• Mijn beste vriendin sms't de laatste tijd erg veel met een jongen die bij haar om de basisschool heeft gezeten. Het is alleen een beetje vreemd omdat ze elkaar zo'n vier jaar niet meer hebben gezien, maar hij heeft haar nu op een date gevraagd. Mijn vriendin wist alleen niet zeker of ze deze jongen, W, wel zag zitten en wist niet of ze wel mee moest gaan op een date. Tenslotte heeft ze gezegd dat ze wel wilde, maar dan alleen als hij wilde dubbeldaten en dan was het de bedoeling dat ik mee ging. Mijn vriendin en ik hadden zitten bedenken met wie ik dan even op date kon gaan en plotseling bedacht ik me dat mijn crush, L, een 'vriend' is van W. Ze trainen samen.
    Mijn vriendin heeft toen aan W gevraagd of hij L kon vragen om met mij te daten. Het probleem is dat L me niet zo goed kent. We hebben wel eens gepraat, omdat we bij één vak bij elkaar in de klas zitten, maar hij wist dus niet mijn naam. W heeft gevraagd of hij mee wilde, maar L wist het niet. Hij wilde eerst weten wie ik was enzo. Het speelt deze hele week al en ik ben zenuwachtig voor zijn antwoord. Het duurt voor mij veel te lang, maar misschien is dat het wel helemaal niet. Alleen voor mij voelt het wel zo.
    Heb ik een domme actie ondergaan of is het juist goed dat ik eindelijk actie heb durven ondernemen (zit namelijk al 3/4 jaar stiekem naar die jongen te kijken, omdat hij me zo leuk lijkt)?

    Dankjullie wel voor het lezen en laat alsjeblieft een reactie achter. $:

    UPDATE: 12-11-'12
    Vandaag hadden wij de laatste twee toetsen voor onze proefwerkweek en aangezien ik een beetje laat was, ging ik vooraan in het lokaal zitten, want bij mijn vriendinnen was geen plaats. Mijn crush kwam nog later en hij moest ook vooraan zitten, maar ik in het midden van het lokaal en hij rechts dus er zaten twee mensen tussen. Mijn vriendin vertelde me toen nog snel dat W niet meer op dubbeldate wilde. Dus de date gaat niet door, maar het ligt dus niet aan mijn crush, want hij had nog geen 'ja' of 'nee' gezegd. Het bleek dat W en L niet veel met elkaar omgingen. Maar L had nog geen antwoord gegeven.
    Tijdens de toets wierp hij af en toe een sneaky blik op mij en soms zag ik het en mijn beste vriendin zag het ook. Toen we klaar waren met de toets mochten we even 10 minuten het lokaal uit en daarna gingen we weer terug voor de laatste toets. Ik wilde niet weer vooraan zitten dus ging dit keer achteraan zitten met mijn vriendinnen. Plotseling ging L naast me zitten en ik praatte gewoon door met mijn vriendinnen (het ging over de toets). Ik snapte iets niet en vroeg het aan een vriendin T. Zij gaf een lang antwoord dat ik niet snapte. Dus ik maakte zo'n 'grapje' dat ze veel te slim was enzo. L moest daarom lachen, maar het was niet grappig. In ieder geval weet hij nu dat ik Berna ben en hij kijkt me de hele tijd aan.
    Hij weet waarschijnlijk al sinds dinsdag 'vaag' dat ik hem leuk vind, maar hij heeft het nog niet aan iemand/veel mensen verteld, want niemand heeft het erover en aangezien hij wel veel met jongens omgaat, waarmee ik omga had ik het dan wel gehoord.
    Het probleem is nu, de date gaat niet door, maar ik vind hem echt heel erg leuk en wil het niet hierbij laten ik wil echt actie ondernemen, nu hij het weet, hoef ik er niet geheimzinnig ofzo over te doen en wil ik hem gewoon laten merken dat ik hem echt heel erg leuk vind. Maar hoe doe ik dat? Wat moet ik nu doen?

