• Ik ben vandaag orgaandonor geworden en daar ben ik heel blij om c:
    Wie hier op Quizlet is ook orgaandonor?


    If a writer falls in love with you, you can never die

    RainbowDash schreef:
    (...)

    http://www.donorregister.nl/
    Daar kun je het vinden. Iedereen krijgt het geloof ik als het goed is ook toegestuurd op zijne 18e verjaardag


    Thanks! Nu zie ik het, mijn ouders zeiden dat je DigiD nodig hebt en dat hebben we dus niet.
    Maar dat is alleen voor de internetversie, dus ik ga er nu gewoon voor zorgen dat ik hem thuis opgestuurd krijg. (:


    Tell me about it, stud.

    Nog niet officieel
    Maar mijn ouders weten wel dat ik het wil mocht ik opeens doodgaan( niet dat ik dat van plan ben)

    Good job!


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik ben het niet, en wil het eerlijk gezegd ook niet worden.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Nog niet maar ik wordt het wel.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Creativity schreef:
    Het lijkt mij zo'n akelig idee dat ze je organen eruit halen als je hart nog klopt [ook al ben je dan hersendood]..

    Ik vind het wel echt heel goed van je, respect. (:

    Klinkt inderdaad akelig, maar ik kan je verzekeren dat ze in zo'n geval je hart eerst wel even stilzetten :')


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Ik ben orgaandonor (:


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Brennan schreef:
    (...)
    Klinkt inderdaad akelig, maar ik kan je verzekeren dat ze in zo'n geval je hart eerst wel even stilzetten :')


    Nope. Je hebt twee types orgaandonatie. Het ene gebeurt als je al klinisch dood bent(geen hartslag, ademing of hersenactiviteit), de ander als je hersendood bent (geen hersenactiviteit, geen zelfstandige ademing wel hartslag. Zoals een coma, maar veel, veel dieper met een totale afwezigheid van activiteit) Beiden zijn even definitief onomkeerbaar, hoewel je lichaam in de tweede situatie nog leeft. Maar die tweede is beter, omdat er dan nog doorbloeding is en de organen nog volledig gezond zijn. Als iemand dus hersendood is en de beslissing word genomen om de stekker eruit te trekken, zullen eerst de organen verwijdert worden.


    quidquid excusatio prandium pro

    Nee. Ik vind dat echt doodeng.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Nope. Je hebt twee types orgaandonatie. Het ene gebeurt als je al klinisch dood bent(geen hartslag, ademing of hersenactiviteit), de ander als je hersendood bent (geen hersenactiviteit, geen zelfstandige ademing wel hartslag. Zoals een coma, maar veel, veel dieper met een totale afwezigheid van activiteit) Beiden zijn even definitief onomkeerbaar, hoewel je lichaam in de tweede situatie nog leeft. Maar die tweede is beter, omdat er dan nog doorbloeding is en de organen nog volledig gezond zijn. Als iemand dus hersendood is en de beslissing word genomen om de stekker eruit te trekken, zullen eerst de organen verwijdert worden.

    Oké, dat is vrij luguber dan inderdaad, maar ook wel logisch. Hmm, nou ja, je denkt/voelt/bent eigenlijk alleen met je hersenen, dus ik neem aan dat je daar helemaal niets van merkt als je hersendood bent.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Memoria schreef:
    Nog niet, maar ben het wel van plan.:3


    Inspiration can hit you any time

    Brennan schreef:
    (...)
    Oké, dat is vrij luguber dan inderdaad, maar ook wel logisch. Hmm, nou ja, je denkt/voelt/bent eigenlijk alleen met je hersenen, dus ik neem aan dat je daar helemaal niets van merkt als je hersendood bent.


    Nope. Hersendood telt juridisch en medisch gezien ook als echt dood, net zo goed als een volledige flatline.


    quidquid excusatio prandium pro

    ik wacht op een donor ! en het is bijna zo ver , 18 december is the big day XD


    mijn gsm "le bak" is awesome

    Barnabas schreef:
    Nee. Ik vind dat echt doodeng.


    doodeng, badumtssh.
    Ik ben het nog niet, maar kan geen reden opnoemen om het niet te worden. Wat heb ik nou aan een lichaam als ik dood ben, terwijl ik er ook iemand anders mee kan redden?


    i put the fun in funeral

    Lamebrain schreef:
    (...)
    ik zou dat me moeder echt niet aandoen. dat lijkt me nalijk echt een hartsike moeilijk beslissing als je net te horen heb gekregen dat je dochter dood is.


    Mijn moeder en ik hebben het er samen over gehad. De reden dat ik heb ingevuld dat zij erover mag bepalen is omdat ik het tot nu toe gewoon niet fijn vind, het idee, dat er organen verdwijnen. En ik weet dat mijn moeder de beslissing wel kan nemen als die gemaakt moet worden. Dat ze dan toe zou stemmen. Ik stem er zelf ook mee in, dat organen gebruikt worden. Ik wil alleen niet dat die keuze zo erg vast ligt. Eens in de zoveel tijd hebben mijn moeder en ik het erover zodat ze weet welke organen ik wel en niet wil doneren. Dus vandaar dat mijn moeder het doet. En als zij eerder sterft -waar ik wel vanuit ga- dan komt de keuze weer... Weet ik veel waar c:


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Ik ben donor. :)


    Bad decisions make good stories.