door mijn moeder en volgens mij ging het so heel goed!! Yeah :')
    De Duitse inflatie was toch in 1923?? Ik dacht eerst 1929, maar toch had ik 1923 ingevuld :'D
    Nogmaals bedankt!


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Mag ik je misschien een tip geven?
    Naja, ik doe het toch sowieso, dus ik had het niet hoeven vragen :W

    Verbeter zelden tot nooit de spelfouten van je docenten. Leerkrachten denken vaak dat ze alles perfect doen, ook schrijven. Als jij hen erop wijst dat dit toch niet zo is, is dat niet goed voor hun ego.
    Doordat je hem "afkraakt" (zo ziet je leraar dat waarschijnlijk helaas), gaat hij je minder goede scores geven op vlak van studiehouding.

    Laat iemand anders die spelfouten maar verbeteren. Jij weet hoe het juist geschreven moet worden... dus schrijf het maar gewoon op jouw manier op dan. Als de rest van de klas het dan fout schrijft, is dat hun probleem.
    Jij hebt het tenminste juist & dat is het belangrijkste!


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    I shall be giving you a hug c:



    Echt goede tips om te leren heb ik niet. Ik leer nu eenmaal heel makkelijk.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    heb ik ook alleen heb ik iets meer punten maar niet veel. En maak samenvattingen! EN herhaal ze 's morgens of tijdens de speeltijd! Helpt echt!


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    xlufjoetoexx schreef:
    Verbeter zelden tot nooit de spelfouten van je docenten. Leerkrachten denken vaak dat ze alles perfect doen, ook schrijven. Als jij hen erop wijst dat dit toch niet zo is, is dat niet goed voor hun ego.
    Doordat je hem "afkraakt" (zo ziet je leraar dat waarschijnlijk helaas), gaat hij je minder goede scores geven op vlak van studiehouding.

    Eén keer kan wel, maar als je dat vaak doet... Ik heb ook al een aantal dt-fouten in mijn geschiedeniswerkboek gezien.

    Tips: Probeer het al in de les te snappen, in geschiedenis is het ook belangrijk dat je verbanden kan leggen met de vorige lessen/hoofdstukken.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik vind het zelf moeilijk om geschiedenis te leren omdat ik eigenlijk niet goed weet hoe je dat kan leren, maar wat ik doe is, wij hebben voor geschiedenis een handboek en dan hebben we papieren gekregen van de leerkracht waar samenvattingen opstaan van elke les, dus ik lees eerst de teksten in het handboek en ik leer de samenvattingen vanbuiten, de bronnen bekijk ik even :3


    None but ourselves can free our minds.

    Wat vervelend, die slechte cijfers. Praat er anders over met je mentor, die kan je helpen om iemand op school te vinden die je goede begeleiding geeft. Niet depressief worden om wat slechte cijfers, hoor, je kunt het zo weer ophalen.

    xlufjoetoexx schreef:
    Mag ik je misschien een tip geven?
    Naja, ik doe het toch sowieso, dus ik had het niet hoeven vragen :W

    Verbeter zelden tot nooit de spelfouten van je docenten. Leerkrachten denken vaak dat ze alles perfect doen, ook schrijven. Als jij hen erop wijst dat dit toch niet zo is, is dat niet goed voor hun ego.
    Doordat je hem "afkraakt" (zo ziet je leraar dat waarschijnlijk helaas), gaat hij je minder goede scores geven op vlak van studiehouding.

    Laat iemand anders die spelfouten maar verbeteren. Jij weet hoe het juist geschreven moet worden... dus schrijf het maar gewoon op jouw manier op dan. Als de rest van de klas het dan fout schrijft, is dat hun probleem.
    Jij hebt het tenminste juist & dat is het belangrijkste!


    Ja, ik bedoel meer van, ik zeg het wel, maar niet kei hard in zijn gezicht weet je. Volgens mij hoort ie het niet eens :')
    Maar vinden jullie dat niet slecht dan? Dat leraren alleen goed zijn in hun eigen vak en de Nederlandse taal niet eens beheersen?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    IsaacLahey schreef:
    heb ik ook alleen heb ik iets meer punten maar niet veel. En maak samenvattingen! EN herhaal ze 's morgens of tijdens de speeltijd! Helpt echt!


    Ja, dat doe is sowieso. Ook eerder opstaan, hoewel dat moeilijk gaat aangezien ik sowieso al om half 7 opsta en ik ga echt niet om 6 uur al beginnen met leren. Dus, meestal leer ik voor het slapengaan, als ik wakker ben geworden in de ochtend en heb gegeten enzo en in alle pauzes. Eigenlijk wanneer ik tijd heb dus :')


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    wat je ook kan doen is mindmappen ??

    In de 3e leerde ik alleen de tijdstippen ( wat er op die tijdstippen gebeurde) en de begrippen en ik haalde meeste tijd een 8


    (Be)lieve in (you)rself

    prettyme schreef:
    wat je ook kan doen is mindmappen ??


    Hoe doe je dat dan??


    "I solemnly swear that i am up to no good."