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

    [ bericht aangepast op 12 nov 2012 - 16:28 ]


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Croix schreef:
    (...)
    O, en nu wordt ik serieus bang voor hem. $:

    Je moet niet bang zijn, misschien is hij wél heel erg aardig! :-)


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Het hoeft echt niet meteen op een ramp uit te lopen. Het kan ook gewoon echt hartstikke leuk zijn. Misschien was hij je in het begin gewoon niet echt opgevallen, maar als hij er op ingaat en hij je beter leert kennen, kan hij zijn mening over jou veel beter vormen. En misschien wordt deze mening wel heel erg goed. Niet geschoten is altijd mis. En als je het niet gedaan had, was je toch altijd blijven hopen. Nu heb je in elk geval zekerheid. Misschien pakt het niet zo uit zoals je wil, maar dan heb je het in elk geval geprobeerd.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Pythias schreef:
    Het hoeft echt niet meteen op een ramp uit te lopen. Het kan ook gewoon echt hartstikke leuk zijn. Misschien was hij je in het begin gewoon niet echt opgevallen, maar als hij er op ingaat en hij je beter leert kennen, kan hij zijn mening over jou veel beter vormen. En misschien wordt deze mening wel heel erg goed. Niet geschoten is altijd mis. En als je het niet gedaan had, was je toch altijd blijven hopen. Nu heb je in elk geval zekerheid. Misschien pakt het niet zo uit zoals je wil, maar dan heb je het in elk geval geprobeerd.

    Inderdaad, daarom ben ik zelf ook heel blij dat ik het eindelijk durfde. (: Wel via via, maar ik heb het gedaan.


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    UPDATE <3


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Als ik jou was zou ik hem gewoon zeggen dat het geen dubbeldate meer zal worden wanneer hij 'ja', zegt. En er dan bij zeggen dat je er evengoed nog steeds voor open staat. Want straks heeft hij echt ontzettend lang zitten twijfelen en komt hij er dan achter dat het dan toch weer net anders in elkaar steekt. Dat zou best lullig zijn. En voor de rest is het volgens mij alleen maar een goed teken dat hij er niet heel erg open over is. Dat betekent misschien wel dat hij zich er heel verlegen onder voelt, wat in mijn ogen een goed teken is. Maar dat kan ook slechts interpretatie zijn.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Pythias schreef:
    Als ik jou was zou ik hem gewoon zeggen dat het geen dubbeldate meer zal worden wanneer hij 'ja', zegt. En er dan bij zeggen dat je er evengoed nog steeds voor open staat. Want straks heeft hij echt ontzettend lang zitten twijfelen en komt hij er dan achter dat het dan toch weer net anders in elkaar steekt. Dat zou best lullig zijn. En voor de rest is het volgens mij alleen maar een goed teken dat hij er niet heel erg open over is. Dat betekent misschien wel dat hij zich er heel verlegen onder voelt, wat in mijn ogen een goed teken is. Maar dat kan ook slechts interpretatie zijn.

    Ja, maar ik denk dat W wel tegen hem gaat zeggen dat hij niet meer wil dubbeldaten, maar dan gaat L waarschijnlijk ook geen antwoord meer geven...
    Ja, dat vind ik juist ook goed, want dat betekent dat hij niet zo'n zak is als mijn vorige crush, die het meteen op twitter dumpte.. (':


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Croix schreef:
    (...)
    Ja, maar ik denk dat W wel tegen hem gaat zeggen dat hij niet meer wil dubbeldaten, maar dan gaat L waarschijnlijk ook geen antwoord meer geven...
    Ja, dat vind ik juist ook goed, want dat betekent dat hij niet zo'n zak is als mijn vorige crush, die het meteen op twitter dumpte.. (':


    Als ik jou was zou ik zelf ook nog op hem afstappen dat je nog steeds wel een date met hem wil. Je hebt nu toch al open kaart gespeeld, dan kun je het beter ook gewoon doorzetten. Dan heb je namelijk gewoon meer kans dat hij er wel op zal antwoorden.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Pythias schreef:
    (...)

    Als ik jou was zou ik zelf ook nog op hem afstappen dat je nog steeds wel een date met hem wil. Je hebt nu toch al open kaart gespeeld, dan kun je het beter ook gewoon doorzetten. Dan heb je namelijk gewoon meer kans dat hij er wel op zal antwoorden.

    Goed idee, het gaat veel moed kosten, maar het is wel het beste denk ik. Morgen zit hij waarschijnlijk alleen en ik ook dus mijn eerste stap is om naast hem te gaan zitten. :3


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Croix schreef:
    (...)
    Goed idee, het gaat veel moed kosten, maar het is wel het beste denk ik. Morgen zit hij waarschijnlijk alleen en ik ook dus mijn eerste stap is om naast hem te gaan zitten. :3


    Doen, doen, doen!


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Pythias schreef:
    (...)

