• Wat vinden jullie een acceptabel aantal woorden voor een hoofdstuk? Momenteel probeer ik met mijn storie Strijd om Cidonya een gemiddelde van 500-600 woorden aan te houden, behalve wanneer het gewoon zonde is om een tekst te splitsen.
    Het voordeel met korte hoofdstukken is over het algemeen dat er sneller gepost wordt, maar ik vind zelf dat je een verhaal zeg maar 'minder' maak door het in kortere stukken in te delen omdat je telkens opnieuw en opnieuw in het verhaal moet komen, en wanneer je dat gedaan hebt, heb je het korte stukje al uitgelezen.
    Natuurlijk wanneer je verhaal goed is, doet het er niet toe of je verhaal lange hoofdstukken heeft, maar anderzijds schrikt het misschien wel nieuwe lezers af om eraan te beginnen.

    Dus ik zou eigenlijk jullie mening hierover willen weten zodat ik weet of ik gewoon m'n gemiddelde van 500-600 woorden over het algemeen aan kan houden, of dat ik m'n hoofdstukken toch nog iets langer kan/moet maken. Dit betekent nu niet dat je m'n verhaal moet lezen vooraleer je een antwoord geef hier :'D Ik wil gewoon weten wat jullie een acceptabel aantal woorden per hoofdstuk vinden en wanneer iets juist te kort of te lang is. Ik wil hier namelijk wel rekening mee houden voor de lieve lezers die m'n verhaal volgen :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik doe zelf ook 500- 600 woorden, zodat ze sneller een stukje kunnen krijgen om te lezen.:3
    Maar sommige mensen vinden het fijner om lange stukken te lezen, alhoewel ik meer fan ben van 500-600 woorde.(:


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ik vind 300 tot 600 een goed aantal. Hoewel ik bij mijn story "It's Just fun" veel hoofdstukken van 100 - 200 heb, maar die ga ik nog herschrijven/samenvoegen.

    [ bericht aangepast op 12 nov 2012 - 12:14 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Het hangt er een beetje vanaf, hoe vaak je post. Ik post niet zo vaak hoofdstukken, dus bij één verhaal heb ik soms tussen de 1300 en de 1500 woorden, maar dat komt omdat ik soms heel erg lang niet schrijf. Als je vaak schrijft vind ik rond de 500 woorden wel oké.


    The odds are néver in our favor.

    Ik vind rond de 500 juist wel fijn. Op die manier kan ik het gewoon wat makkelijker tussendoor lezen. Ik heb ook abo's op stories die het dubbele aantal woorden per hoofdstuk hebben, maar dan moet ik er wat meer tijd voor nemen om het te lezen en kan het niet zomaar tussendoor, want ik lees niet zo snel.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Maar goed bij "The Legend of Austin" heb ik hoofdstukken van tussen de 400 en 900 woorden. En dat zijn hoofdstukken die ik gesplit heb van het ene hoofdstuk dat ik eerst had. Een niet gesplit hoofdstuk is dan makkelijk rond de 2000 woorden.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik vind 1000 woorden professioneler overkomen, maar 500-600 woorden leest gemakkelijker op een vermoeide dag.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Horizons schreef:
    Ik vind 1000 woorden professioneler overkomen, maar 500-600 woorden leest gemakkelijker op een vermoeide dag.

    Daarom heb ik ook mijn hoofdstukken van 2000 woorden gesplitst in hoofdstukken van 400 tot 900 woorden ;p


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    CyberLord schreef:
    (...)
    Daarom heb ik ook mijn hoofdstukken van 2000 woorden gesplitst in hoofdstukken van 400 tot 900 woorden ;p
    Dat is ook een oplossing, maar stories met hoofdstukken van 300-400 woorden vind ik echt niet professioneel. Want dan geraak je precies niet echt in het verhaal. Als je een boek leest, lees je tenslotte ook geen 300 woorden om hem vervolgens weer weg te leggen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Horizons schreef:
    (...)Dat is ook een oplossing, maar stories met hoofdstukken van 300-400 woorden vind ik echt niet professioneel. Want dan geraak je precies niet echt in het verhaal. Als je een boek leest, lees je tenslotte ook geen 300 woorden om hem vervolgens weer weg te leggen.

    Ik ben het met je eens, maar goed als ik 1000 woorden of meer per hoofdstuk ga doen willen mensen het vaak niet meer lezen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik vind dat het allemaal afhangt van het hoofdstuk zelf. Je hoofdstuk moet namelijk een logische opbouw hebben en op een bepaalde manier wat 'afronden'.
    Ik lees het liefst tussen de 600 en de 800 woorden, maar soms is het gewoon nodig om meer te schrijven vind ik :')


    The soul needs autumn.

    CyberLord schreef:
    (...)
    Ik ben het met je eens, maar goed als ik 1000 woorden of meer per hoofdstuk ga doen willen mensen het vaak niet meer lezen.
    Dat is inderdaad een minpuntje aan 1000 woorden. Jammer eigenlijk. Maar als je verhaal goed is, lezen ze het uiteindelijk ook wel. ik moet wel toegeven, dat ik de nieuwe lay out minder aangenaam vind om te lezen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Horizons schreef:
    (...)Dat is inderdaad een minpuntje aan 1000 woorden. Jammer eigenlijk. Maar als je verhaal goed is, lezen ze het uiteindelijk ook wel. ik moet wel toegeven, dat ik de nieuwe lay out minder aangenaam vind om te lezen.

    Hmm, ik vind het juist makkelijker lezen. Persoonlijke voorkeur I guess.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    500-600 woorden vind ik acceptabel, 400 woorden ook wel maar dan worden de hoofdstukken echt kort. Als ik een hoofdstuk schrijf probeer ik minstens 500 woorden te schrijven.


    Physics is awesome

    Mijn hoofdstukken zijn over het algemeen 500-900 woorden, en dat vind ik ook wel fijn om te lezen. Als ze langer zijn maak ik er twee van; iets korter kan nog wel, maar hoofdstukken met minder dan 300 woorden vind ik echt te kort.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik vind verhalen met hoofdstukken beneden de 500 woorden echt te weinig. Dan ben je er nog niet eens lekker in, of je moet alweer wachten op een volgend stukje. Ik zou zeggen 500 - 800 woorden.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.