    Doen, doen, doen!

    Haha, oké. Ik moet het hem gewoon laten merken, want hij weet het toch al, maar er wil misschien iemand anders naast me zitten, want daar zit ik wel vaker naast en dan vind ik het zielig om ineens naast L te gaan zitten.


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Croix schreef:
    (...)
    Haha, oké. Ik moet het hem gewoon laten merken, want hij weet het toch al, maar er wil misschien iemand anders naast me zitten, want daar zit ik wel vaker naast en dan vind ik het zielig om ineens naast L te gaan zitten.


    Ja, daarom! Maar misschien kun je dat even tegen diegene zeggen. Zolang je er geen gewoonte van maakt, zal diegene dat vast wel begrijpen.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Pythias schreef:
    (...)

    Ja, daarom! Maar misschien kun je dat even tegen diegene zeggen. Zolang je er geen gewoonte van maakt, zal diegene dat vast wel begrijpen.

    Ja, maar ik vertel het haar liever niet, want de vorige keer is het ook al misgegaan doordat zij wist dat ik iemand leuk vind, waardoor iedereen me nu nog uitlacht. :3


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Mijn allerliefste Berna. Ik moet jou nu liefdesadvies geven, maar ik ga eerlijk zijn: VERWACHT ER NIET TE VEEL VAN! Ik heb nog nooit gezoend, laat staan een vriendje gehad (GO LONERNESS), maar ik geef wel mijn buurmeisje (18 jaar) advies over haar vriendje (heb de kerel 2 keer gezien(A) (gast is 25)), dus misschien helpt dit, maar ik garandeer niks.

    Als je nog eens een les ofzo met hem hebt, ga dichtbij hem zitten, en vraag hem dan iets over de stof als je het niet snapt (of als je het wel snapt, gewoon even dom doen), hij legt het dan uit, en bedank hem. Glimlach lief naar hem, en ga daarna nog even met hem kletsen.
    En als je echt heel erg zeker van je zaak bent, ga gewoon spontaan naast hem zitten (is doodeng, I KNOW), en klets met hem.
    Ga in ieder geval een keertje met hem praten, gewoon gezellig. Als jij een beetje interesse toont in hem, kan je ook peilen of hij interesse in jou heeft.
    Draai een beetje met je haar, en glimlach lief. Doe een beetje mascara ofzo op, maar ga niet overdosis make-up doen, dat vinden jongens too much.
    Hope this helps c:


    En niet gewoon cool. Ook niet super cool. Maar dan wel Mega Super Cool!

    WearyEyed schreef:
    Mijn allerliefste Berna. Ik moet jou nu liefdesadvies geven, maar ik ga eerlijk zijn: VERWACHT ER NIET TE VEEL VAN! Ik heb nog nooit gezoend, laat staan een vriendje gehad (GO LONERNESS), maar ik geef wel mijn buurmeisje (18 jaar) advies over haar vriendje (heb de kerel 2 keer gezien(A) (gast is 25)), dus misschien helpt dit, maar ik garandeer niks.

    Als je nog eens een les ofzo met hem hebt, ga dichtbij hem zitten, en vraag hem dan iets over de stof als je het niet snapt (of als je het wel snapt, gewoon even dom doen), hij legt het dan uit, en bedank hem. Glimlach lief naar hem, en ga daarna nog even met hem kletsen.
    En als je echt heel erg zeker van je zaak bent, ga gewoon spontaan naast hem zitten (is doodeng, I KNOW), en klets met hem.
    Ga in ieder geval een keertje met hem praten, gewoon gezellig. Als jij een beetje interesse toont in hem, kan je ook peilen of hij interesse in jou heeft.
    Draai een beetje met je haar, en glimlach lief. Doe een beetje mascara ofzo op, maar ga niet overdosis make-up doen, dat vinden jongens too much.
    Hope this helps c:

    Yes, I think this will help <33 thanks.


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Dus ik maakte zo'n 'grapje' maar het was niet grappig.


    Jij bent echt leuk XD

    In ieder geval, het is een redelijk positief teken dat hij je aan kijkt onder een toets en dat hij later naast je ging zitten en lachten om je niet grappige grap.
    Een kleine aanvoeging bij WearyEyed is dat je de volgende keer als hij je aan kijkt en je ziet het, lief glimlachen. Niet overdreven, gewoon een paar seconde en dan weg kijken. Dat is netjes maar toch duidelijk.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.